Toon posts:

microsoft dig sound system 80 ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

een jaartje of twee geleden heeft mijn vriendin verrast met een sub woofer en twee speakers van microsoft didgtal sound systeem 80.
Aansluiting was op de soundkaart via 1 kabeltje naar de subwoofer 9 zwaar log ding met "electronica" en een kabel naar de USB poort toe, en uiteraard naar de twee satelites.
Tot heden ben ik best tevreden over het systeem, ik heb nu echter een nieuwe pc besteld met een audigy kaart erin.
mijn vraagjes ... zou het goed zijn om het systeem op die kaart te plaatsen of kiezen voor een 5.1 set?
Wie weet wat meer af van bovenstaand microsoft systeem ???
Eeen raar effect heeft het systeem wel, bij het weergeven van een windows sound, (poing je doet iets verkeerd) dan lijkt het net of het geluid iets te laat komt.
Hoe kan dat ???
zuigt deze set soms veel vermogen van de processor ??

thanks for help

jan

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 19:24 schreef falconer het volgende:

[blaat]

Eeen raar effect heeft het systeem wel, bij het weergeven van een windows sound, (poing je doet iets verkeerd) dan lijkt het net of het geluid iets te laat komt.
Hoe kan dat ???
zuigt deze set soms veel vermogen van de processor ??

thanks for help

jan
speakers zuigen geen cpuload, wel stroom >:)
het zijn de programmas die de muziek proderen die de cpuload omhoog rammen.

en oh ja, geen groeten onderaan post :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
zou het goed zijn om het systeem op die kaart te plaatsen of kiezen
Maakt geen zak uit. Geen bal, geen zak. En speakers zijn altijd SLAAF. Ze mogen nix vragen, ze mogen alleen order UITVOEREN. Dus als je zegt dat je nix motte doen, (dus nix afspeelt) doen ze nix. Als ze ruis geven doen ze niet wat ze moeten doen -> slechte slaaf! Ze moeten stil zijn!

Als je een mp3 aanzet kost je dat cpu kracht, als je je subwoofersetje loskoppelt van je geluidskaart blijf je order geven, dus cpu kracht zuigen. Alleen je slaaf is tever weg je order te horen. Maar je blijft order geven, en dus blijf je cpu kracht trekken.
en een kabel naar de USB poort toe
Waarom een naar de geluidskaart EN een usb poort? Het enige wat een subwooferset nodig heeft is een spanning en een signaal. Een kabeltje naar je pc, eentje naar je stekkerdoos (Wat een lomp woord)

Trouwens, waarom neem jij een Audigy, dat zou ik weleens willen weten eigenlijk.
zuigt deze set soms veel vermogen van de processor
Vermogen :) Ja hoor! De CPU is NATUURLIJK een versterker voor je subwooferset! (komop he)

Verwijderd

Topicstarter
Maakt geen zak uit...
Hoe bedoel je dat ? is het een klote systeem en is een 5.1 niet beter (was mijn vraag) maw wat ik ook doe het maakt geen bal zak uit.:+
wie heeft iets meer info voor me, die bal gehakt en die zak krijg ik bij de friture.
mayo erbij????

thanks jan

• retspan
  • Laatst online: 16-08 17:28
Heb hier ook het DSS80 staan, ben er al erg lang erg tevreden over! Zou 'm op m'n kaart aansluiten, niet met USB op je MoBo. De Soundprocessing van de Main Unit is wel goed maar als niet zo goed als mijn SB Live!, laat staan een Audigy. Heb overigens met ME zowel als XP geen last van vertraging oid. Suc6 en nog veel plezier met dit stukje tophardware! :P

Verwijderd

Topicstarter
knip
Waarom een naar de geluidskaart EN een usb poort? Het enige wat een subwooferset nodig heeft is een spanning en een signaal. Een kabeltje naar je pc, eentje naar je stekkerdoos (Wat een lomp woord)
Trouwens, waarom neem jij een Audigy, dat zou ik weleens willen weten eigenlijk.
knip
de audigy werd geleverd met het systeem, ik mag aannemen dat het een aardig stukje techniek is, vandaar dat ik zat te twijfelen of ik het bestaande systeem wel eraan zou koppelen en niet beter een 5.1 set zou kopen.
waarom ik ook opde USB poort moet inpluggen weet ik niet, de kabel werd erbij geleverd dus heb ik hem aangesloten.
misschien kan de andere gebruiker daar tekst over geven.

• retspan
  • Laatst online: 16-08 17:28
De DSS80 Main Unit/SubWoofer heeft een ingebouwde soundchip/amplifying unit die aan kwaliteit vergelijkbaar is met een SB PCI512. Om deze in werking te doen treden sluit je het set aan met de bijgeleverde USB kabel. Anders plug je gewoon het headphone-formaat-socket in je Live!, Audigy of gelijkaardig betere kaart. Het is dus of de USB kabel of de connectie met je geluidskaart. Zolang je de USB kabel gebruikt, override die alles en zit je dure Audigy daar voor Jan met de korte achternaam.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx

kijk hier kan ik wat mee.
ik weet wel nog steeds niet of ik beter een 5.1 set kan kopen maar zal eerst deze set ZONDER usb kabel aansluiten.
eens kijken hoe het klinkt en dan besluiten om eventueel een 5.1 setje te kopen.
zag toevallig bij de makro een hele aardige set liggen, voor mij onbekend merk Jazzsound ????
was wel alles in hout uitgevoerd en niet in plastic, zegt niets over de kwaliteit maar toch.

in ieder geval bedankt

jan
Pagina: 1