vaag computer probleem

Pagina: 1
Acties:

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Ik was vanmiddag even aan een pc bezig. Alles werkte nog prima. Daarna koppelde ik alles los om een andere pc aan te sluiten. Maar ondertussen dat ik die andere pc aansloot, viel die eerste pc om. Hij stond gewoon op de grond en viel op zijn zijkant. Er was nix beschadigd, dus ik zet 'm gewoon weer recht en ging verder met die andere pc.
Nu komt het, ik sloot die eerste pc weer even aan, en toen was er geen beeld. Ik op een andere monitor geprobeerd, en weer geen beeld. Daarna had ik de cpu er uitgehaald en ingedaan, nog steeds geen beeld :(. Ik had nog een andere grafische kaart geprobeerd, alles losgekoppelt en erin gedaan. Nog steeds geen effect :(.
Ook als ik alleen de grafische kaart + geheugen + cpu erin heb geen beeld. Waar kan dit nu aan liggen? ik weet het echt niet meer ;(. Het mobo kan toch niet kapot zijn door zo'n kleine val, ok als die nu van de tafel valt kan ik me dat wel voorstellen, maar hij viel gewoon om..

Verwijderd

Krijgt ie nog wel stroom?

• RooT
Op zaterdag 01 december 2001 17:02 schreef Ztepjuh het volgende:
Krijgt ie nog wel stroom?
oja vergeten te zeggen, voor de rest werkt alles nog. De HD ratelt gewoon. Aan het ratelen te horen start ie gewoon windows op. Ook zijn er geen piepjes. Ja nadat ie alles heeft gecontroleert geeft ie een piepje, maar dat deed ie ook voor ie omviel.

Verwijderd

Weet je zeker dat de vkaart nog goed is?

Anders bekijk eens de AGP-poort.. misschien is die beschadigd geraakt met het verwisselen???

• RooT
Ik heb een andere vga kaart geprobeerd, nog steeds geen beeld. Aan de AGP valt weinig te zien, zit ook niet los. Ik heb de voeding al opengemaakt, maar daar valt ook niet veel aan te zien dat er een loscontact oid inzit.

• RooT
Ik heb inmiddels de voeding vervangen en het geheugen vervangen, maar zonder succes :(
Zou dan het mobo of proc kapot zijn? Kan dat wel door zo'n val kapot gaan ?

• RooT
niemand :?

Verwijderd

De harddisk kan wel degelijk kapot zijn. Want harddisks zijn zijn heel gevoelig voor vallen. Hij draait dan misschien nog wel maar doet het niet goed meer.
Op zaterdag 01 december 2001 17:04 schreef RooT het volgende:

[..]

oja vergeten te zeggen, voor de rest werkt alles nog. De HD ratelt gewoon. Aan het ratelen te horen start ie gewoon windows op. Ook zijn er geen piepjes. Ja nadat ie alles heeft gecontroleert geeft ie een piepje, maar dat deed ie ook voor ie omviel.

• RooT
Ik heb net even een andere HD geprobeerd, maar nog steeds geeft ie geen beeld :(
Mij lijkt ook niet dat het daar aan ligt, want dan zou ie wel beeld moeten geven!. Misschien nog iemand een id waar het aan zou kunnen liggen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mogelijk is de AGP bus toch beschadigd door het plotselinge kantelen..
Als er een zwaardere kaart inzit met een extra koeler bijvoorbeeld, kun je soms de kaart zien doorbuigen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 11:18 schreef ariebanaan het volgende:
De harddisk kan wel degelijk kapot zijn. Want harddisks zijn zijn heel gevoelig voor vallen. Hij draait dan misschien nog wel maar doet het niet goed meer.
[..]
Mijn hd kan schokken op vangen tot 70g. Van zo'n kleine val is het bijna uitgesloten dat je hd kapot gaat (?toch?). Ik heb nog een oude 386 staan, zit een 40mb hd in, die werkt gewoon nog na 10 jaar, het zijn vaak de hd's die het langst blijven werken.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 12:40 schreef apophis13 het volgende:

[..]

Mijn hd kan schokken op vangen tot 70g. Van zo'n kleine val is het bijna uitgesloten dat je hd kapot gaat (?toch?). Ik heb nog een oude 386 staan, zit een 40mb hd in, die werkt gewoon nog na 10 jaar, het zijn vaak de hd's die het langst blijven werken.
Wat een onzin. Je merkt bij oude hdd's heel vaak dat er allerlij slechte sectoren opzitten.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 12:42 schreef Osiris_NL het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je merkt bij oude hdd's heel vaak dat er allerlij slechte sectoren opzitten.
Hee broertje wil jij een pak slaag hebben of zo :( :Y)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 12:46 schreef apophis13 het volgende:

[..]

Hee broertje wil jij een pak slaag hebben of zo :( :Y)
Hé, blijf eens ff on-topic, ja!!!

Verwijderd

Heb je de BIOS al gereset?

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:39

Killjoy

Klingon lawn products

Op zaterdag 01 december 2001 17:27 schreef RooT het volgende:
Ik heb een andere vga kaart geprobeerd, nog steeds geen beeld. Aan de AGP valt weinig te zien, zit ook niet los. Ik heb de voeding al opengemaakt, maar daar valt ook niet veel aan te zien dat er een loscontact oid inzit.
Heb je al een PCI videokaart geprobeerd?

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Precies. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Probeer eens een PCI-videokaart. Ik heb ook een pc waar de AGP-poort kapot van is. Alleen een PCI-videokaart werkt in die pc.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:15
als ik dit zo hoor is je mobo wel degelijk defect, het lijkt erop dat je agp/pci slot defect is, heb je al geprobeerd om een pci vga kaartje erin te stoppen(als je agp had).
Pagina: 1