DVD, receiver + 4x Infinity Ref. 81 MK-II

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Topicstarter
Ik ben vandaag met mijn ouders naar Staffhorst geweest.
Daar hebben we eindelijk ook geluisterd naar allerlei boxen.
(ja het is echt waar, we hebben geluisterd ;) )
Uiteindelijk waren mijn ouders en ik het eens (hoe is het mogelijk :P ):
Infinity Ref 81 MK-II klonken supermooi, veel detail enzo. wat andere boxen misten.
Bovendien waren ze in de aanbieding van 900zoveel voor 499,-
(ze worden waarschijnlijk nog iets goeiekoper).
Dus we hebben besloten om er daarvan 4 stuks te kopen.
We hebben geluisterd op een NAD stereo amplifier.
Klinkt het veel anders als je ze op een ander merk receiver aansluit trouwens?

Anyway, er moest dan ook nog een dvdspeler, een receiver en een centerspeaker bij komen.
Uiteindelijk hebben me pa en ik een aantal gegadigden uitgezocht.

A/V receivers:
- Onkyo TX DS595 --> Fl 1699,-
- Marantz SR52000 --> Fl 1499,-
- Denon AVR 1802 --> Fl 1599,-
Welke van deze is de beste keus, en past goed bij de infinity speakers?

DVD Spelers:
Marantz DV4200 --> fl 980,-
Yamaha DVDS510 --> fl 879,-
Welke is beter/heeft meer mogelijkheden?

Persoonlijk hadden we een ligte voorkeur op de beide marantz apparaten, omdat de receiver iets goedkoper is, en ze ook bij elkaar passen qua design.

Center:
Nog geen id.
Heeft iemand een tip welke qua stijl goed bij de infinity's passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15332

heb je die infinitys al gekocht??

zo niet dan kan je bij correct in rotterdam delta 60 voor 499 en(op sommige zondagen) de delta 70 voor 499 . lijkt me dat die veel beter klinken voor dat geld. heb nu zelf ook nog een paar reference 51 MK II staan, maar zit er over te denken om er delta's voor in de plaats te zetten.

[ontopic]
ik heb zelf een denon versterker( de PMA 1500 R) die vond ik het best bij mijn infinitys passen. let wel: dit is een stereo versterker. lijkt me dat denon surround ampjes wel ongeveer dezelfde klankkleur zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee nog niet gekocht, maar hoezo klinken die delta's zoveel beter dan? Wij vinden deze infinitys mooi klinken, dus waarom zou je dan moeite doen om helemaal naar r'dam rijden om delta;s te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de delta's komen gewoon uit een betere serie als de 81's. de tweeter is zowieso veel beter. je hoeft ze niet te kopen, ik wil je alleen maar dezelfde fout als mij besparen door refenrence te kopen. heb laatst is een tijdje naar het verschil tussen deltas en refenrence geluisterd. en echt, dan wil je geen reference meer, zeker voor dat geld.

en waarom zou je helemaal naar rotterdam rijden??
bijvoorbeeld omdat je er jarenlang plezier van gaat hebben. denk trouwens niet dat je 4 deltas in je auto krijgt, die dozen zijn echt groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 19:12 schreef wiebe het volgende:
de delta's komen gewoon uit een betere serie als de 81's. de tweeter is zowieso veel beter. je hoeft ze niet te kopen, ik wil je alleen maar dezelfde fout als mij besparen door refenrence te kopen. heb laatst is een tijdje naar het verschil tussen deltas en refenrence geluisterd. en echt, dan wil je geen reference meer, zeker voor dat geld.
Ik zal het tegen mijn ouders zeggen, maar ken je daar ook luisteren enzo? en ook de ref. mkII vergelijken met de delta 60/70?
Op zaterdag 01 december 2001 19:12 schreef wiebe het volgende:
en waarom zou je helemaal naar rotterdam rijden??
bijvoorbeeld omdat je er jarenlang plezier van gaat hebben. denk trouwens niet dat je 4 deltas in je auto krijgt, die dozen zijn echt groot
waarom denk je dat ze bezorg-service hebben ;) *D

Anyway, nu dus de tips voor de dvd en receiver en stuff graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 01 december 2001 19:18 schreef Da_man het volgende:

[..]

Ik zal het tegen mijn ouders zeggen, maar ken je daar ook luisteren enzo? en ook de ref. mkII vergelijken met de delta 60/70?
[..]
bij correct staan ze naast elkaar. je kan er luisteren, op dezelfde amp en cdplayer allemaal, dus daar zit het verschil niet in.
waarom denk je dat ze bezorg-service hebben ;) *D
hebben ze bij correct vast ook wel
Anyway, nu dus de tips voor de dvd en receiver en stuff graag!
volgens what-hifi is de marantz 4100 OSE de beste dvd speler onder de 400 pond(+/- 1400gulden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 19:20 schreef wiebe het volgende:
[..]

volgens what-hifi is de marantz 4100 OSE de beste dvd speler onder de 400 pond(+/- 1400gulden)
Dat is de 4100 OSE, we hebben alleen de 4200 gezien, maar die is vast net zo goed, zo niet beter (en maar 980,-).

En what about the receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 01 december 2001 19:25 schreef Da_man het volgende:

[..]

Dat is de 4100 OSE, we hebben alleen de 4200 gezien, maar die is vast net zo goed, zo niet beter (en maar 980,-).

En what about the receiver?
waarom zou die beter zijn?? omdat het een hoger getal is? de 4100 OSE is een speciale versie(weet zo gauw ff niet waar de letters voor staan, de laatste 2 iig voor Special Edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK mayb is die 4100 OSE wel beter, maar zal die 4200 ook goed zijn? denk het wel.

Is het trouwens slim om 4 van die grote speakers neer te zetten, ipv 2 x groot voor + 2 x kleine versie achter en 1 center?

en heb je dan nog wel een sub nodig? die delta 70 gaat wel tot 30hz, dus best laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

over de receivers, weet er zelf niks van(doe niks met home-cinema)

maar dit is er over te vinden @ Audioreview

de onkyo:

Afbeeldingslocatie: http://www.audioreview.com/images/products/product_79015.jpg

rating: 4.8/5 na 5 reviews

lees hier alle reviews

de marantz

geen review van op audioreview, alleen van de oude versie, de sr5000

de denon

Afbeeldingslocatie: http://www.audioreview.com/images/products/product_78656.jpg

rating van 4.22/5 na 9 reviews

lees hier alle reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 01 december 2001 19:31 schreef Da_man het volgende:
OK mayb is die 4100 OSE wel beter, maar zal die 4200 ook goed zijn? denk het wel.
die 4200 zal vast ook wel goed zijn.
Is het trouwens slim om 4 van die grote speakers neer te zetten, ipv 2 x groot voor + 2 x kleine versie achter en 1 center?
als je kamer het kan herbergen zou 4 delta70's wel heeeeel relax zijn :9~ is je kamer niet zo groot, dan zou je achter ook dipoles kunnen proberen
en heb je dan nog wel een sub nodig? die delta 70 gaat wel tot 30hz, dus best laag.
een sub voegt er altijd wel wat aan toe, maar je moet wel veel geld aan een subwoofer uitgeven als je hem op het kwaliteits niveau van de delta's wil hebben, dit zou ik zeker in het begin niet doen. misschien wat voor later als je weer geld hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ff voor de duidelijkheid: mijn ouders kopen dit systeem voor beneden.

Ikzelf zit te denken om ook 2 van die infinitys ref 81mkII's te kopen voor op mijn kamer, maar dan moet ik ook nog een leuke stereoreceiver hebben.

Maar stel:

Marantz Receiver SR5200
Marantz DVD DV4200
4x Infinity Ref. 81 MK-II
1x Centre ???

Leuke opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
900zoveel
Das fake. Als dat echt zo is moet die boer zich maar snel schamen en biechten bij priester achmabed!
zo niet dan kan je bij correct in rotterdam delta 60 voor 499
Ja, dat lijkt mij ook een veel beter koopje.
4x Infinity Ref. 81 MK-II
Te groot voor rear's, en te klein voor front ZONDER subwoofer. Of een fatsoenlijke sub erbij, of iig kwantitatief betere fronts (zoals die Delta60's dus).
Infinity Ref 81 MK-II klonken supermooi, veel detail enzo.
He! dat merk ik bij heel veel Hifi speakers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn ouders vinden eigenlijk die Delta's te groot omdat vooral mijn moeder niet te grote boxen wil hebben in de huiskamer. Dus waarschijnlijk worden het gewoon de Reference serie voor mijn ouders. Hebben ze die bij Correct, en hoe duur zijn ze daar?

Ik las dat ze te groot zijn als rear speakers. Waarom dan?
Als je ze gebruikt voor HiFi muziek luisteren is dat toch goed zo? Alleen DVD zou dan mayb anders klinken maar ik begrijp niet waarom je dan kleinere boxen moet kopen.
Mijn moeder vind een sub niet nodig, maar ik probeer haar te overtuigen dat het wel nodig is, omdat je anders teveel van de laag-effecten mist. Am I right? Welke sub moet hierbij dan, waarom en hoe duur ongeveer?

-----------------------------------------------

Zelf wil ik ook 2 boxen kopen. Persoonlijk kunnen de boxen me niet groot genoeg zijn, dus die Delta's vind ik *D. Maar ik wil ze wel eerst naast de Reference 81 horen, of ze daarwerkelijk ook beter klinken. (voor op mijn kamer)
Welke Stereo versterker past hier goed bij? prijs <1000,-
Of is het een overkill om de Deltas aan te sluiten op een versterker van beneden de 1000, en kan ik beter de Ref 81 nemen met een duurdere stereo versterker?

Welke is nou 499,- , de Delta 60 of Delta 70? en wanneer zijn die 'aanbiedingen' dan?
Kan daar nog wat van af te dingen, en hoeveel ongeveer? (zeker als mijn ouders ook tegelijk boxen daar kopen).

Nu ik lekker wat vragen gesteld heb ga ik nu pitten, en morgen zie ik wel wat jullie als advies hebben gegeven.
Eigenlijk wil ik voor zondag 12:00 al een beetje id hebben
wat het beste is om te kopen. Want die aanbieding bij staffhorst geldt niet al te lang meer. en mijn ouders moeten smiddags ook nog ergens anders heen, dus een over vloed aan tijd is er niet ;)

Trusten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
/kick up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 02 december 2001 01:05 schreef Da_man het volgende:
Mijn ouders vinden eigenlijk die Delta's te groot omdat vooral mijn moeder niet te grote boxen wil hebben in de huiskamer. Dus waarschijnlijk worden het gewoon de Reference serie voor mijn ouders. Hebben ze die bij Correct, en hoe duur zijn ze daar?
ja die hebben ze, ik weet de rpijs niet helemaal met zekerheid, maar ze zijn maximaal 399,- bij correct. zou ook 299,- kunnen zijn, maar iig niet meer als 399,-
Ik las dat ze te groot zijn als rear speakers. Waarom dan?
Als je ze gebruikt voor HiFi muziek luisteren is dat toch goed zo? Alleen DVD zou dan mayb anders klinken maar ik begrijp niet waarom je dan kleinere boxen moet kopen.
4 van die grote boxen die in je kamer staan te blazen zal waarschijnlijk een beetje teveel van het goede zijn. (je moet ook wel een beetje rekening houden met de buren >:) )
de rear channels zijn niet bedoeld voor muziek, maar voor geluidseffecten in films. muziek luisteren zal in stereo bijna altijd beter zijn.
Mijn moeder vind een sub niet nodig, maar ik probeer haar te overtuigen dat het wel nodig is, omdat je anders teveel van de laag-effecten mist. Am I right? Welke sub moet hierbij dan, waarom en hoe duur ongeveer?
als je ouders veel geld over hebben, neem dan gelijk een sub mee :9~ maar reken voor een sub toch minimaal zo rond de 1000,-(correct me if i'm wrong, maar ik heb haast geen verstand van subs.
Zelf wil ik ook 2 boxen kopen. Persoonlijk kunnen de boxen me niet groot genoeg zijn, dus die Delta's vind ik *D. Maar ik wil ze wel eerst naast de Reference 81 horen, of ze daarwerkelijk ook beter klinken. (voor op mijn kamer)
ik heb ze vergeleken, en ik ben overtuigd. je moet natuurlijk zelf ook gaan luisteren, maar ze zijn echt beter.
Welke Stereo versterker past hier goed bij? prijs <1000,-
Of is het een overkill om de Deltas aan te sluiten op een versterker van beneden de 1000, en kan ik beter de Ref 81 nemen met een duurdere stereo versterker?
ik heb zelf pas een nieuwe stereo versterker gekocht, dat is deze geworden
Afbeeldingslocatie: http://denon.jp/europe/images/products/pma1500r.jpg
ik heb hier lang over nagedacht, en er is ook een mooie discussie over geweest, die je hier kan lezen.

nadat ik langdurig naar verschillende versterkers heb geluisterd is het de denon geworden. vergeleken met de modellen van NAD had hij gewoon veel meer controle en power over mijn reference 51 MK II. de verkoper raadde mij bij de eerste ontmoeting deze al aan, omdat de denon volgens hem veel meer kracht zou hebben. ik ben toen een dag wezen luisteren, en hij had gelijk. omdat infinity nogal grote verschillen in impedantie heeft moet je een stevige versterker hebben. hij heeft mij 1500 gekost, dat is iets meer als jouw budget maar ik vond hem het geld zeker waard. als ik jou was zou ik dus nog even sparen, en dan de denon pma 1500 r kopen en 2 delta 60/70s. let wel: dit zou ik doen wil niet zeggen dat jij dit ook als mooist klinkend ervaard, maar de kans lijkt me groot
Welke is nou 499,- , de Delta 60 of Delta 70? en wanneer zijn die 'aanbiedingen' dan?
Kan daar nog wat van af te dingen, en hoeveel ongeveer? (zeker als mijn ouders ook tegelijk boxen daar kopen).
wijzigingen vorbehouden :)

het zit volgens mij zo:

de delta 60 kost altijd 499,-
de delta 70 kost normaal 799,- maar op sommige stunt-zondagen word de prijs verlaagd naar of 499,- of 399,-

dit weet ik echter niet zeker, maar ik zit vlakbij de correct op school, dus misschien heb ik binnekort nog wel een tussenuur ( >:) ) en dan hobbel ik wel ff voor je langs :7
Nu ik lekker wat vragen gesteld heb ga ik nu pitten, en morgen zie ik wel wat jullie als advies hebben gegeven.
Eigenlijk wil ik voor zondag 12:00 al een beetje id hebben
wat het beste is om te kopen. Want die aanbieding bij staffhorst geldt niet al te lang meer. en mijn ouders moeten smiddags ook nog ergens anders heen, dus een over vloed aan tijd is er niet ;)

Trusten!
ik wil je nog een advies geven: ga het aankopen van audioapparatuur niet overhaasten, daar kan je achteraf spijt van krijgen. neem dus de tijd voor je aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Die reference serie is inderdaad niet veel soeps, je kan echt veel beter naar de delta serie gaan, vooral de geweldige tweeter is de moeite waard, als achterspeakers kan je wel een stel ref serie neerzetten, als center, je vind soms nog wel eens een ouwe kappa center, die lijken me er perfect bij te passen, als je de delta 70 neerzet heb je ook bijna geen sub meer nodig.

Als je echt wilt bikkelen koop je bij stassen de kappa 100 voor 799 per stuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 02 december 2001 13:57 schreef hervaz het volgende:
Die reference serie is inderdaad niet veel soeps, je kan echt veel beter naar de delta serie gaan, vooral de geweldige tweeter is de moeite waard, als achterspeakers kan je wel een stel ref serie neerzetten, als center, je vind soms nog wel eens een ouwe kappa center, die lijken me er perfect bij te passen, als je de delta 70 neerzet heb je ook bijna geen sub meer nodig.
die centers slingeren bij de correct idd ook wel rond ja.
Als je echt wilt bikkelen koop je bij stassen de kappa 100 voor 799 per stuk. :)
daar zijn de bovengenoemde receivers veel te zwak voor lijkt me.

/offtopic
zou mijn Denon PMA 1500 R die kappa's aan kunnen sturen??
zal wel niet, maar ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Mijn ouders hebben vrijdag een set gekocht, huiskamer van 8 bij 6 meter dus lekker groot, en heb dus (met hun geld >:) )
een set kappa 100 aangeschaft en die worden met 2 ma 500 (marantz) monoblokken gestuurd. (125@8 ohm,200@4ohm)

En het gaat als een trein gewoon, deze kappa serie is stukken makkelijker te sturen, later nog 2 monoblokken erbij en dan ist helemaal super denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

NAD staat bekend om zijn kwaliteit. geen moio design. Maar top geluid

Verder is het inderdaad zo dat niet alle speakers op alle versterkers even mooi zijn.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ow jah.. Onkyio..erg goed!.. die hebben dacht ik allemaal een goeie dempingsfactor.. erg belangrijk emt subwoofer vooral :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
daar zijn de bovengenoemde receivers veel te zwak voor lijkt me. (Kappa 100)
Nee, de oude Kappa serie heeft hele zware amps nodig (slechte gevoeligheid). Geachte Hervaz heeft ene week geleden ofzo ook voor een zeer lage prijs 2 Kappa100's gekocht voor zijn ouders. Die werden aangedreven door een bron van 2x125Watt @ 8Ohm. En op de helft van het vermogen blaasde je het huis al omver zei hij.

Met 2x 80Watt @ 8ohm valt dus volgens mij al flink te blazen met die dingen. Check wel, je hebt met 2 van die speakers 4 subwoofers van 12" die tot 22Hz @ -3dB komen. Kwantitatief topspeakers voor het geld dus. Samen F1500,- tot F1600,- iets teveel misschien. Ik heb echt zin om die Delta-, Reference- en Kappa (nieuwe) serie eens te gaan beluisteren (buiten die Delta60 dan, die heb ik al gehoord)
Oh hij heeft het verhaal al verteld :)

Ik heb nu F850,- alleen ik zit echt te piekeren wat ik nu met het geld ga doen. Of een Radeon8500 en wat RAM, en eind december ene playstation2. Of sparen voor 2 speakers van F700,- per stuk... (eind december). Ik luister nl. steeds meer muziek (en drum veel, waar mijn speakers niet hard genoeg voor kunnen) en vind het steeds saaier worden achter die pc. Nouja, sry blablaofftopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vanmiddag gebeld naar Staffhorst: Delta's hadden ze niet daar. Ref. 81 mk-II was daar 399/st.
Wij naar correct bellen, ja hoor: 299/stuk.
Delta's zijn eigenlijk geen optie geweest omdat die dingen eigenlijk wel enorm huge big enormous zijn (diepte x breedte) en ze waren 200 duurder dan de ref serie.
We hebben nu dus 6 van die dingen á fl 299,- besteld.
Komen ze dinsdag brengen :7

We hebben die boxen geluisterd met een NAD stereo versterker, maar zal het veel anders klinken als we nu een Marantz A/V receiver erop aansluiten van 1500,-?

Zelf ga ik ze lekker op mijn kamer zetten en genieten van dit koopje. Nu heb ik extra geld over om een betere versterker en cd speler te kopen.

Ik zoek nu dus nog een cd speler en stereo receiver(met tuner dus het liefst). Budget totaal let's say, 1500.
ken ik daar wat leuks voor kopen?

Op de cd speler moet iig optical out zitten.(voor MD)
de receiver moet de ref 81 mk-II goed kunnen aansturen, dus genoeg power hebben. Bovendien moet ie een beetje mooi klinken (dus qua klankkleur vergelijkbaar met de NAD waarmee ik geluisterd heb, tenminste als dat veel uitmaakt dus)
Qua in-en uitgangen:
3 audio-in: - SB Live
- MD
- CD Speler
1 audio-uit - MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 02 december 2001 15:00 schreef Da_man het volgende:

We hebben die boxen geluisterd met een NAD stereo versterker, maar zal het veel anders klinken als we nu een Marantz A/V receiver erop aansluiten van 1500,-?
de receiver moet de ref 81 mk-II goed kunnen aansturen, dus genoeg power hebben. Bovendien moet ie een beetje mooi klinken (dus qua klankkleur vergelijkbaar met de NAD waarmee ik geluisterd heb, tenminste als dat veel uitmaakt dus)
Qua in-en uitgangen:
- MD
- CD Speler
1 audio-uit - MD
klinkt idd erg anders.. een av reciever (is ook syurround trouwends?)
voor 1500 piekies is neit te duur.. et zal wel minder zijn, maar et kan erg mooi klinken..marantz is absoluut niet slecht

hmz.. je kan leuke surrounds sets kopen inclusief 5.1 speakersets met dvd. tuner, cd speler.
En de kwaliteit is opzich ook heel goed te doen!..

Ik zou zeggen... kuijk eens rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 02 december 2001 15:00 schreef Da_man het volgende:
Vanmiddag gebeld naar Staffhorst: Delta's hadden ze niet daar. Ref. 81 mk-II was daar 399/st.
Wij naar correct bellen, ja hoor: 299/stuk.
Delta's zijn eigenlijk geen optie geweest omdat die dingen eigenlijk wel enorm huge big enormous zijn (diepte x breedte) en ze waren 200 duurder dan de ref serie.
Komen ze dinsdag brengen :7
alvast veel plezier ermee, ze klinken leuk.
ja dat klinkt anders. nad klinkt veel vlakker.
Zelf ga ik ze lekker op mijn kamer zetten en genieten van dit koopje. Nu heb ik extra geld over om een betere versterker en cd speler te kopen.

Ik zoek nu dus nog een cd speler en stereo receiver(met tuner dus het liefst). Budget totaal let's say, 1500.
ken ik daar wat leuks voor kopen?
kijk maar is in het topic waarvan ik hierboven ergens een link heb gegeven
koop dan een NAD versterker, lijkt me simpel ;)
Qua in-en uitgangen:
- MD
- CD Speler
1 audio-uit - MD
dat zal waarschijnlijk geen probleem zijn lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmmz heb ff een paar NAD versterkertjes uitgezocht waarnaar je is zou gaan kunnen luisteren

de NAD C320
kost zo rond de FL900,-
Afbeeldingslocatie: http://nadelectronics.net/gfx/INT/C320.gif

lees er hier meer over

de NAD C350
kost zo rond de FL 1200,-
Afbeeldingslocatie: http://nadelectronics.net/gfx/INT/C350.jpg
leer er hier meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit zijn versterkers zonder tuner, maar ik wil wel graag er een tuner bij hebben. En de cd spelers, hoe duur zijn die ongeveer? en zit er dan ook een optical out op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

lol

:D :D soms moet je er wat voor overhebben.. kijk..er zijn zat mensen die die verschillen niet horen, en dan is wat jij wilt..ook goed!.. maar ik zou dat neit vinden bijvoorbeeld.. maar ja..dat is eigenlijk alleen maar slecht dat ik et beter hoor... dat kost mij weer geld :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 02 december 2001 16:26 schreef Da_man het volgende:
Dit zijn versterkers zonder tuner, maar ik wil wel graag er een tuner bij hebben. En de cd spelers, hoe duur zijn die ongeveer? en zit er dan ook een optical out op?
nad heeft ook een cd spelertje, is misschien wel wat voor je, de NAD C521, kost 799,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe ken ik de prijzen van die NAD producten te weten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 16:45 schreef wiebe het volgende:

[..]

nad heeft ook een cd spelertje, is misschien wel wat voor je, de NAD C521, kost 799,-
Doe is gek. Zijn er geen goedkopere cd spelers van NAD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Nee, je moet er wel iets voor over hebben, koop anders een cd4000 van marantz ofzo, bij die speakers heb je echt niet zo'n goeie aparatuur nodig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 02 december 2001 16:47 schreef Da_man het volgende:

[..]

nope dat is het instapmodel.
waarschijnlijk heb jij die 81 p een nad C350/C370 +C541 gehoord, was de hele set van NAD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nogmaals: waar kan ik de prijzen zien van NAD apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 17:38 schreef wiebe het volgende:

[..]

nope dat is het instapmodel.
waarschijnlijk heb jij die 81 p een nad C350/C370 +C541 gehoord, was de hele set van NAD?
weet ik niet
het was wel een NAD receiver dus geen losse amplifier van NAD. de cd speler waarmee ik geluisterd heb is mij onbekend(zag hem nl nergens staan, de verkoper zette gewoon ergens een cd op |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik 1500 voor een versterker+speler had zou ik dit kopen denk ik:

versterker: marantz PM7000 fl 799 bij correct
speler: h/k HD 760 fl 499 bij correct
heb je nog 200 voor kabels over, moet lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Moeilijk eh, zelf een klein beetje research doen, die prijzen zijn makkelijk te vinden, of bel je dealer morgen ofzo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 02 december 2001 17:43 schreef hervaz het volgende:
Moeilijk eh, zelf een klein beetje research doen, die prijzen zijn makkelijk te vinden, of bel je dealer morgen ofzo |:(
moet dat nou zo negatief??

als je hem niet wil helpen dan post je toch gewoon niet?
ik vind het zelf wel leuk dus ik zoek wel wat rond(moet niet teveel moeite gaan kosten >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Negatief, welnee en jij mag hem ook best helpen ik deed er ook een poging toe.

En wat ik post laat btw aub ook mijn eigen zaak zijn, danku ;)

Naja ontopic, 2dehands is er veel NAD te krijgen, bv vandaag nog een NAD reciever op marktplaats, en de cd spelers komen ook veel langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is inderdaad jouw zaak, niks tegen jouw, maar ik vind het wel een beetje negatief overkomen die ene post. verder niet erg, maar het is niet nodig zeg maar..
de post hierboven is weer ok Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/happy/xyxthumbs.gif

/edit: misschien moet de topicstarter maar is op marktplaats kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:10
Op zondag 02 december 2001 17:53 schreef wiebe het volgende:

[..]

moet dat nou zo negatief??

als je hem niet wil helpen dan post je toch gewoon niet?
ik vind het zelf wel leuk dus ik zoek wel wat rond(moet niet teveel moeite gaan kosten >:) )
Euh ja, Da_man doet zelf helemaal nix, das ook niet echt de bedoeling.

Qua versterkers moet je toch echt zelf gaan luisteren, want ja daar zit erg veel verschil in. Maak gewoon een keer aan afspraak bij een winkel om te luisteren, zeg welke speakers je hebt, dat je een cdspeler + reciever wil voor bedrag X en ze zullen je wel helpen. Dan kun je gewoon wat verschillende opstellingen horen en zelf bepalen wat mooier klinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hoe vond je ze klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Op zondag 02 december 2001 16:47 schreef Da_man het volgende:

[..]

F799,- bij een versterker van F900,- is wel onzin. Je hoeft ECHT niet hetzelfde merk te kopen om een redelijke prestatie neer te zetten hoor.

Dan is je amp echt de bottleneck. En voor F450,- heb je al prima Hifi cd spelertjes die echt prima klinken (met optical out) en die de topicstarter waarschijnlijk evengoed vind klinken als zo'n dure bak. CD spelers klinken heel vaak zeer correct.

Ga hem dus geen dure zooi aansmeren. Ik heb moeite met verschil horen tussen een cd speler (was een NAD) van F1000,- en een Sony QS van F450,- (beide vond ik hetzelfde klinken -> optimaal -> opstelling cd speler-> Sennheiser HD250)
Pagina: 1