Veel te grote powerpoint presentatie

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26593

Topicstarter
Ik heb een powerpoint presentatie gemaakt waarin zo'n 45 ingescande foto's zitten. Deze presentatie is 150 mb, volgens mij een beetje te groot. Weet iemand een manier om de presentatie kleiner te krijgen?

P.S. de foto's zijn los opgeslagen veel kleiner dan 150 mb maar wanneer ik ze door powerpoint laat exporteren worden zijn erg lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Plaatjes wel opgeslagen als *.JPG, en niet als *.BMP dit maakt namelijk nogal wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de plaatjes niet opgeslagen en geïmpoteerd maar ik heb ze gekopieerd vanuit fotoshop, waarin ik ze heb ingescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13841

Dat zjin PSD'z en dus erg groot,
maak er JPEG'z van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee.. we hebben geen PSD files geimporteerd maar gewoon control c en control v gedaan vanuit photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28
Op zaterdag 01 december 2001 17:45 schreef websnel.nl het volgende:
nee.. we hebben geen PSD files geimporteerd maar gewoon control c en control v gedaan vanuit photoshop.
Powerpoint slaat ze dan op in het [inefficiënte] windows bitmap formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Dat is ook niet echt slim: dan worden het automatisch BMP's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Op zaterdag 01 december 2001 17:45 schreef websnel.nl het volgende:
En dus BMP bestanden gok ik.

Sla die foto's nou gewoon op als .jpg, met een vrij hoge compressie, en je bestand wordt een veelvoud kleiner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 13:50

TrailBlazer

Karnemelk FTW

45 plaatjes in een presentatie vind ik ook al veel ik zou in slaap vallen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28
Op zaterdag 01 december 2001 17:47 schreef Cheatah het volgende:

[..]

En dus BMP bestanden gok ik.

Sla die foto's nou gewoon op als .jpg, met een vrij hoge compressie, en je bestand wordt een veelvoud kleiner..
Importeren in Powerpoint als JPG moet volgens mij ook kunnen. Misschien dat dan de JPG codering behouden blijft. Try it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gebruik dan WinZIP, WinRAR of WinACE eens.
Dat maakt vast ook heeeel veel uit dan met al die BMPs. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 20:50

DoD Cerberus

blabla!

heeft me vader ook eens gedaan met bitmaps, heb t hem toen over laten doen in jpg's, resultaat 120mb -> 19 mb

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik kan het mis hebben hoor maar link je ze wel ipv cntrl c & v? Dat laatste houdt in dat je ze IN de presentatie zelf zet en als je ze linkt, haalt ie ze alleen maar op.
Je moet er dan wel rekening mee houden dat je de plaatjes altijd op dezelfde plek houdt, anders krijg je het bekende rode kruizen en vierkantjes/rondjes probleem van MS

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11
Op zaterdag 01 december 2001 17:48 schreef TrailBlazer het volgende:
45 plaatjes in een presentatie vind ik ook al veel ik zou in slaap vallen :Z
Ligt er aan waar de presentatie over gaat :)

De nieuwe lingerie lijn :P

Feyenoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39378

Als je vanuitfotoshop kopieert word alles lelijk als je het in een ander programma were plakt. Dit heb je namelijk ook met lettertypes. Dus ik raad je aan om JPG van je bestandjes te maken en op een redelijke kwaliteit op te slaan en vergeet niet om je resolutie van je plaatje te veranderen bijvoorbeeld ik zal tussen 100 en 200 kiezen per PIXELS/INCH. Kijk maar een beetje wat goed uitkomt. En maak het plaatje wat kleiner.
De resolutie veranderen en de vergroting /verkelining van een plaatje gaat via het menu IMAGE/IMAGE SIZE.
Experimenteer een beetje dan zie je vanzelf wel het resultaat

Mzzls, Daan Schuuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Je moet dus eerst je plaatjes saven in photoshop en .jpg formaat.. dit kan je instellen onder de filename in het save scherm, deze kan je dan vervolgens een photoshop openenen... en geloof me.. dat scheeld.. veeeeeel ruimte..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ermm photoshop of course:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor iemand die het niet zo goed wete dus.... opslaan via SAVE AS of OPSLAAN ALS:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 19:27 schreef Geforcy het volgende:

Mzzls, Daan Schuuring.
Niet doen: zie www.slotje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Dit topic was meer dan 2 weken oud, zelfs 6jaar geloof ik maar het probleem wat de TS heeft is ook voor mij van toepassing.

Ik ben mijn studiebestanden aan het opschonen. Nu heb ik een vak gehad waarbij we een stuk of 20 presentaties hebben gehad. Echter de docenten die deze powerpoints hebben gemaakt, hebben geen moeite gedaan om de bestanden een beetje klein te houden. Ik zit nu dus met 15 powerpoint presentaties van gemiddeld 100MB. Het zijn heel veel slides met heel veel plaatjes, die niet zijn geoptimaliseerd voor de presentatie, de afmetingen kunnen dus veel kleiner.

Is er een snelle manier in PPT of een andere office toepassing om dit snel aan te passen?
edit: bovenstaande manieren zijn geen optie. Stuk voor stuk de slides aanpassen schiet natuurlijk niet op en RAR'en scheelt hooguit 5%-10%.

[ Voor 9% gewijzigd door DopdeDouwer op 06-04-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 09:39
CTRL+C CTRL+V naar je favo beeldbewerkingsprogram, opslaan als jpg, afbeelding uit ppt verwijderen en daarna de jpg invoegen.

Anders rarren/7zippen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 23:45
In PowerPoint 2003 (weet niet hoe het bij eerdere versies zit), kun de afbeeldingen comprimeren:
1. klik op afbeelding
2. er komt zo'n werkbalkje "Afbeeldingen"
3. klik op het 5de icoontje van rechts "Afbeeldingen comprimeren"
4. selecteer "Alle afbeeldingen in het document" en "Web/scherm"
5. Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

DopdeDouwer schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:49:
Dit topic was meer dan 2 weken oud, zelfs 6jaar geloof ik maar het probleem wat de TS heeft is ook voor mij van toepassing.
5,5 jaar ja, en dat is te lang voor een kick. :)

De kans dat jij en de TS dezelfde versie van PP gebruiken is zo goed als nihil, en mensen die zoeken naar een oplossing voor een probleem zullen in de regel een topic van 5 jaar oud niet als eerste bekijken. Volgende keer dus bvk gewoon een eigen topic openen, met eventueel een link naar het oude topic als referentie.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.