PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Welke emulator gebruik je? ik gebruik Visual boy advance.Op zaterdag 01 december 2001 18:49 schreef GolbeZeromus het volgende:
Het spel is wel mooi. Aleen de emu is nog niet zo geweldig...
waarom zouden ze nu de japanse gaan importeren als de usa versie er ook al isOp zaterdag 01 december 2001 19:28 schreef Timpie2000 het volgende:
is het niet de japanse versie? lijkt me beetje lullig
Volgens mij is het wel import want spellen van nintendo zijn allemaal 99 piek. goldensun kost 139,- das dus 40 piek voor de import kosten denk ik.
misschien hebben ze hem al eerder geimporteerd? Ik zie nergens staan dat het de USA versie isOp zaterdag 01 december 2001 19:38 schreef BlackMage het volgende:
[..]
waarom zouden ze nu de japanse gaan importeren als de usa versie er ook al is
Volgens mij is het wel import want spellen van nintendo zijn allemaal 99 piek. goldensun kost 139,- das dus 40 piek voor de import kosten denk ik.
ik heb ook de US versie op de emu (visual boy)
als je een GeForce kaart hebt is het beeld heel mooi gefilterd, zoniet dan is het heel blokkerig full-screen.
Spel is 8 mb, en hééél verslavend!
Toen ik de game ff wilde uitchecken was ik al gauw 3 uur verder!
Ik ben net zover dat ik over de wereld kan lopen en de quest echt begint (3d!)
Vechten is wel cool, turn-based en 3d (sprites, dat wel natuurlijk).
Irritant wel dat je elke actie door moet drukken. Elk bericht moet je weer drukken, en dat is er nog al wat. Daardoor ging ik in een gevecht continue op die knoppen beuken omdat ik anders meteen uren verder ben met een simpel bosbeest.
Lekker spelen met de 4 hoofdelementen (met een dikke guardian natuurlijk), en de zon, maan en psynergie, heerlijk!
Alleen durf ik het spel nu niet meer verder te spelen omdat ik bang ben dat ik dan weer een hele avond kwijt ben, en ik heb nog andere dingen te doen dus...
Verwijderd
Is golden sun dan van Nintendo?Op zaterdag 01 december 2001 19:38 schreef BlackMage het volgende:
[..]
waarom zouden ze nu de japanse gaan importeren als de usa versie er ook al is
volgens mij is nintendo de uitgever er van.Op zaterdag 01 december 2001 21:50 schreef QuakeMASTER het volgende:
[..]
Is golden sun dan van Nintendo?
Verwijderd
Met sprites kan je een 3d effect voordoen, door vergroten/verkleinen en ander 'camera standpunt' van de sprite!
Tis maar net wat je onder 3d verstaat!
Tis iig heel mooi, en daar gaat het uit-eindelijk om (lees: niet 2d of 3d...)
PS: volgens mij is er wel een hoop gerenderd.....
Verwijderd
Het bestelknopje staat er nog wel bij en als een spel is uitverkocht staat er altijd een reseveer knopje.
Ik ga maandag wel ff langs bij nedgame om te vragen.
Als het echt is uitverkocht moet ik een ander spel vragen.
Ik gebruik DreamGBA, ik ga namelijk niet betalen voor een emu. Ik heb de GBA zelf en gebruik de roms eigenlijk alleen om games te testen. DreamGBA heb ik trouwens versie 2.3 van.Op zaterdag 01 december 2001 18:53 schreef BlackMage het volgende:
[..]
Welke emulator gebruik je? ik gebruik Visual boy advance.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Golden sun SNES kwaliteit?? je hebt je bril zeker niet op gehad ofzo..Op maandag 03 december 2001 20:48 schreef GambitRS het volgende:
ik gebruik nu visualboy, die heeft tenminste een stretch optie en dat zachte gekraak ben ik al aan gewend. Het is idd best een leuk spel, gewoon SNES kwaliteit. Secret of Gaia/Mana was ook ongeveer in deze stijl, maar dan anders
Betalen voor een emu?? De 2 beste emulators (Visualboy Advance en Boycott advance) zijn allebij gratiz dus waarom betalen voor een minder goedeOp maandag 03 december 2001 20:07 schreef GolbeZeromus het volgende:
[..]
Ik gebruik DreamGBA, ik ga namelijk niet betalen voor een emu. Ik heb de GBA zelf en gebruik de roms eigenlijk alleen om games te testen. DreamGBA heb ik trouwens versie 2.3 van.
Verwijderd
Maareh, ik geloof dat de modjes het niet zo fijn vinden dat we over EMU's praten, dus ik zeg er nix meer over
Deze move was nog niet krachtig genoeg
Maar een fikkie erachteraan was gelukkig wel genoeg
Deze hak-attack shots heb ik genomen met het beste filter, maar het is zeker wat strakker beeld, maar wel langzamer, echt iets voor later.
Ik kon het niet laten, Super mario met luigi
Of SMK is ook heel vermakelijk
Nog even om te vergelijken, eerst met, en dan zonder filter (kan minimaal zijn door jpg compressie):
En tenslotte, Earthworm Jim, wat was die eindbaas irritant zeg! Gelukkig kan ik gewoon overal saven (dûh hoe denk je anders dat ik zover gekomen ben?)
En na de geocities en tripod heb ik toch fatsoenlijk deze plaatjes kunnen lozen bij m'n goeie ouwe tripodnet.nl waarvan ik ff was vergeten hoe ik er ookalweer bij moest komen
Bier, Whiskey en Metal!!
case sensitivity
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Verwijderd
Euhm, ik zou toch maar ff de Spielerij FAQ lezen als ik jou was:Op maandag 03 december 2001 22:01 schreef BlackMage het volgende:
Emulators zijn tog niet illegaal?? (Ik maak zelf hele mooie spellen dusssss.......)
[edit]Of het nou wel of niet illigaal is, de modjes hebben het liever niet!Mooi, ik kan hier dus wel alles vragen over Roms en emulators?
Nee, helaas gaat die vlieger niet op. Roms en emulatoren zijn ook illegaal. Dus dat hebben we liever ook niet. Roms zijn net zo goed broodroof als het kopieren van games.
Het gaat me er gewoon om wat persoonlijks te laten zien van Golden Sun, en te laten zien dat die emulatie helemaal niet zo slecht is (qua kwaliteit dan).
als ik hier iemand mee beledigd heb, sorry
(ik dacht namelijk dat het bericht hierboven op mij sloeg, welke dus niet het geval blijkt te zijn maar toch wil ik wel duidelijk maken dat ik niet open sta voor schooiers naar Rom's)
Ja, SNES kwaliteit. 16bit, alles 2d. Ik denk je dat heel subjectief ernaar zit te kijken en je denkt "WOW, dit is PSX kwaliteit" zodat je jezelf beter voelt maar helaas voor jouw is het gewoon 16bit sprites, SNES kwaliteit dus. Terranigma heeft dezelfde '3d' techniek. Als je een beetje veel speelt en dingen zelf namaakt dan weet je hoe ze het gedaan hebben. Ze renderen geen 3d scene maar veranderen alleen maar de 2d sprites om het 3d effect te creeren, dat kon de SNES ook. Speel maar eens Killer Instinct op de SNES, dan lijken de mannetjes 3d gerenderd.Op maandag 03 december 2001 21:47 schreef BlackMage het volgende:
[..]
Golden sun SNES kwaliteit?? je hebt je bril zeker niet op gehad ofzo..het ziet er zeker mooier uit als welke snes spel die ik ooit gezien heb (Tales of phantasia kwam in de buurt)
En die super helderheid die je hebt op de GBA heeft niks met de chips te maken maar met het beeldscherm. Connect je GBA maar eens op je TV, auw! Als je je SNES op je GBA kon aansluiten heb je hetzelfde crispy beeld met dezelfde graphics. Niet gek als nagaat dat spellen voor beide consoles ongeveer even groot zijn (6~12MB)
Gebruik maar eens een emulator voor SNES, laad Secret of Mana, speel heel even (andere speelstijl voor vechten), laad dan je GBA emu, loop even rond in het eerste dorp en wat valt je op? Zelfde speelstijl in dorpen, zelfde kleuren, zelfde helderheid, zelfde muziek kwaliteit, alles hetzelfde. ps, stretch wel bij beiden het beeld over het scherm, en gebruik bij beiden 2x sai filtering.
Verwijderd
Pre-renderd dan, zo beter
Op emu ziet het er toch ook goed uit? GBA is gewoon mooi...
En de GBA heeft echt wel betere graphics dan een SNES.
Console 6~12MB groot? Sla jij je SNES op je HD op dan?
Als je het over ROM/Cartridge grote hebt
Verwijderd
Volgens mij kan dat '3D' in princiepe wel!
Maar die particles zijn volgens mij idd een beetje teveel van het goede voor de SNES
Ook een beetje te zwaar voor gba denk ik. Cast maar eens ragnarok op een vijand. Bij mij op de gba gaat het daar heel sloom voor 1 sec ofzo.Op woensdag 05 december 2001 14:19 schreef CommDante het volgende:
Is toch gewoon die mode 7 achtige 3D ... F-Zero
Volgens mij kan dat '3D' in princiepe wel!
Maar die particles zijn volgens mij idd een beetje teveel van het goede voor de SNES
Verwijderd
Probeer eens dat 4-ijs summon beest, als dat vloeiend gaat =)
/me loves summon 4-earth en kent niet al die namen uit z'n kop
Ik ken die 4 summon namen ook niet. Die staan niet op de poster die ik bij goldensun kreegOp woensdag 05 december 2001 16:18 schreef CommDante het volgende:
Die hoort 'sloom' te gaan volgens mij...is voor dramatisch effect.
Probeer eens dat 4-ijs summon beest, als dat vloeiend gaat =)
/me loves summon 4-earth en kent niet al die namen uit z'n kop
Verwijderd
Volgens mij heeft GBA niet meer kleuren dan SNES hoor.Op woensdag 05 december 2001 13:05 schreef BlackMage het volgende:
Je hebt zeker niet zo ver gespeeld om de battle mode te zienDie is dus 3d en echt niet mogelijk op de snes. En verder heeft golden sun heel wat meer kleuren als secret of mana.
256 hebben ze beide.
Maar GBA heeft de keuze uit 32000 kleuren geloof ik en kan daar dan 256 van gebruiken.
Dat is dan wel voor de Karakters en items enzo..
voor de achtergronden kunnen alle kleuren worden bebruikt.
En SNES heeft 256 standaard kleuren..
Is dit waar of niet/?
Op bitmap mode kan een gba 32k kleuren weergeven (huisjes enz) en character mode 256 keuren (poppetjes etc.)Op woensdag 05 december 2001 19:07 schreef QuakeMASTER het volgende:
[..]
Volgens mij heeft GBA niet meer kleuren dan SNES hoor.
256 hebben ze beide.
Maar GBA heeft de keuze uit 32000 kleuren geloof ik en kan daar dan 256 van gebruiken.
Dat is dan wel voor de Karakters en items enzo..
voor de achtergronden kunnen alle kleuren worden bebruikt.
En SNES heeft 256 standaard kleuren..
Is dit waar of niet/?
Agreed.Op woensdag 05 december 2001 13:03 schreef jdvanwijk het volgende:
GBA/SNES: Mooi, sfeervol 2D
= mooier dan
PS1: Lelijk, blokkerig 3D
/me heeft gesproken
Uit de screen's op de vorige pagina kun je bijna geen verschil zien tussen GBA en SNES als de resolutie wordt gelijkgesteld.
Mariokart is echt een combinatie geworden met de SNES en N64 versie.
Ik denk dat Golden Sun ook wel zal draaien op een SNES, de 3d-sprites zijn niet heel erg gecompliceerd.
Zal MarioRPG uitkomen op de GBA? (niet van gekomen op Snes) Op de snes was ie wel koel.
BTW wat zijn die 4-summon dingen voor iets? Een combinatie van 4 van die djing summon-gevallen? (m'n eerste screenshot vorige pagina).
Verwijderd
dat zeg ik toch?Op woensdag 05 december 2001 19:11 schreef BlackMage het volgende:
[..]
Op bitmap mode kan een gba 32k kleuren weergeven (huisjes enz) en character mode 256 keuren (poppetjes etc.)
Een snes kan volgens mij ook in bitmap mode 256 kleuren terwijl een gba daar 32k heeftOp woensdag 05 december 2001 19:20 schreef QuakeMASTER het volgende:
[..]
dat zeg ik toch?
My GOD!! Dat spel is verslavend.
Dit wilde ik ff laten weten en nu ga ik weer Golden Sun spelen
Je bent dus in hun 3d truukje getrapt. Het is een 2d scene waarin ze de textures veranderen om er een 3d effect aan te geven. Lees je wel goed?Op woensdag 05 december 2001 13:05 schreef BlackMage het volgende:
Je hebt zeker niet zo ver gespeeld om de battle mode te zienDie is dus 3d en echt niet mogelijk op de snes. En verder heeft golden sun heel wat meer kleuren als secret of mana.
Nintendo website, SNES heeft:Op woensdag 05 december 2001 21:02 schreef BlackMage het volgende:
[..]
Een snes kan volgens mij ook in bitmap mode 256 kleuren terwijl een gba daar 32k heeft
Maximum colors on one screen: 256
Total colors available: 32,678
GBA heeft:
32,768 simultaneous colors in bitmap mode
Nou ga je zeggen dat dat ontzettend veel verschil maakt. Helaas, je hebt ongelijk. Als je oude spellen speelt in 8bit en je gaat er mee werken kan je erachter komen waarom. Door goed te ontwikkelen is het mogelijk om, als je per beeld maar 8bits kleur kan gebruiken, je bijvoorbeeld 150 gradienten rood en 106 andere kleuren in dat beeld te gebruiken zodat het net lijkt in dat ene beeld dat er 16bits kleur wordt gebruikt. Eigenlijk is de windows definitie van 256 kleuren dat alle 256 kleuren al vooraf bepaald zijn door windows. Dus je kan je monitor op 256 kleuren zetten en zeggen, bah wat lelijk. Maar omdat in een SNES spel die 256 kleuren een variabele groep kleuren is gekozen uit 32,768 kleuren is het heel goed mogelijk alle 32,768 kleuren te gebruiken in 1 spel op de SNES. Waarom je zoiets wilt mag joost weten, maar goed. GBA spel ontwikkelaars hoeven nu niet meer op een restrictie te letten maar dat betekent niet dat de GBA spellen superieur zijn, meer dat de ontwikkelaars wat eerder naar huis mogen.
Verwijderd
Meer gepraat over de gameplay aub
Het is echt een erg cool spel. Leuk om te spelen.
Zeker het geld waard!
Remember there are no stupid questions, just stupid people...
Verwijderd
Anti-Aliasing kan je practisch niet doen op een snes: wordt dus erg blokkerige sprites....echter, met het volledige kleurenpallet tot je beschikking, hoef je dit niet te limiteren tot een paar kleuren en kan je dit al netjes wegwerken tijdens het pre-renderen.Op donderdag 06 december 2001 01:06 schreef GambitRS het volgende:
[..]
Het gaat niet om hoeveel kleuren je gebruikt, het gaat om het effect wat je ermee kan doen.
Vechtspellen zegt al genoeg: Te weinig kleuren beschikbaar, dus moeten ze een pallet samenstellen die de vechters vage kleuren geven...kleuren zijn op! Wat krijg je? Ryu tegen een blauwe Blanka e.d.
En dan heb ik het nog niet eens over de andere verschillen!
GBA en SNES
GBA op IGN
Lees maar eens dat stukje over waarom 128bit graphics in de toekomst best interessant kan worden, ook al kunnen onze ogen het verschil met 32bit niet eens waarnemen! (GeForce 3/Doom 3 filmpjes op gamespot)
En ja, Golden Sun is het zeker waard om te kopen als je van RPGs houdt!
[edit]PS: GBA heeft 511 (512 als je doorzichtig meeteld, 2x zoveel dus) kleuren in character mode!
is maar goed ook, ik zit er niet op te wachten tot die kl*te pokemon op komen dagen op mn GBAtje !!Op donderdag 06 december 2001 13:38 schreef CommDante het volgende:
[..]
En ja, Golden Sun is het zeker waard om te kopen als je van RPGs houdt!
Deze plek is te koop.
Zeker geld waar en het speelt eigenlijk precies hetzelfde als Final Fantasy 7Op donderdag 06 december 2001 11:54 schreef Platel het volgende:
Ik heb hem net gekocht hier in de winkel (Zwitserland, US import version).
Het is echt een erg cool spel. Leuk om te spelen.
Zeker het geld waard!
Normaal speel ik nooit dit soort spellen, liever DOOM of zo..
Maar sinds ik dit spel in mijn handen heb ben ik er echt helemaal verslaafd aan..
Elke avond ben ik aan het spelen op de GBA..
If it bleeds, it can be killed!
De gameplay is erug goed. Lijkt heel erg op die van final fantasy 5 (als je dat kent).Op donderdag 06 december 2001 01:31 schreef Trashbash het volgende:
Boeiend die graphics! Hoe speelt het? Moeite waard om te kopen?![]()
Meer gepraat over de gameplay aub
Wat ik jammer vind:
1: Dat je zo snel van stad naar stad gaat. Het zou wat leuker zijn als je wat meer dingen moet doen in 1 stad.
2: Je hebt maar 4 playable characters in het grootste gedeelte van het spel. Als het zo zou zijn als final fantasy 3 dat je gewoon uit 12 kan kiezen ofzo dan was het spel echt 100% top.
Wat ik (boven alles) goed vind:
1: Prachtige battle engine
2: Die summon monsters (Djinni's (vergelijkbaar met GF van de FF serie))
3: Die battle optie in het menu. Dan kan je gewoon als je ff geen zin hebt of geen tijd hebt om verder te gaan met het verhaal en je wilt alleen ff wat monsters in elkaar raggen.
4: Je bent erg betrokken bij de grote badguys van het verhaal (like KEFKA in FF3) en je moet er in de loop van het verhaal ook meerdere keren tegen vechten.
Verwijderd
Want dat vind ik altijd vet irri..
Pool of radience 2 leek me dus ook super vet!
Totdat ik het speelde, bleek dus ook turn based te zijn.
Door turnbased gaat de hele actie uit het spel weg
Ja het is turn based ja.Op donderdag 06 december 2001 20:53 schreef QuakeMASTER het volgende:
Golden Sun is zeker turn fucking based of niet/?
Want dat vind ik altijd vet irri..
Of je krijg het er juist van bij..... Is maar net wat je leuker vind. En of je het geloven wil of niet: Bijna alle rpg's zijn turn based alleen dat merk je niet zo.Door turnbased gaat de hele actie uit het spel weg
Verwijderd
Geef mij maar Good old Zelda 3 van de Snes of Diablo 1/2 ofzo..Op donderdag 06 december 2001 21:26 schreef BlackMage het volgende:
[..]
Ja het is turn based ja.
[..]
Of je krijg het er juist van bij..... Is maar net wat je leuker vind. En of je het geloven wil of niet: Bijna alle rpg's zijn turn based alleen dat merk je niet zo.
dat is tenminsen meppen.
Maar ik vond btw Fallout wel weer een vette game.. dat was anders ook turn based.
Als er een zelda voor de gba uit komt met minimaal graphics ala SNES komt die ook in mijn collectie. De GBC serie van Zelda vind ik zoooooOp vrijdag 07 december 2001 14:57 schreef QuakeMASTER het volgende:
[..]
Geef mij maar Good old Zelda 3 van de Snes of Diablo 1/2 ofzo..
dat is tenminsen meppen.
Maar ik vond btw Fallout wel weer een vette game.. dat was anders ook turn based.vreemd
En fallout/diablo hoef je echt niet te verwachten op de gba
Verwijderd
Hoe zelda eruit ziet maakt niet zo veel uit..
maar de quests zijn altijd waar het mij om gaat in Zelda
Omdat je door die slechte graphics de bewegingsvrijheid erg verslecht. Als er schuinboven je een vijand loopt moet je eerst omhoog of opzij lopen om hem te kunnen raken. Dat vind behoorlijk irritant.Op vrijdag 07 december 2001 19:19 schreef GolbeZeromus het volgende:
Waarom vind je die zuigen Blackmage???
Verwijderd
ik weet niet meer presies maar check deze site maar ff.Op donderdag 11 april 2002 13:30 schreef hAnDyMaNN het volgende:
ik zit nu in mercury tower recht voor die goddess wat moet ik nu doen whelp!!!
www.gamefaqs.com