Toon posts:

DIMM Module.. in een P133 Mobo...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Hier even een heel erg masterlijk rot probleempje met een mobo (ExpertBoard 8j61 -> P133).

Dit is een ouder moederbordje met 2 8MB Simmetjes er in.
Er zit namelijk wel een mogelijk heid om 1 Dimmetje er in te plaatsen.

Nu heb ik van mij zelf nog 2 Dimmetjes meegenomen, (een van 32 en een van 64) maar nu is mijn mastelijke probleem:

Ik krijg ze er met geen mogelijkheid in..! |:(
(Heb gechecked.. ik doe hem er goed in.. :P want omdraaien kan niet.. )

Hier zit het zo dat ik hem aan een kant vast kan zetten en dan kan ik de andere kant niet vastzetten.
.. hij schiet met andere woorden omhoog aan de andere kant,
met andere woorden, alsof ie niet verder er in kan.

Noem me een A-technish perzoon, maar Thuis stop ik ze er zo met geen moeite er in en zitten ze goed, maar hier absoluut niet.

Iemand een oplossing of..? (Nee.. Ik ga geen hamer gebruiken! :P )!

Ik hoop het graag te horen!

Met vriendelijke groet,

Maresh Boel

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Misschien hamer gebruiken :?. Neej eff serieus, ik denk goed DOORdrukken :+. Misschien kijken of er niet ergens een draad je langs loopt. En anders zou ik zeggen eff alle kabels er uit beetje ruimte maken en nog eens proberen. Misschien is het wel vast geroest :+.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk moet er een ander type in.
Die inkepingen duiden verschillende types aan. Dus bijv 3,3 volt of 5 volt. En nog RFU/Buffered/Unbuffered.
(uit m'n Asus boekje :) )

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Kan ook een edo dimm slot zijn.

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

beetje bijveilen

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bijveilen?

[topic=330185]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Maarreh met bijveilen maak je de dimm toch groter ?

Verwijderd

Topicstarter
Hey People, Het is nog niet gelukt, maar.. wat ik wel nog even kwijt wil: om die DIMM er in te zetten zitten er zogenaamde Keyway's op (moeten jullie natuurlijk wel weten!) dus kan je hem er niet andersom indoen ofzo..
Maar wat is dat met:

[quote]

Waarschijnlijk moet er een ander type in.
Die inkepingen duiden verschillende types aan. Dus bijv 3,3 volt of 5 volt. En nog RFU/Buffered/Unbuffered.
(uit m'n Asus boekje )

[/qoute]

Het is een oud P133 Mobotje.. zou daar geen normaal 32 MB dimmetje in kunnen?

Anyway.. alvast bedankt voor de rest van de info..!(en de link)

Ik hoor het nog wel van jullie!

Groetjes,

Maresh Boel

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik denk dat er een vijf volt DIMM in moet, het is immers een oud bord en SIMM's werkten ook op 5V.
Er zal dus zo'n inkeping zitten om te zorgen dat er alleen 5V DIMMS in gestopt kunnen worden.
Zou je dit bijvijlen ( ;) ) dan zal hij in een fractie van een seconde gefrituurd zijn.

Is er geen website van Expert waar je hier zekerheid over kan krijgen?

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Ik heb zelf wel ergens een EDO dimm liggen van 64MB.. Maar daarbij zijn de nokjes gewoon hetzelfde.. (en dat ding werkt wel op 5V)..

Ook heb ik ergens nog een buffered EDO dimm liggen, en daarbij is het buitenste nokje inderdaad een paar mm verschoven.. Die krijg je dus niet in een gewoon slot..

Waarschijnlijk heeft jouw oude bordje zoiets nodig ofzo.. Ik zou het anders ook niet weten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 02 december 2001 18:02 schreef Maresh het volgende:
Het is een oud P133 Mobotje.. zou daar geen normaal 32 MB dimmetje in kunnen?
Heb net gedaan wat jij (of een van de ander posters hier) erg makkelijk had kunnen doen: '8j61' ingevoerd in Google.

Hij kwam (o.a.) hiermee aan, de specs van het apparat.
Supports 1 x 168-pin DIMM socket for 3.3V Asymmetrical Single/Double DRAM Module.
Dus het is een 168-pin 3.3V slot. Alleen is niet helder of het hier gaat om SDRAM of niet.

Maar ook al krijg je het er fysiek ingepropt, er blijft een ander probleem: de VX chipset is ERG selectief in het slikken van SDRAM. 9 van de 10 modules gaan niet werken. Bovendien moeten de chips max 16Mbit zijn, terwijl alles tegenwoordig 32 of meer is. Vertaling: laat SDRAM maar zitten en scoor ergens 2x 32MB EDO SIMMs. Hang vervolgens de 8MB SIMMs aan je sleutelhanger :+

Oslik blyat! Oslik!

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
ken dat probleem, het zal wel een 256mb d-ram dimm zijn i.p.v. sdram,
worden normaal in mac's gebruikt...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

ik heb dat ook, met dane-elec geheugen gaat het er bij mij zonder problemen in, maar bij siemens en buffalo moet ik veel kracht zetten...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Ik denk dat er een vijf volt DIMM in moet, het is immers een oud bord en SIMM's werkten ook op 5V
Neuh, mixed board met SIMM en 3,3V DIMM was meest voorkomend. Mixen van die soorten kon een probleem geven daar de DIMM dan op 5V zou draaien. Deed je alleen de DIMM erin, liep de module weer keurig op 3,3V daar het bord geen SIMM's van 5Volt diende te voorzien.
Zou je dit bijvijlen dan zal hij in een fractie van een seconde gefrituurd zijn.
Valt wel mee. Oudere DIMM's trokken 5Volt over het algemeen vrij goed. Ik heb hier bv nog een oud bakkie met mixed RAM. 32MB 3,3V DIMM loopt nu al een jaartje of 4 op 5V.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 02 december 2001 19:38 schreef ALepH het volgende:

[..]

Neuh, mixed board met SIMM en 3,3V DIMM was meest voorkomend. Mixen van die soorten kon een probleem geven daar de DIMM dan op 5V zou draaien. Deed je alleen de DIMM erin, liep de module weer keurig op 3,3V daar het bord geen SIMM's van 5Volt diende te voorzien.
[..]

Valt wel mee. Oudere DIMM's trokken 5Volt over het algemeen vrij goed. Ik heb hier bv nog een oud bakkie met mixed RAM. 32MB 3,3V DIMM loopt nu al een jaartje of 4 op 5V.
Hee, lees ff die link van mij- het hele 5V verhaal is hier niet van toepassing. Probleem is dat het gewoon geen SDRAM slot is.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

edo en sdram gaan toch niet samen werken ? tenminste naar mijn idee..edo ram is veel trager en sd ram is sneller daarintegen ! het is OF edo ram derin OF sd-ram!
Pagina: 1