Toon posts:

[PHP] Downloaden mbv header

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een website geef ik bezoekers de gelegenheid bepaalde files te downloaden. Niet rechtstreeks, maar via download.php.

De verschillende files staan op downloads_overview.php en naar elke file staat een link als b.v. download.php?pid=1234&ext=zip

In download.php voer ik eerst wat queries uit ivm logging en dan wordt de file middels onderstaande code aangeboden:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
  if ($fp=@fopen($file,"r")) {  
    header("Content-Type: application/download\n"); 
    header("Content-Disposition: attachment; filename=" . $pid . $ext);  
    header("Pragma: no-cache");  
    header("Expires: 0");  
    @fpassthru($fp);  
  } 
?>

Nu is het probleem dat ik niet meerdere bestanden tegelijk kan downloaden. Als ik 1 link heb aangeklikt krijg ik keurig het bekende downloadscherm met openen / opslaan als.
Maar een tweede daarnaast openen, wat met rechtstreekse links toch gewoon kan, lukt hier niet.

De link wordt overigens wel aangeroepen, want er wordt een log entry in de database geschreven, maar een downloadvenster verschijnt niet !

Wat doe ik fout ?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dat kan niet. (Voor zover mijn kennis rijkt, natuurlijk :))

Dit script stuurt gewoon 1 ding door. Een normaal script laat ook maar 1 pagina zien. Je kan geen twee dingen tegelijk sturen geloof ik.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit kan idd niet met standaard oplossingen.

Je zou een "onclick" javascriptje voor je linkjes kunnen maken, waarmee een aantal files achter elkaar in "nieuwe schermen" geopend worden, maar veel is er denk ik niet aan te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Het meerdere keren oproepen van het script gaat prima.
Er wordt namelijk in download.php een entry in de database geschreven, dus het script wordt geactiveerd, ook al is het eerste downloadschermpje nog actief (er wordt dus een file gedownload)
Er verschijnt echter geen tweede downloadscherm.

Simultaan downloaden is natuurlijk wel mogelijk. Als je 2 links naar een zip file op je site hebt staan kun je die ook na elkaar oproepen, waarbij de files tegelijk gedownload worden.