Netwerken : Forum voor IPv6 ?

Pagina: 1
Acties:

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Topicstarter
Hoi,

Hierbij doe ik een verzoekje om eens na te denken over een apart plekje op GoT voor IPv6 .. zodat we mensen kunnen helpen met geven van info, opzetten van (multiple) tunnels op verschillende OS's en samenwerken met porten van progjes en dat soort stuff.. Kortom: IPv6 .. zou super flex zijn.

Ik hoor graag hoe men (mods/users/admins/jij) hierover denkt. Mods kunnen eventueel (graag) via E-mail contact met me opnemen.

Mijn laatste paar echte nederlandse '2' cents.

http://mrfloris.com

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik denk dat het niet echt nodig is, nou heb ik zelf niet zo'n vreselijk goed overzicht over de aantallen ipv6 topics in I&T en NT, maar ik gok dat het er nou ook weer niet zo heel veel zijn.

• xiphoid

xiphoid

I am just me

Topicstarter
Misschien komt het omdat iedereen er zo over denkt :)

Verwijderd

Waarom zou ipv6 volgens jou dan niet in NT kunnen?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07

Arno

PF5A

Op zaterdag 01 december 2001 21:42 schreef Yarvieh het volgende:
Waarom zou ipv6 volgens jou dan niet in NT kunnen?
Of gewoon in [forum=4], want het gaat over het internet protocol versie 6 :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 21:44 schreef Traag het volgende:
Of gewoon in [forum=4], want het gaat over het internet protocol versie 6 :P
:o

Dan zal ik alle overige TCP/IP topics ook maar naar [forum=4] schoppen :Y)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07

Arno

PF5A

Op zaterdag 01 december 2001 21:47 schreef Negotiator het volgende:
Dan zal ik alle overige TCP/IP topics ook maar naar [forum=4] schoppen :Y)
Leuk voor Johnny :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 21:48 schreef Traag het volgende:
Leuk voor Johnny :P
Mjah, zal ie vast vrolijk van worden :P
Maar even een serieus standpunt, als mod:

Eerlijk is eerlijk, het is een beetje een twijfelgevalletje. Aan de ene kant ziet het er op korte termijn nog niet dat IPv6 op korte termijn op LAN-niveau gebruikt gaat worden en is het voornamelijk een internet-gerelateerde techniek dus, aan de andere kant is het te verwachten dat de vragen in eerste instantie over de techniek van IPv6 gaan (lijkt me, en hoop ik :o) dus dan past het beter in [forum=19].

Ik denk dat het dus van geval tot geval moet worden bekeken, en in de extrem vergevorderde topics heben we ook altijd [forum=24] nog achter de hand :Y)

Een appart forum lijkt me iig. wat veel van het goede en weinig levensvatbaar.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:45
Helft van de mensen weet niet eens wat het betekent.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Ik stel voor dat er ook een apart IPv4 forum en een IPX/SPX forum komt. Verder zou een forum specifiek over WinXP ook wel makkelijk zijn, plus nog een apart Linux forum en een apart forum per veelgebruikt programma zoals: ICQ, Kazaa enz. :+

Kom op zeg, waarom zou er nou een apart forum moeten komen voor IPv6? :?

Zou misschien als subforum in ANS kunnen, maar dat kan topix niet, en zal het op gathering.tweakers.net nooit kunnen ook

• xiphoid

xiphoid

I am just me

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 21:53 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Mjah, zal ie vast vrolijk van worden :P
Maar even een serieus standpunt, als mod:

Eerlijk is eerlijk, het is een beetje een twijfelgevalletje. Aan de ene kant ziet het er op korte termijn nog niet dat IPv6 op korte termijn op LAN-niveau gebruikt gaat worden en is het voornamelijk een internet-gerelateerde techniek dus, aan de andere kant is het te verwachten dat de vragen in eerste instantie over de techniek van IPv6 gaan (lijkt me, en hoop ik :o) dus dan past het beter in [forum=19].

Ik denk dat het dus van geval tot geval moet worden bekeken, en in de extrem vergevorderde topics heben we ook altijd [forum=24] nog achter de hand :Y)

Een appart forum lijkt me iig. wat veel van het goede en weinig levensvatbaar.
Bedankt voor een serieus antwoord.

Gooi alle IPv6 naar TCP/IP related topics, maar eerste keer dat iemand vraagt hoe het onder windows werkt, wordt het naar WOS gestuurd, en zelfde voor mensen met linux.

Juist omdat het nu in opgang aan het komen is, is het helemaal voor een forum zoals tweakers misschien verstandig er dus tijdig bij te zijn. Een boel mensen hier zitten ook op IRC netwerken en o.a. IRCNet en de laatste maand(en) zijn er nog meer bijgekomen, die serieus aan het testen zijn. Ik word er ook mee doodgegooid op de newbies kanaaltjes met de vragen hoe of wat.

Omdat het nu nog niet standaard is, of nog niet commercieel gebruikt, wilt niet zeggen dat het genegeerd moet worden. Ik snap natuurlijk wel dat het nog in het begin stadium is, en daarom nog maar een kleine groep. Ik vind het eigenlijk daarom des te serieuzer om aan te werken. Nu je er nog betrokken bij kan zijn, helpen kan met porten en de rest goed kan helpen met opzetten etc. Helemaal mensen met een thuis netwerk hebben veel aan een /16 /48 /128 rangje, het is zo groot, je kan gewoon je eigen bind (of port ervan) draaien en online komen met je eigen host (*** Joins: xiphoid (ipv6@mijn.ipv6.hostje.nl) en dan per computer een eigen ipv6 iptje. (het leren van nieuwe technieken is toch juist interessant voor tweakers?

Misschien is het idd te vroeg nog, maar zeker niet te vergeten lijkt me. Hou het in gedachten en wie weet, over jaartje? :)

• xiphoid

xiphoid

I am just me

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 21:57 schreef dennisdotcom het volgende:
Helft van de mensen weet niet eens wat het betekent.
Juist voor hun zal het forum dan net als elk ander forum een FAQ hebben bovenaan :) *doh

• xiphoid

xiphoid

I am just me

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 22:04 schreef MikeN het volgende:
Ik stel voor dat er ook een apart IPv4 forum en een IPX/SPX forum komt. Verder zou een forum specifiek over WinXP ook wel makkelijk zijn, plus nog een apart Linux forum en een apart forum per veelgebruikt programma zoals: ICQ, Kazaa enz. :+

Kom op zeg, waarom zou er nou een apart forum moeten komen voor IPv6? :?

Zou misschien als subforum in ANS kunnen, maar dat kan topix niet, en zal het op gathering.tweakers.net nooit kunnen ook
Een IPv4 forum is er in principe al, zie de netwerken en development forumpjes. Er is ook een forum voor de niet windows operating systems. WinXP valt dus onder Windows operating systems, dus apart forum is niet nodig. *smartass. Verder valt kaaza / mirc / icq en dat soort progjes dus onder progjes en ook voor progjes zijn er aparte forumpjes.

IPv6 is iets nieuws, en niet een nieuw programma, maar de opvolger van het ipv4, en als je weet wat de verschillen zijn, en er interesse voor heb, dan kan je begrijpen waarom een apart plekje hiervoor (scheelt ook weer in search) misschien interessant kan zijn.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 11:41 schreef xiphoid het volgende:
Een IPv4 forum is er in principe al, zie de netwerken en development forumpjes.
Rare redenatie. Want die forums gaan helemaal niet specifiek over IPv4, maar net zo hard over IPX, NetBEUI, enz enz. Daar kan IPv6 dus ook prima bij.

Ik zie niet helemaal wat IPv6 zo bijzonder maakt dat het een eigen forum moet hebben, terwijl geen enkel ander protocol dat heeft.

• xiphoid

xiphoid

I am just me

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 12:00 schreef Onno het volgende:

[..]

Rare redenatie. Want die forums gaan helemaal niet specifiek over IPv4, maar net zo hard over IPX, NetBEUI, enz enz. Daar kan IPv6 dus ook prima bij.

Ik zie niet helemaal wat IPv6 zo bijzonder maakt dat het een eigen forum moet hebben, terwijl geen enkel ander protocol dat heeft.
Ze gaan niet specifiek over ipv4, maar wel alles gaat over ipv4 :)

In eerste instantie lijkt me hier ipv6 onder gooien wel goed, maar dan moeten de mods niet een topic als: hoe werkt ipv6 onder xp ? .. gooien naar wos .. want dan zit dus ipv6 over heel got gespreidt, en dat lijkt me ook niet handig.

Het verzoek tot eigen forum is ook omdat er zo weinig over bekend is en het redelijk omslachtig is. Er wordt soft/hardware voor ontwikkeld, ondersteuning is lastig te krijgen, men weet niet goed waar ze moeten zoeken. Al dat soort vragen kunnen hier beantwoord worden. En het is veel duidelijker waar men zijn moet dan. Meer niet. Als het nog te vroeg is, ok. so be it.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 12:28 schreef xiphoid het volgende:
Ze gaan niet specifiek over ipv4, maar wel alles gaat over ipv4 :)
Nee hoor. Er staan ook IPX, IPv6, enz threads bij. Alleen zijn daar natuurlijk wel minder van. Maar dat verandert niet door het in een apart forum te gooien.
Pagina: 1