AMD Athlon 1 GHz C

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Goeie avond samen:
vandaag een systeempje samengesteld voor mijn broer; bij Regenboog in Maastricht. Het loopt allemaal via een PC prive project bij MTB. Dus vandaag alleen offerte laten opmaken, en wachten op een handtekening van het bedrijf.

Nu weet ik zelf dat een CPU behoorlijk warm kan worden, maar naar mijn eigen ervaring tot nu toe blijft ie wel stabiel draaien ook als word hij 2x zo warm als een PIII. De verkoper wou me een Zalman koeler van 150 gulden aansmeren, zo grote lomp blok met van die koelrippen in de andere richting. Is wel bekend bij jullie heeft al vaker op tweakers.net gestaan. Nou vind ik 150 gulden voor een koeler een beetje overdreven. En heb tegen het advies van de man in de zaak een gewoon standaard Athlon koelertje erbij laten doen die volgens specificaties een AMD Athlon tot 1,5 Ghz. aan moet kunnen.

Nou wil ik eigenlijk weten of die C-versie van de Athlon veel warmer word dan een eerdere. Want bij die eerdere heb ik nooit problemen gehad dat ie instabiel was met een niet al te overdreven koeler.

ps: deze CPU zal in eerste instantie niet worden overgeklokt. Als ik dit over een poos ooit wel eens wil gaan doen koop ik wel een andere koeler.

Grtz. Mark

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

standaard coolermaster is prima...
...laat je maar niets aansmeren!

trouwens...complete 486 PC kopen? 2000 piek maar!!!

;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
:)

• borgdaville
Op zaterdag 01 december 2001 18:34 schreef Moody het volgende:
standaard coolermaster is prima...
...laat je maar niets aansmeren!

trouwens...complete 486 PC kopen? 2000 piek maar!!!

;)
tis een titan ttc-d5tb wat ik er nu voor heb uitgezocht

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

Flexx

This side up

idd, ik heb een Coolermaster EP5-6I11 op een Athlon 1800+ en dat ding coolt zeeg goed, en maakt amper geluid

• borgdaville
ik heb ff op internet gekeken maar die Titan, is ook geen standaard koeler. Als ik de spec op internet mag geloven kan ie een XP 1800 nog koel houden.

Zal ik jullie nog nog eens iets leuks vertellen, die gast van de regenboog zei dat ik of een koeler van 150 piek moest kopen of een aluminium case van 500 piek. Toen ik zei dat ik gewoon een koelertje van 50 gulden wilde in een kast van 150 piek zei hij. Dan moet ik wel op de rekening zetten dat je geen garantie hebt als er warmte problemen onstaan. In principe zou ik meteen weglopen en naar een andere winkel gaan, maar omdat het bedrijf zegt dat je bij de regenboog moet gaan kon ik dat niet maken. Laat hem dat maar op de rekening zetten, boeit me niet zo eigenlijk! Maar zal de volgende keer als ik een pc ga samenstellen gewoon naar een andere winkel gaan.

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Op zaterdag 01 december 2001 18:43 schreef Flexx het volgende:
idd, ik heb een Coolermaster EP5-6I11 op een Athlon 1800+ en dat ding coolt zeeg goed, en maakt amper geluid
Zou tijd worden dat coolermaster het koelgeluid wat aanpaste ;)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Regenboog :r :r :r :r :r :r

Echt een baggerwinkel!
Pagina: 1