Toon posts:

Netwerkschijf gebruiken als een lokaal schijf??

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 systemen, Pentium II 333 Mhz 40 Gb HD en een 486 computer 200 mb HD, die verbonden zijn met een cross cable en 2 netwerkkaarten (10mbps)

Nou wil ik de 40 Gb HD in 2 stukjes hakken ieder 20 dus.
De ene 20 wil ik dan gebruiken als een soort netwerkschijf waarop die 486 daarop spelletjes (of programma's etc...) kan worden geinstalleerd.

Is dat verstandig om daarvoor een netwerkschijf te gebruiken???

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dat is natuurlijk best mogelijk. Als je de disk mount is er feitelijk geen verschil meer met een lokale schijf. Alleen moet je er rekening mee houden dat 10Mbit echt erg langzaam is. Verder kunnen DLL's, registry entries etc. onder Windows nog wel eens problematisch zijn als je het programma vanaf een andere computer op de netwerkschijf hebt gezet. Want als je het dan op een andere computer wilt runnen, heeft die misschien niet de benodigde registry entries.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 17:42 schreef bramvrzt het volgende:
Dat is natuurlijk best mogelijk. Als je de disk mount is er feitelijk geen verschil meer met een lokale schijf. Alleen moet je er rekening mee houden dat 10Mbit echt erg langzaam is. Verder kunnen DLL's, registry entries etc. onder Windows nog wel eens problematisch zijn als je het programma vanaf een andere computer op de netwerkschijf hebt gezet. Want als je het dan op een andere computer wilt runnen, heeft die misschien niet de benodigde registry entries.
Hoe bedoel je met 10mbit erg langzaam, spelletjes vertragen dan of zo???

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 01 december 2001 17:47 schreef msoete het volgende:
Hoe bedoel je met 10mbit erg langzaam, spelletjes vertragen dan of zo???
Als jij een 10Mbit kaart hebt, dan haal je daarover iets meer dan 1MB per seconde. Als je dan bijvoorbeeld een programma of game wilt starten dat voor 60MB aan data nodig heeft, ben je dus wel een minuut aan het wachten. Nou zal dat op een 486 niet zo snel voorkomen, want ik kan me niet voorstellen dat games die groter zijn dan 3MB ofzo nog werken op een 486.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 11:42

DipStick

HHmmm, nice ;)

Op zaterdag 01 december 2001 17:49 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

..., want ik kan me niet voorstellen dat games die groter zijn dan 3MB ofzo nog werken op een 486.
offtopic:
wat dacht je dan van doom 2, die zit zoiezo al aan de 17 meg :D en draait op een 486 (386 ook nog wel)

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 19:20 schreef DipStick het volgende:

[..]

offtopic:
wat dacht je dan van doom 2, die zit zoiezo al aan de 17 meg :D en draait op een 486 (386 ook nog wel)
of duke nukem 3d!!!!!!!!!!!!!
Pagina: 1