Toon posts:

hoe warm mag een amd 1333 worden

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
de temp van mn amd fluctueerd echt heftig
van 38 t/m 52 graden
ik heb nu een thermaltake erop zitten
omruilen voor een taisol?
of de nieuwe vulcano 7 kopen :)(mijn vorkeur)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:18
Is volgens mij wel een goede tempratuur, ik zelf heb een AMD 1400 met een silverado@12V erop en die wordt iets van 42 t/m 48, dus echt schokkend zijn je tempraturen niet. :+

Misschien zou je wat meer koelpasta erop doen, als er weinig op zat ;)

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

jou temp is echt goed hoor...
hij mag max ongeveer 90 graden worden dus...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ik heb ook een pc met amd tbird 1.333 ghz ddr266, en die wordt met thermaltake superorb toch nog aardig warm :( .. tussen 60 en 70 graden, en dit kan echt minder. Ik wil ter alle tijden onder de 70 blijven. Van de zomer heb ik hem terug geclocked naar 1 ghz en toen runde hij zelfs nog tussen 50 en 60 graden.

Tijd voor nieuwe ' en deze keer goed ' koelpaste en cooler .. en dan maar hopen dat ik core niet sloop :( want zo ben ik wel.. altijd pech.

http://mrfloris.com

Verwijderd

heb je wel koelpasta gebruikt ?? Als je dat niet doet dan is het logisch dat ie zo warm wordt eh :)
en wat betreft die max 52 graden, dat is tamelijk normaal voor low budget air-cooling (wat ik zelf ook heb ;))

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 20:21 schreef Klovan het volgende:
Is volgens mij wel een goede tempratuur, ik zelf heb een AMD 1400 met een silverado@12V erop en die wordt iets van 42 t/m 48, dus echt schokkend zijn je tempraturen niet. :+

maar zorg er iig voor dat je er niet te veel op smeert :) Dan werkt het weer averrechts.. Dun laagje

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op zaterdag 01 december 2001 20:21 schreef Klovan het volgende:
Dat moet je dus absoluut NIET doen! Pasta zoals Artic Silver II e.a. zorgt er voor dat er tussen de core en de heatsink een goede geleiding is. In de heatsink zitten miniscule gleufjes die door de pasta opgevuld worden. Hierdoor is er tussen de core en de heatsink een betere geleiding. Om de warmteafvoer dus ook goed te houden, moet je ABSOLUUT NIET teveel pasta gebruiken, gewoon een klein dun laagje. In de heatsink zitten nml geen gleuven van 10 mm oid. De 'koelpasta' is geen verkoelende pasta, zoals tijgerbalsem ofzow :P :+

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de comments :)
is een hele geruststelling ;)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
wat betreft de koelpasta: een zeer klein druppeltje op de core laten landen, als je de heatsink plaatst dijt het vanzelf wel uit

wat betreft de temperatuur: mijn athlonxp 1800 wordt ongeveer 43° stressed met een CoolerMaster cooler
doe ik niet genoeg met mijn pc??? :+

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 17:53
ik heb een termal take Dragon Orb 3 7000Rpm
Athlon XP 1700+(1466) @ 2000+(1650) word max bij normale kamer temp 54c (28C in de kast)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

[search=amd warm]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.