Op zaterdag 01 december 2001 21:53 schreef Negotiator het volgende:
[..]
Mjah, zal ie vast vrolijk van worden

Maar even een serieus standpunt, als mod:
Eerlijk is eerlijk, het is een beetje een twijfelgevalletje. Aan de ene kant ziet het er op korte termijn nog niet dat IPv6 op korte termijn op LAN-niveau gebruikt gaat worden en is het voornamelijk een internet-gerelateerde techniek dus, aan de andere kant is het te verwachten dat de vragen in eerste instantie over de techniek van IPv6 gaan (lijkt me, en hoop ik

) dus dan past het beter in [forum=19].
Ik denk dat het dus van geval tot geval moet worden bekeken, en in de extrem vergevorderde topics heben we ook altijd [forum=24] nog achter de hand
Een appart forum lijkt me iig. wat veel van het goede en weinig levensvatbaar.
Bedankt voor een serieus antwoord.
Gooi alle IPv6 naar TCP/IP related topics, maar eerste keer dat iemand vraagt hoe het onder windows werkt, wordt het naar WOS gestuurd, en zelfde voor mensen met linux.
Juist omdat het nu in opgang aan het komen is, is het helemaal voor een forum zoals tweakers misschien verstandig er dus tijdig bij te zijn. Een boel mensen hier zitten ook op IRC netwerken en o.a. IRCNet en de laatste maand(en) zijn er nog meer bijgekomen, die serieus aan het testen zijn. Ik word er ook mee doodgegooid op de newbies kanaaltjes met de vragen hoe of wat.
Omdat het nu nog niet standaard is, of nog niet commercieel gebruikt, wilt niet zeggen dat het genegeerd moet worden. Ik snap natuurlijk wel dat het nog in het begin stadium is, en daarom nog maar een kleine groep. Ik vind het eigenlijk daarom des te serieuzer om aan te werken. Nu je er nog betrokken bij kan zijn, helpen kan met porten en de rest goed kan helpen met opzetten etc. Helemaal mensen met een thuis netwerk hebben veel aan een /16 /48 /128 rangje, het is zo groot, je kan gewoon je eigen bind (of port ervan) draaien en online komen met je eigen host (*** Joins: xiphoid (ipv6@mijn.ipv6.hostje.nl) en dan per computer een eigen ipv6 iptje. (het leren van nieuwe technieken is toch juist interessant voor tweakers?
Misschien is het idd te vroeg nog, maar zeker niet te vergeten lijkt me. Hou het in gedachten en wie weet, over jaartje?