Tevergeefse pogingen om pc aan de praat te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 02:01
He,

Ik heb hier een systeem die na veel proberen en doen, maar niet aan de praat wil. Het systeem heb ik iets meer dan een jaar geleden gekocht (15 a 16 maanden ongeveer), en er zit dus geen garantie meer op.

Het begon allemaal 2 a 3 maandne terug, toen mijn beeldscherm steeds uitviel, ik moest dan de computer uitzetten en een half uur wachten met weer aanzetten, om weer beeld te krijgen.
Dit half uurtje werd echter steeds langer, en op een gegeven moment moest ik wel 2 uur wachten.
Dit probleem trad na een tijdje ineens niet meer op, en ik dacht dat mijn systeem het weer goed deed.
Toen begonnen echter pas de echte problemen, namelijk dat ik soms 4 a 5 keer op de power knop moest drukken voordat het systeem aan de praat ging, en plotseling dataverlies.
Na een tijdje (2 weken geleden ongeveer) werkte mijn systeem zelfs nog maar enkele uurtjes per dag, ik dacht toen dat het aan de voeding van het systeem lag, dus ik heb op de hcc dagen een nieuwe 300 Watt voeding gekocht, en ingebouwd, dit had ook geen effect.
Twee dagen later wou het systeem helemaal niet meer opstarten.
Bij het opstarten gaan er nu 4 rode lampjes aan op het moederbord, de fans draaien wel gewoon (powerfan en cpu-fan), alleen bijv. het lampje op het toetsenbord gaat niet aan en ik hoor de harde schijf niet ratelen.
Ik heb veel naar antwoorden en oplossingen gezocht, en ik heb een beetje het idee dat het aan het moederbord of de processor ligt.
Heeft iemand een idee wat het nu precies kan zijn?
Of kan iemand mijn stelling bevestigen?
Ik vraag dit, omdat ik bang ben, dat als ik een moederbord en processor ga kopen, dat het zaakje dan nog niet werkt.
Hieronder een opsomming van mijn systeem :

Msi K7T Pro versie 1 moederbord
Amd Athlon Thunderbird 800 MHz processor
Maxtor 5400 rpm 10 GB harde schijf
Riva TNT 2 ultra 32 mb videokaart
Soundblaster 1024 geluidskaart
256 mb SDRAM geheugen
1 intel-based netwerkkaart van chello
1 NE2000 netwerkkaart
300 Watt voeding (nieuwe, gekocht op de HCC beurs)
dit alles zit in een miditower

Alvast bedankt.

Verwijderd

Mijn vermoeden is dat er idd iets mis met de proc/mbord, want zo te horen aan je lampjes-verhaal, komt de computer niet door z'n zogenaamde POST heen...

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 16:24

-ET-

Phone Home

is waarschijnlijk een storing in het power circulatie systeem (ik hoop dat ik het zo goed omschrijf, ben geen elektricien) waardoor sommige delen van het mobo ineens geen stroom krijgen

suc6

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Op zaterdag 01 december 2001 16:56 schreef WS het volgende:
Msi K7T Pro versie 1 moederbord
Amd Athlon Thunderbird 800 MHz processor
Maxtor 5400 rpm 10 GB harde schijf
Riva TNT 2 ultra 32 mb videokaart
Soundblaster 1024 geluidskaart
256 mb SDRAM geheugen
1 intel-based netwerkkaart van chello
1 NE2000 netwerkkaart
300 Watt voeding (nieuwe, gekocht op de HCC beurs)
dit alles zit in een miditower
Ligt aan je mobo denk ik :)
Heb het zelfde mobo gehad, kreeg na 8 (!!!) maanden dezelfde kuren als die jij omschrijft.

Nieuw mobo halen dus.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik denk ook dat het je mobo is... Het model dat jij hebt gaat erg veel stuk de laatste tijd. Zijn nu allemaal zo'n 12-16 maanden oud. MSI Turbo2 kopen oid, dan kun je weer even vooruit... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

hmmm kep het zelfde gehad.. ook met een amd800 maar dan op een asus board... da was net 2 weken geleden... hij gaat er soms wel over de post heen en soms nie :( dan is ie bijna in windows.. en dat krijg ik weer zwart beeld... misschien iemand die weet wat het bij mij is...

Maak maar meteen ff gebruik van de gelegenheid :)

• Krukar
Thanx allemaal.

Ik ga dan maar een asus bord aanschaffen denk ik, wil niet over een jaar weer met hetzelfde probleem zitten.
Asus A7V-E266 (geloof ik) is wel een goed bord toch? dan koop ik meteen een Athlon XP 1600+ en DDR geheugen erbij. *D

Verwijderd

goed idee jongen.

ik kan je voor 101% verzekeren dat je dan van je problemen af bent.
je wilt niet weten wat ik allemaal gedaan heb aan mn MSI K7T Pro 2-a.. om hem aan de praat te krijgen.
kzat lekker op win2k RED ALERT 2 te spelen >> opeens POEF.. na 2 minuten weer opstarte, looptie vast in bios en opstarten etc etc.. na half uur kon ik weer normaal opstarte.

ik heb van alles geprobeert en uiteindelijk windows 98 erop gezet en em aan me zus gegeven, die doet er toch bijna nix mee.. en ik heb zelf een geile pentium 4 gekocht en een athlonnetje erbij...

suc6 man..

• Krukar
Thanx, ik zal dan maar nieuwe hardware gaan kopen, ff wachten op de pc dumpdag, en dan maar hopen dat het zooitje wat langer meegaat :)
Pagina: 1