Toon posts:

de vulcano2 cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een vulcano2 cooler kopen voor mn amd athlon 1,2gig
is dit een goeie cooler of gewoon crap,en hoe is hij met monteren want ik heb gehoort dat je met die orb's heel snel je core verbrijselt,ik heb hem bij mycom gezien voor 35 piek dus niet duur in elk geval

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik heb een Volcano II op een XP 1700+, prima dingetje. Houd de boel hier op 50 graden stressed. Geen problemen met montage. Als je wilt gaan overklokken zou ik alleen iets anders nemen... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
ik ga niet overclocken ofzo,ik laat hem lekker standaart lopen

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

volcanoII maakt wel veel lawaai hoor...

neem gewoon een coolermaster (ook 35 piek), die zijn wel iets stiller en koelen net zo goed
(mijn xp1800+ stressed@48 C.)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
een coolermaster dp5-6h51 maakt een geluid van zo'n 34 dcb en de vulcano2 zo'n 31 dcb.
en die coolermaster is bij mij in de stad duurder dan die vulcano,maar met 31 decibel lijkt hij me anders wel stil hoor

Verwijderd

vulcano koelers zuigen!! tb 1400 58 graden idle stressed 62 graden zonder over te clocken

Verwijderd

Heb ook een Vulcano 2 ,
herrie valt op zich wel mee.
Maar mijn TB 1400 kan niet overgeclockt worden

hij wordt 57 Idle

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
ik heb ook een volcano 2
die houdt mijn tb 1400 op 30 idle
en 45 stressed.

als ik heb op 1600 laat lopen is hij idle 35
en stressed 50

overclocking lukt mij wel, en hij is erg stil vinnik.

Verwijderd

Topicstarter
maar hoezo die verschillende scores in temp??mischien iets te maken met de kast tempratuur??

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Op zaterdag 01 december 2001 18:50 schreef theblueracer het volgende:
vulcano koelers zuigen!! tb 1400 58 graden idle stressed 62 graden zonder over te clocken
Tijd ovor koelpasta, of een nieuwe cooler

Verwijderd

Vulcano 2 is inderdaad een prutskoeler!! Ze maken te veel herrie en het koelblok is niet eens zo goed. Neem inderdaad gewoon een Coolermaster 8-) EP5-6I11. Is lekker goedkoop, stil en de heatsink zelf is gewoon beter omdat die veel groter is. Daar kun je tenminste bijna een 8cm op schroeven!!!
Een maat van mij heeft die Vulcano 2 standaard bij zijn XP1500 gekregen en dat ding maakte een klotenherrie. 2 dagen later zat er bij hem ook een Coolermaster op. WAT EEN STILTE!!!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren een Spire Superrock gekocht. Redelijk nieuw dat model. Volgens hardwarereviewsites bijna net zo goed als een Dragonorb 3 7000 rpm! (1 graadje warmer), maar dan zonder die tering herrie!

Morgen komt mijn 1800+ binnen; ff testen...

(Is trouwens ongeveer 40 piek)

Verwijderd

Topicstarter
ik snap het niet meer hoor,de een zegt hij is stil en hij doet het goed en de ander vind het crap

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb hem ook gehad, ik vond hem veel te veel lawaai maken, en echt goed koelt hij niet.

Ik heb nu op m'n Athlon 1.2 een Spire 5E34B3-H CopperBase Cooler, met bijgeleverde zilver paste word hij 41C idle met de kast dicht zonder extra case fans. Valt me niet tegen voor een cooler die gratis werd meegeleverd bij m'n cpu :)

Verwijderd

Topicstarter
en de themaltake mini copper orb dan voor 50 piek,is die dan beter maar koelt hij ook goed??

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
ik heb zelf ook een athlonxp 1800 met een coolermaster cooler erop, stressed 43°
en gekocht bij mycom voor slechts 25 gulden d8 ik.
er zit al een of andere heat-conducting-compound op maar goed

• Astennu
  • Laatst online: 19-08 17:53
neem een dragon orb 3 7000rpm of 4800 :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
een dragon orb 3 ????
maakt die niet veel lawaai???

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:09
Thermaltake coolers staan er om bekend te zuigen :(

Heb zelf ook een TT Vulcano II op mn duron zitten. Enorm veel lawaai, maar koelt nix beter dan een simpel spire coolertje van 2 tientjes.

* _JGC_ heeft zin om die fan eraf te slopen en te vervangen door 8cm @ 7V...

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Ik heb ook een Vulcano2 :(
58 graden idle :r
Ga morgen even een gat in mijn case boren en een 12cm koeler plaatsen. De kast is namelijk 30 graden, ik hoop dit op 20 te kunnen krijgen *D

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 10:41 schreef mark_m het volgende:
een dragon orb 3 ????
maakt die niet veel lawaai???
nee niet echt de upgrade wel wat meer

• PPanic
  • Laatst online: 29-07 20:21
Zeker wel dat de dragon orb 3 Veel geluid maakt

en die upgrade zit er standaard op met 7K rpm of 4900 d8 ik

en maakt een pleures herrie en ik kan het weten :D

INVENTARIS

• mark9534
  • Laatst online: 21-08 14:04

mark9534

Ondertitel ?

Als je niet gaat oc'en dan zou ik aanraden om gewoon een coolermaster te halen en geen volcano II. De volcano II maakt meer lawaai en koelt ongeveer net zo goed als niet slechter dan die coolermaster.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
volcano 2 is absoluut geen pruts cooler. je kan niet overclocken, maar daar koop je dat ding niet voor. t'is geen core crusher en makkelijk te installen.
pc staat nu al de hele dag aan en is nu 51graadjes. best netjes vind ik :)
stressed word hij iets van 56graden

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die Spire Superrock werkt veel beter dan ik had gedacht! Hij is vrij stil (4200 toeren en 31,8 db, voeding maakt meer herrie) en 36 graden idle en 41 graden stressed, met bijgeleverde pasta! :7
Was trouwens ook simpel te installeren.

En dat voor 40 piek!

Echt een aanrader! :)

(voor bak-specs; zie sig.)

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb ook een vulcano2 bij mijn processor (1800+, cooler+proc voor 600,- vond ik niet duur :) ) gekregen en dat ding maakt me toch een kabaal, niet normaal :( Het komt overeen met dat van een lichte stofzuiger, tijdens een normaal gesprek is het geluid irritant aanwezig, op je slaapkamer wil je dit echt niet hebben.
Beneden in de woonkamer was te horen wanneer mijn PC in de slaapkamer aan stond.

De volcano staat bekend als redelijk tot slecht (reviews verschillen) kwa koelcapaciteit, maar als je niet gaat oc-en dan voldoet hij prima. Hij zou echter wel redelijk stil zijn. Als deze echter stil is dan wil ik niet weten wat de andere fans produceren. :'(

Het probleem is vooral dat er een fikse ventilator op zit. 6cm maar met een fikse rpm. Als je de fan los haalt dan is hij redelijk stil en pompt hij een flinke berg lucht er door heen. Wordt luchtstroom tegengehouden (bijvoorbeeld door het koelblok) dan gaat hij plotseling flink wat geluid produceren.

Gelukkig ben ik nogal handig met schroevendraaier, decoupeerzaag, etc, dus heb ik die proc er af gesloopt en vervangen door een zeer stille 8cm fan. met de oude fan werd hij 49 graden, zowel stressed als idle, hij wordt nu met de nieuwe fan 3 graden warmer stressed (52) dan idle (49), maar is ook gigantisch veel stiller. De pc zoemt zachtjes (ook dankzij de noisekiller psu en de afwezigheid van fannetjes op de gpu en chipset), af en toe vraag ik me zelfs af of hij wel opstart en moet ik even kijken naar mijn powerledje :)

Natuurlijk maakt het voor de temperatuur ook uit hoe goed de lucht in de kast wordt afgekoeld/ververst. Een casefan doet wonderen, maar een open kast werkt nog net iets beter, het ziet er alleen niet uit. 1 extra casefan (lucht naar binnen blazend) scheelt mij 6 graden, de kast open 8.

Voor de mensen die niet 'even' een fanduct bouwen is het misschien een idee om eens te proberen wat de cooler doet als je de fan omdraait. Dan zuig je dus de lucht aan door het koelblok ipv dat het door het blok wordt weggeblazen. Ik heb het met mijn 8cm fan geprobeerd en die gaf geen verschil in performance.
Dan kan de lucht wel weg en is de fan misschien wel stil?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
zojuist even geprobeerd (ik heb die thermaltake-fan toch nog liggen) en het maakt enorm veel uit of je de fan laat blazen of zuigen. Hinder je de luchtstroom aan de blazende kant dan begint de fan flink wat meer geluid te produceren, hinderen aan de zuigende kant scheelt het maar heel weinig decibellen.

Mensen die hun vulcano2 cooler erg veel geluid vinden maken zouden eens moeten proberen om de fan andersom te monteren (en laat de resultaten even weten ;))

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Ik vind de herrie best meevallen. Ik had hem bij mijn AMD xp 1800+ gekregen.
Aangezien ik deze cooler niet helemaal vertrouwde voor een 1800+ (specs zeggen tot 1500+) heb ik hem niet gemonteerd en wacht ik nu rustig af op mijn ThermalRight SK6.

Aangezien ie hier anders ook maar zou liggen heb ik deze wel op mijn tbird900@1000 gezet ter vervanging van mijn inmidels 1 jaar oude coolermaster DP5-6H51. De heatsink is gewoon voor 95% identiek, het is echt 'zoek de verschillen' voordat je iets ziet.

Mijn stressed temp is met 7 graden gedaald.
Mijn idle temp is met 5-6 graden gedaald.
Stressed is nu 40 (2 DVD->DIVX->VCD tegelijkertijd zodat zelfs je muis nog moeilijk beweegt, en dit is zonder casefans)

Ondanks dat de vulcano 32dBa beweert te hebben en die oude coolermaster 34dBa, maakt die vulcano wel meer herrie.
Ik vind het al met al wel meevallen en sommigen overdrijven dan ook echt te sterk.

Ondanks positieve resultaten met een tbird900@1000 zou ik hem niet op mijn xp zetten. Als je proc je lief is zou ik of een grotere of een duurdere heatsink kopen en dan met een fannetje met iets minder rpm (of beter 80mm ofzo).

Aangezien bij mij de 8045 en de swift niet passen heb ik voor de thermalright sk6 gekozen. Ik heb veel roundups van deze heatsink gezien en die zijn erg lovend! En de prijs valt ook wel mee.
Thermalright SK6 with Delta AFB-60MP fan 131,-
Dit is dus de 'stille' fan. Ikzelf pak de 30CFM fan.

Voor een relatief dure processor is dit geen slechte investering is mijn mening. En een 8045 of swift coolen 'misschien' iets beter en heb je het '80mm fan is stiller voordeel' maar je betaald wel weer iets meer. en voor jou proc die niet overgeclocked gaat worden is dat niet nodig.

Is 131,- teveel dan kun je nog altijd de OCZ Gladiator- Pure copper kopen. Of een van de 100-en andere heatsinks :P
Bekijk eens wat revieuws (er zijn er genoegin de search en in de nieuws sectie te vinden).

Misschien heb je er iets aan..

Verwijderd

Waarom ben ik 9 van de 10 keer degene die de topic sluit, maar dan zonder slotje.

Als er ergens iemand zit te flamen ofzo, dan reageer ik wel even, krijg je gelijk geen replys meer :7

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
toch nog ff een vraagje, wat dachten jullie van COOLERMASTER EP5-6I11 T/M SOCKET-A XP2000+ / FCPGA
op een amd 1400+

Want mijn proc word nu 60graden en dat vind ik toch net ff te warm. Case trouwens 30 (met extra case fan aan de achterkant om lucht UIT de kast te halen (mischien eentje extra????))????

(ik weet alleen niet of het kan met mijn kast maar dat zie ik dan wel weer)

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Bij mij werken de vulcanoII's perfect :)
Alleen hoor ik niet of ie lawaai maakt, zou ie dat al doen, dan wordt dat dus duidelijk overstemd door al mijn andere koelingen. (Goh lijkt wel op een zwaar industrieterrein als ik mijn zijplaat uit de kast neem >:) )

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• _JGC_
Ik zet gewoon mn printer aan, die overstemt mn Volcano2 wel :)

* _JGC_ heeft een Deskjet met een 8cm fan erin.

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Op vrijdag 07 december 2001 10:36 schreef _JGC_ het volgende:
Ik zet gewoon mn printer aan, die overstemt mn Volcano2 wel :)

* _JGC_ heeft een Deskjet met een 8cm fan erin.
Verbranden je blaadjes anders ofzo?
Lijkt wel op een prehistorisch model man (8<

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Die Volcano II is net te doen in een standaard setup.
Alleen wel los koelpasta erbij kopen anders wordt je cpu gewoon te heet. ik vind hem wel veel herrie maken, maar verder doet hij z'n werk gewoon.

ik zou persoonlijk voor iets anders gaan ;)

Doe je ding.

• _JGC_
Op vrijdag 07 december 2001 12:59 schreef nickv het volgende:

[..]

Verbranden je blaadjes anders ofzo?
Lijkt wel op een prehistorisch model man (8>
Deskjet 1600CM heeft een broodroosterspiraal in de printer zitten om het papier op te warmen, zodat de inkt sneller droogt. Papier mag wel warm worden, maar liever niet de rest van de printer (je wilt niet weten hoeveel roet er in de binnenkant van mn printer zit)

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 21:58 schreef Insanepeanut het volgende:
Die Spire Superrock werkt veel beter dan ik had gedacht! Hij is vrij stil (4200 toeren en 31,8 db, voeding maakt meer herrie) en 36 graden idle en 41 graden stressed, met bijgeleverde pasta! :7
Was trouwens ook simpel te installeren.

En dat voor 40 piek!

Echt een aanrader! :)

(voor bak-specs; zie sig.)
Waar kan je die krijgen dan, zo'n spire superrock?
Pagina: 1