Toon posts:

2e hd doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn oude pc heb ik een hd (seagate 40gb) erbij gestopt om een aantal bestanden te backuppen. Nu moest ik deze schijf eerst nog partioneren (uitgebreide NTFS partitie) en formateren (40 gb). Dit alles onder windows XP (via devicemanager).

Daarna heb ik alles gebackupt en heb ik de hd in mijn nieuwe pc gestopt. Naast deze hd heb ik ook een andere erin zitten waar XP op draait. Nu herkent XP wel die hd en hij is ook actief, maar als ik het station wil openen krijg ik de foutmelding: "e:\ is niet toegangelijk. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar". Dus ik kan nie top mijn schijf. :'(

Als ik bij devicemanager kijk, zie ik dat mijn hd (schijf1) voor 8,66 gb niet is toegewezen (komt overeen met de grootte van mijn backup bestanden) en voor de rest (28,61 gb) wel actief. Het actieve gedeelte heet ook als drive letter E:. Als ik bij stijl van partitie kijk heeft ie een Master Boot Record, net zoals mijn andere HD die het wel gewoon doet en waar XP op draait.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen zodat ik al mijn backup bestanden weer kan gebruiken (wat hopelijk mogelijk is aangezien ik anders kwijt ben).

thnx

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Master/Slave instellingen staan goed?

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn hd (1) waar XP op draait is primairy master en die andere hd (2) is slave.

Ik heb wel deze hd (2) gepartitioneerd en formateerd in die oude pc toen ie op master stond. ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben????

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 18:00 schreef SpyFly het volgende:
Ik heb wel deze hd (2) gepartitioneerd en formateerd in die oude pc toen ie op master stond. ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben????
Nee, dat maakt niks uit.

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Maar weet iemand dan hoe ik dit op kan lossen???

Verwijderd

Topicstarter
HELP!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Hoe groot is je primary hardeschijf?

En wordt je hd wel in het bios gezien?
Zo nee kijk dan eens bij de gegevensoverdracht type in het bios.
Je hebt LBA CHS enz.
Of ff autodetect uitvoeren.
Geef eens wat meer info over de "oude pc"

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn bios ziet de hd, evenals XP. Maar ik kan hem alleen niet lezen. Mijn primaire hd is 30 gb en de hd die dus problemen geeft is 40 gb.

Mijn oude pc is een p450. Ik heb daarin de schijf bijgehangen en hem gepartioneerd (uitgebreide partitie) en geformateerd (NTFS).
Toen heb ik alles gebackupt en nu in mijn nieuwe pc erbij gehangen. Maar nu kan ik hem niet openen, vanwege die foutmelding!

Verwijderd

Dus om het ff samen te vatten.
Je kan vanuit winxp niet de 2de schijf binnenkomen.
Windows geeft wel aan dat deze er zit maar klik je erop dan geeft hij een foutmelding.

Probeer eens om via fdisk in de schijf te komen(via bootflop)

Lukt dit wel dan is er een foutje in winxp of verwijder alle partities op de 40gig schijf en maak nieuwe via winxp aan.

Lukt dit niet dan is er iets fout gegaan met het partitioneren.

Heb ik 2 weken terug nog gehad met een pc van een ander
|:(

Verwijderd

Topicstarter
Er staan al mijn backup bestanden op...die wil ik niet kwijt...oa. voor een project....

Dus ik ga ff proberen binnen te komen op andere manieren!
Bij partition magic geeft ie aan dat het unallocated space is...ter grootte van mijn backup bestanden...

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 20:52
Je bios pakt waarschijnlijk geen schijven groter dan 32 gb. net zoals je vroeger de 512 mb grens had en de 8 gb is er bij 32 gb ook weer z'n grens. Je moet dus je bios waarschijnlijk update. Vandaar dat ie niet alles geformateerd heeft. Maar de schijf zou wel gewoon moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is het niet..net nieuwe mobo en hij ondersteund hem wel in de bios...

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen helpen als ik voor die unallocated space een neiuwe partitie maak of ze merge???

of moet ik dat juist absoluut niet doen???

Verwijderd

Topicstarter
Overigens spoort de hele HD niet, aangezien PM 7 aangeeft dat de schijf vol is e.d. ... Ik kan op de schijf zelfs neit de label veranderen....

Ik snap er niets meer van...
Pagina: 1