WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.
Toon posts:

[WinXP] Savage 4 16mb: OpenGL werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
<offtopic>
arrghh vorige topic sloten dat gebeurt echt nergens behalve hier bij windows operated systems. maargoed. alle regeltjes doorgelezen (nooit gedaan en al vele topics gehad zonder dat ze er een slotje opdeden), maargoed ik had het [winxp] ding vergeten
</offtopic>

Sinds ik Windows XP heb draait alles weer lekker, alle proggiez doen het, pctje loopt niet meer vast maaaar.....
Als ik iets in OpenGL probeer te draaien (zoals return to castle wolfenstein)geeft ie aan dat ik geen OpenGL heb, hoewel ik dit in win9x wel gewoon kon. alles doet het dus qua kleur, resolutie behalve de openGL. hele oude drivers geprobeerd van win2k, 9x, zelf ME, niets werkt. Ik kan nergens nieuwe XP drivers vinden voor mijn Savage 4 pro+ 16mb. iemand een idee? :?

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand? damn

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:00
Ik heb dat probleem ook met mijn TNT2 m64. De standaard XP drivers geven de problemen. Als ik wolfenstein opstart geeft hij dus het zelfde probleem aan als bij jouw. Andere drivers erop (detonator 12.41 W2k) en het werkt weer.
Je hebt dus toch echt andere drivers nodig

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 22:32
Op zaterdag 01 december 2001 22:33 schreef PASware het volgende:
Ik heb dat probleem ook met mijn TNT2 m64. De standaard XP drivers geven de problemen. Als ik wolfenstein opstart geeft hij dus het zelfde probleem aan als bij jouw. Andere drivers erop (detonator 12.41 W2k) en het werkt weer.
Je hebt dus toch echt andere drivers nodig
aan detonators heeft ie niks met een s3 kaart. volgens mij maakt s3 geen drivers meer, dus xp drivers kan je wel vergeten. zeker voor zo'n oude kaart (no offence)

Verwijderd

Topicstarter
none taken ;)

kweet dat ie oud is, ik koop een nieuwe, als jij me er het geld voor geeft :)
dus totdan zal ik het hiermee moeten doen argrhhh

Verwijderd

Topicstarter
ik had wel een site voor s3 drivers van JPGC ofzo maarja, die maken nog steeds nieuwe drivers, alleen weer geen win xp drivers :( ook s3 tweak ondersteunt geen xp :(

niemand meer :?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:00
nee sorry. ja...nieuwe drivers beiden de uitkomst, maar die zijn er niet. Of een andere videokaart of weer w98 (ik zou voor een anderer videokaart gaan)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Misschien is het mogelijk om Windows 2000 drivers te gebruiken? Bij een kennis heb ik de Win2k drivers gebruikt voor een of andere Savage3d (ook van S3 dacht ik...) Wellicht is dat hier ook van toepassing, behalve als S3 geen win2k drivers voor die kaart heeft.

Verwijderd

Topicstarter
er zijn win2k drivers voor maar zoals ik zei, die heb ik al geprobeerd. nog meer ideeen?

• Aced
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 14:27
S3 brengt al geruime tijd geen drivers meer uit voor de Savage4 noch de Savage2k (welke een snelle en stille dood stierf...), hoogstens nog voor de geintegreerde videochips in combo met de VIA chipsets...

De Win2k drivers (laatste versie is 8.40.02, geloof ik) voor de Savage4 zijn totaal bagger, D3D en OpenGL zijn ontzettend langzaam, dus als je de Win2k drivers in XP al aan de praat zou krijgen, dan zou je RTCW absoluut niet lekker draaien... Maar naast de Win2k drivers, rest je volgens mij niets om verder nog uit te proberen...

Verwijderd

Topicstarter
gooi er dan maar een slotje op :? :( ;( :'(
Pagina: 1