Toon posts:

Vigor 2200E en ssh, hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet meer uit. Ik ben nu een week aan 't proberen, maar zonder resultaat. Hellup !

Ik heb op de HCC een Vigor 2200E gekocht, en heb vervolgens (uiteraard :) ) de handleiding met zorg bestudeerd. Wat ik wil is heel simpel. Ik wil vanaf mijn werk met PuTTY (ssh-client voor Windows) naar een van mijn pc's thuis. Maar dat werkt dus niet. Wat heb ik gedaan :

- Port Redirection Table ingevuld (protocol udp, public port 22, private ip 192.168.1.2, private port 22).

Vervolgens met http://scan.sygatetech.com gekeken of poort 22 open stond. Deze blijft dicht.

- Open ports setup ingevuld (enable open ports, protocol udp; local ip 192.168.1.2, from 22 to 22.)

Opnieuw getest, poort blijft dicht.

- Firewallregel in elkaar gedraaid.

Opnieuw getest, je raad 'm al, poort blijft dicht.

- 192.168.1.2 als DMZ ingesteld.

Wederom zonder succes.

De specs :

Ik draai Debian GNU/Linux (Woody, met kernel 2.4.14-k6)
er draait geen firewall op de client.

De router is zoals gezegd een Draytek Vigor 2200E met firmware 2.0

Op zich werkt de router prima, ik krijg alleen geen poorten open. Om er zeker van te zijn dat het niet aan SSHD lag, heb ik ProFTPD geinstalleerd en de bovenstaande poging herhaald met poort 21, ook zonder succes.

Ik doe ongetwijfeld iets verkeerd, maar ik kom er niet achter wat. Ik heb nu 23752 berichten op Google gelezen, maar zonder resultaat. Ik kan de site van Draytek 's nacht in mijn slaap op elke willekeurige melodie zingen, maar een oplossing vindt ik niet. En daarnaast heb ik de laatste 12000 posts in news://xs4all.adsl ook nog even gelezen, maar ook hier geen oplossing......

Help me.... alsjeblieft :'(

edit:
Typo

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:17

Sjonny

Fratser

misschien wil je TCP poort 22 voor ssh open zetten? werkt vast een stuk beter dan :Y)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 22:48 schreef Sjonny het volgende:
misschien wil je TCP poort 22 voor ssh open zetten? werkt vast een stuk beter dan :Y)
Vertel me ff hoe dan :) ? Ik heb net tcpdump geinstalleerd en geconstateerd dat er inderdaad geen verkeer over de router heen komt. Port Redirection Table staat ingesteld op poort 22 (TCP en UDP) en verwijzen naar de juiste poort op de juiste client.

Ook in de Open Ports Setup heb ik poort 22 open staan voor TCP en UDP.

Suggesties ?

Verwijderd

Topicstarter
Voorzichtig schopje :)

Heeft iemand ssh aan het werk via een Vigor 2200E ?

D'r moet toch iemand zijn met dezelfde configuratie :?