Toon posts:

[JAVA] Image in een Applicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een redelijke n00b in java en was dus bezig met een game maken in java... Wat voor game, nou ja boter kaas en eieren...

Ik heb deze dus geprogrameert op een applet (zie hier) maar nu zou ik dit dus om willen zetten in een applicatie. Just 4 fun en voor wat extra te leren...

Probleem is dus dat ik images gebruik zoals bijv hier
code:
1
Banner = getImage(getDocumentBase(), "Banner.jpg");

Maar getImage hoort bij Applet, en nu werk ik dus met een frame voor die applicatie, en heb ik geen idee hoe ik mijn images wel kan gebruiken :-(

Is er iemand die mij dit misschien zou willen en kunnen vertellen?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit().getImage(...)

Als je met Swing werkt kan je direct met ImageIcon werken en een URL oid meegeven :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

in elke java topic mbravenboer tegen te komen begint nu wel irritant te worden hoor :+ >:) just kidding :)

• mbravenboer
stylee: in elke java topic mbravenboer tegen te komen begint nu wel irritant te worden hoor :+ >:) just kidding :)
Hum, moet je Wanadoo Hometime de schuld geven :+ .
Zullen we het trouwens maar niet over C++ topics hebben? >:) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Thnx het werkt als een treintje :)

Alleen nog een vraagje, whatever happened met getDocumentBase() want die kan ik hierin niet gebruiken... Hoe komt dat dan?

• mbravenboer
getDocumentBase kan je simpelweg alleen gebruiken in een applet. Een applicatie heeft geen DocumentBase.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

en op deze manier kan je hem zelfs correct in een jar gebruiken (anders kon ie wel eens problemen krijgen om het plaatje te vinden).
code:
1
new ImageIcon(Spel.class.getClassLoader().getResource("game\gui\blabla.jpg"))
Pagina: 1