Mijn vader heeft een leuk laptopje gekocht bij dell. Nu wilde ik die aan ons netwerkje hangen, maar dat wil niet echt werken. De protocollen en de werkgroep zijn goed ingesteld.
Toen ik win2k op mijn pc installeerde werkte het in 1 keer zonder problemen, maar op deze laptop (ook win2k) niet.
Het indicatie lampje van de netwerkkaart brand, op de hub branden de lampjes die aangeven dat er een 100 mbit netwerk is met de laptop en hij geeft met een ander ledje aan dat er wel iets van data verstuurd wordt. Eén led brand echter voor de laptop niet maar voor de rest van de computers wel, hier staat fdx/hdx bij, ik heb alleen geen id wat dit betekent.
Ik kan vanaf de laptop geen enkele computer aanroepen met \\computernaam, andersom ook niet...
Het gaat om een Dell Inspiron 4100, mocht dat nog iets uitmaken.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn??
edit: ik weet inmiddels dat fdx/hdx voor full duplex/half duplex staat...
Toen ik win2k op mijn pc installeerde werkte het in 1 keer zonder problemen, maar op deze laptop (ook win2k) niet.
Het indicatie lampje van de netwerkkaart brand, op de hub branden de lampjes die aangeven dat er een 100 mbit netwerk is met de laptop en hij geeft met een ander ledje aan dat er wel iets van data verstuurd wordt. Eén led brand echter voor de laptop niet maar voor de rest van de computers wel, hier staat fdx/hdx bij, ik heb alleen geen id wat dit betekent.
Ik kan vanaf de laptop geen enkele computer aanroepen met \\computernaam, andersom ook niet...
Het gaat om een Dell Inspiron 4100, mocht dat nog iets uitmaken.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn??
edit: ik weet inmiddels dat fdx/hdx voor full duplex/half duplex staat...
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?