[XP] OS geeft SCSI aan ipv IDE

Pagina: 1
Acties:

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:17
Volgens XP heb ik 2 Seagates, een ST320423A SCSI Disk Device en een ST34321A SCSI Disk Device. Maar dat zijn toch echt IDE schijven.

Maakt dit nog uit? Want ik heb sinds XP best wel last van zware instabiliteit, van alles hangt op willekeurige momenten met een gedwongen restart als gevolg. Ik word het nu goed zat :)

Peace is not simply the absence of war.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zich maakt het niet uit denk ik maar op wat voor controller of chipset heb je deze schijven hangen? Ik kan me namelijk herinneren dat bepaalde RAID controllers (Promise) wel eens SCSI genoemd worden door drivers ofzo, het fijne hiervan kan ik me niet meer herinneren...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Klopt, met een Promise Ultra 100 gebeurt dit onder andere, en ook in win2k krijg je dit te zien. Is wel geinig maar niet echt boeiend ofzo.

• MaxxBass
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

De meeste externe IDE controllers (raid of niet) worden door XP herkend als SCSI controllers.
Instabiliteit onder XP geeft aan dat je niet de juiste drivers hebt voor je apparatuur, anders is het zeer stabiel.!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Tsja die instabiliteit kan natuurlijk een heleboel oorzaken hebben zoals een overgeclockt systeem, ranzige drivers of andere achtergrondprogrammaatjes, foutieve BIOS instellingen (vooral geheugen of AGP!) etc.etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• KroeT
Het is een beetje bijzonder probleem. Als ik een divxje kijk of een spel speel word ik getracteerd op een hoog piepgeluid uit de speakers dat pas ophoudt als ik op de resetknop druk. Het HD lampje brandt dan continu rood (knippert niet, maar brandt gewoon), en niets reageert meer. Zelfs mijn NUM-Lock kan niet meer uit als dat gebeurt. Meestal valt het geluid eerst weg, en gaat het spel nog even door. Dan begint de pieptoon, en kort daarna hangt alles gewoon.

XP
SB Live Value
Duron 800 op een MSI K7T
256 MB
GF 2 MX 400 (Asus V7100/T)
Ik heb 10 verschillende Detonators geprobeerd, en veel soorten Live drivers zijn er niet voor XP. Ik heb de nieuwste 4in1s, alles. Ik snap het niet meer :'(

edit:

O ja, de controllers zou ik nog noemen.

Primary BM Ultra DMA Channel
Secundary BM Ultra DMA Channel
VIA Bus Master Ultra ATA Controller
Ik heb dus een MSI K7T Turbo/266

Verwijderd

Dit heb ik dus ook (niet de piep), overigens ook met via chipset, heeft iemand hier al een oplossing voor, m'n brander werkt nu ook niet. CloneCD ziet 'm niet meer.

Allerlei 4-in-1's geprobeert, niks helpt. :(

Ennuh, m'n ata100 doet ineens nog maar 33, ook volgens de post.

• KroeT
Ik heb mijn SB Live Value eruit gehaald, alles wat daarmee te maken heeft gewist, en gebruik nu mijn onboard geluid. Needless to say, dat is natuurlijk klote. Ik wil mijn Live gebruiken, niet zo'n onboard dingetje. En aan een Audigy ben ik nog niet helemaal toe. Eerst maar eens werk zoeken ;)

Probeer je Live er eens uit te halen en het probleem te herconstrueren. Bij mij gebeurde het ALTIJD als ik het RtWC introfilmpje bekeek, vandaar dat ik makkelijk kon zien wanneer het voorkwam. Nieuwste SB drivers voor XP hielpen niet.

edit:

Oooh, NIET de piep. ff verkeerd gelezen, sorry :)

Verwijderd

Mijn onboard Highpoint wordt ook detected als een SCSI. Maar het is gewoon een IDE-controller waar een IDE IBM aan hangt.

Verwijderd

Mmm mmm, Maar is jou doos ook zo onstabiel? Die van mij crashed al als ik een file rename.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb een ABIT BE-6 (ja lekker oud) en hierop is het zelfs zo dat als ik schijven heb hangen aan de ATA 66 controller, ik de bootsequence in moet stellen dat ie boot vanaf SCSI want anders vind ie mijn IDE schijven niet :?

Verwijderd

CloneCD en Roxio platinum, zeggen beide dat er geen IDE devices detected zijn..

Leuk.. :r

Welke build hebben jullie?

• KroeT
final = 2600

Verwijderd

Same here, DevilsOwn, is toch niet 100%, merk ik steeds meer van.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 15-04 07:52

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik draai hem hier ook, superstabiel op mijn noteboek (Tecra8000DVD) en nogal instabiel op mijn eigen pc...

Waar kan ik trouwens het build nummer zien? Want in systemproperties geeft heeft version 2002 :?

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Bevind de onboard Promise IDE Raid controller zich bevind onder het kopje "IDE ATA/ATAPI controllers", of onder "SCSI and RAID controllers". :?

Dat is ook wel interessant.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 11:09 schreef NINER het volgende:
Mmm mmm, Maar is jou doos ook zo onstabiel? Die van mij crashed al als ik een file rename.
Nee, ik draai Win2K. En ook in Win98SE geeft ie een SCSI-device aan.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 11:34 stelde Kippenijzer de vraag:

Waar kan ik trouwens het build nummer zien? Want in systemproperties geeft heeft version 2002 :?
In een "dos boxje" even 'ver' typen (zonder de ' ') en enter hitten.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 15-04 07:52

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Op zondag 02 december 2001 11:52 schreef NINER het volgende:

[..]

In een "dos boxje" even 'ver' typen (zonder de ' ') en enter hitten.
Damn... Dat was slim :)

Ik ga maar weer terug naar mijn linux denk ik dan :)

Haha, nu ben ik een Windows-n00b.

Verwijderd

Of typ gewoon in het run-menu "winver"

Het is geweldig Mike.

Verwijderd

'K vin een dosboxje wel leuker, lekker retro. ;)

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 16:48 schreef KroeT het volgende:Ik heb 10 verschillende Detonators geprobeerd, en veel soorten Live drivers zijn er niet voor XP. Ik heb de nieuwste 4in1s, alles. Ik snap het niet meer :'(
Die 4-in-1 drivers van via deden bij meer slecht dan goed, zowel versie 34, als 35 (de laatste), ik ben weer teruggegaan naar de bij XP-meegeleverde IDE driver, en nu werkt alles weer als een zonnetje...

Verwijderd

That did the trick.....roll back...toch handig.

THNX

Alleen nog geen ata 100, maar dat komt ook wel weer goed.
Pagina: 1