draytek vigor probleempje met chello,...

Pagina: 1
Acties:

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
kheb net een vigor 2200e gekocht,..maar ik kom niet online :(

-Ik heb de nieuwste firmware erop gezet 2.0
-verder draai ik winxp.
-de vigor staat op dhcp en ik krijg ook inderdaad een ip van hem en ik kan hem ook configureren via de web interface

Om hem in te stellen heb ik het volgende gedaan
-Internet Access Setup
-Static or Dynamic IP

dan staat er in de handleiding dat je voor chello in moet stellen.
-Obtain an IP address automatically

dus dat heb ik gedaan (hoewel ik dus wel ALTIJD hetzelfde ip heb bij chello)

verder heb ik
-Broadband Access enabled

maar ik kom dus niet online,..

Als ik wel zelf een ip in wil stellen dan kan dit niet,....ik vul mijn eigen ip in plus subnet mask + gateway,....submit het form en dan staat ie vervolgens automatisch weer op

-Obtain an IP address automatically

en de velden die ik net ingevuld had zijn weer leeg?!?!

Als ik van te voren mijn broadband access disable en dan mijn ip zelf instel kan ik het wel opslaan,...echter als ik dan broadband access weer wil aan zetten kan dit niet dan wordt het form gesubmit en staat ie automatisch weer op disabled.

Iemand ervaring met de draytek vigor 2200E met een Chello verbinding.

thnx alvast

-edit-
-vergeet ik nog iets? of wat is hier aan de hand?!?

Verwijderd

welk ip krijg je toegewezen op je router ?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:42
Heb je het MAC adres van de netwerkkaart waarhij eerst op aangesloten zat wel ingevoerd in de router? Bij Chello werken ze met vaste MAC adressen, alleen dat MAC adres krijgt het IP en anders niet.

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 16:55 schreef psychic het volgende:
welk ip krijg je toegewezen op je router ?
volgens mij dus 'geen'

maar chello deelt zijn ip's toch niet uit via dhcp?

-edit-
als ik bij online status kijk zie ik in ieder geval geen ip staan

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 17:00 schreef Wannapuf het volgende:
Heb je het MAC adres van de netwerkkaart waarhij eerst op aangesloten zat wel ingevoerd in de router? Bij Chello werken ze met vaste MAC adressen, alleen dat MAC adres krijgt het IP en anders niet.
Ze werken met vaste MAC adressen van de kabel modems ja maar intern maakt dat verder niet uit, kheb chello ook al op verschillende netwerk kaarten gehad, dus het mac adres van de vigor moet niet uitmaken lijkt mij?

• tiguan
Op zaterdag 01 december 2001 17:11 schreef Yoda het volgende:

[..]

Ze werken met vaste MAC adressen van de kabel modems ja maar intern maakt dat verder niet uit, kheb chello ook al op verschillende netwerk kaarten gehad, dus het mac adres van de vigor moet niet uitmaken lijkt mij?
Nou dat ligt er aan, in Amsterdam wel. Daar moet je bij een nieuwe netwerkkaart het nieuwe MAC adres doorgeven aan UPC/Chello. Maar als jij ergens woont waar dat niet nodig is, zou kunnen :?
Op zaterdag 01 december 2001 17:10 schreef Yoda het volgende:

[..]

volgens mij dus 'geen'

maar chello deelt zijn ip's toch niet uit via dhcp?
Wel dus :)

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 17:11 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Nou dat ligt er aan, in Amsterdam wel. Daar moet je bij een nieuwe netwerkkaart het nieuwe MAC adres doorgeven aan UPC/Chello. Maar als jij ergens woont waar dat niet nodig is, zou kunnen :?
[..]

Wel dus :)
Ik woon in Arnhem, en heb chello al op verschillende netwerk kaarten gehad dus mac adres moet dus nix uit maken.

wel dhcp? kheb in twee en een half jaar tijd nog nooit een ander ip gehad,....

• tiguan
Op zaterdag 01 december 2001 17:15 schreef Yoda het volgende:

[..]

Ik woon in Arnhem, en heb chello al op verschillende netwerk kaarten gehad dus mac adres moet dus nix uit maken.

wel dhcp? kheb in twee en een half jaar tijd nog nooit een ander ip gehad,....
Klopt, desondanks krijg je toch via dhcp je ip adres. DHCP wil niet zeggen dat je elke keer een ander IP adres krijgt, alleen maar dat je zelf niets hoeft in te stellen.

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 17:18 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Klopt, desondanks krijg je toch via dhcp je ip adres. DHCP wil niet zeggen dat je elke keer een ander IP adres krijgt, alleen maar dat je zelf niets hoeft in te stellen.
ok dan zou het dus moet kloppen dat ik niet zelf het ip in moet stellen, maar dat ik dus inderdaad

-obtain ip address automatically

moet doen,..

maar waarom werkt het dan nog niet?
ben ik nog iets vergeten? waar? en wat?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Het kan zijn dat je eerst je ip vrij moet geven. Heb ik ook als ik mijn laptop direct aan Chello prik.

Moet ik eerst ip vrijgeven
Command Promt : ipconfig /release *blabla*

En vervolgens ip aanvragen op laptop.

Verwijderd

ligt eraan welk gebied je woont en wat voor modem dast je hebt. als je dhcp gebruikt moet je idd eerst vrijgeven op pc , dan aansluiten op router en dan op router vernieuwen. dan moet je toch echt een ip krijgen en dat ip is bepalend voor het verloop :)

Verwijderd

Ik heb dan wel geen Vigor maar een Linksys
Ik heb dus mijn MAC nummer van mijn netwerkkaart over moeten zetten in mijn router en een andere netwerkkaart in de PC moeten zetten
Dan zet je de hele boel uit ( kabel modem / router / PC's )
Daarna eerst je Kabelmodem aan daarna de Router en dan pas na een minuut ofzo de PC
Heb zoals een ieder doet de gebruiksaanwijzing op de boekenplank gelegd en aan de gang gegaan en dat is dus helemaal fout.Nadat ik de quick install erbij heb genomen en bovenstaande had uitgevoerd zat ik dan ook zo op internet.
Hierna kon ik verdere gegevens gaan invullen die niet in de quickinstall stonden.

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
nou,...no luck tot nu toe,...

- bij mijn netwerk kaart zet ik wel altijd mijn ip er hard in. (dus geen dhcp)
- echter als ik bij de vigor hard mijn ip erin zit dan werkt ie dus gewoon niet? ik kan dan niet mijn broadband access op enable zetten?!?!?

de computer met de netwerk kaart welke eerst mijn chello ip had, hangt op dit moment niet aan de vigor,...

ik snap echt niet wat hier aan de hand is,..?!?

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Ik maak het niet op uit het verhaal, maar heb je het wel al eens precies gedaan zoals het in het boekje staat?! :?

..broadband enable
..obtain IP address
..mac adres van de hiervoor gebruikte chello-nic invullen

..en staan je DNS'sen goed ingesteld?!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 17:47 schreef TweakV het volgende:
Ik maak het niet op uit het verhaal, maar heb je het wel al eens precies gedaan zoals het in het boekje staat?! :?

..broadband enable
..obtain IP address
..mac adres van de hiervoor gebruikte chello-nic invullen

..en staan je DNS'sen goed ingesteld?!
...broadband enable --> jep
...obtain ip address --> jep, maar vind het vrij logisch als dit niet zou werken want ik heb mij ip op mijn netwerk kaart er zelf ook hard in moeten zetten.
...mac adres van de hiervoor gebruikte chello-nic invullen --> nope, en dit hoeft ook niet want de netwerk kaart waar chello nu aan hing was al niet eens meer de originele netwerk kaart van chello,... dus dat MOET niet uit maken,....

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
MOET niet nee... maar 't kan geen kwaad om het even te proberen?! En je dns'sen staan ook goed, of heb je een terayon modem?! Het schijnt dat zo te zijn dat je met een terayon geen dns'sen hoeft in te vullen. Ikzelf heb die Vigor 2200e dus ook net een week, draait hier als een zonnetje i.c.m. firmware 1.08!

Met ICQ had ik wel wat problemen met de poorten wat in principe niet uit zou mogen maken, maar het moest toch wel precies zoals in de documentatie stond, anders werkte het niet. |:(
Pagina: 1