weinig belaste AT voeding passief te koelen?

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Voor m'n volgende casemod wil ik een dubbele voeding gebruiken. 1 AT voeding die de HD's, CD-RW, DVD, diskette, fans en een relais voed(t?). Dat relais schakelt dan een ATX voeding voor het mobo en alles wat daar op/inzit. Bij die ATX voeding wou ik de 80mm dan vervangen door een 120x120x38 fan (maar ik weet nog niet waar ik die vandaan moet halen, loopt een ander topic voor) en die dan op weinig volt laten lopen. Aangezien de AT voeding dus zeer weinig belast wordt vroeg ik me af of ie passief gekoeld kon blijven? Eventueel kan ik de FET's e.d. wel met draadjes verlengen naar een passief koelblok aan de buitenkant van de voeding (achterop, dus ook buiten de kast) zodat de warme lucht niet in de voeding zelf blijft hangen.
De AT-voeding is een 235 Watt trouwens

Verwijderd

Kan je die koeler van die AT voeding niet gewoon op 7 op 5 volt aansluiten?

Verwijderd

Ik noem dat niet een 'weinig belaste' voeding, gezien de apparaten die je hebt aangesloten.. ik zou het iig niet proberen ..

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Op zaterdag 01 december 2001 17:54 schreef n0va^ het volgende:
Ik noem dat niet een 'weinig belaste' voeding, gezien de apparaten die je hebt aangesloten.. ik zou het iig niet proberen ..
HD's trekken iets van 6 Watt per stuk, CD/DVD drives helemaal weinig (vooral als ze nix doen, wat meestal het geval is) en fans trekken ook niet zoveel watt (komen maar 2 aan waarschijnlijk). En het relais heeft ook genoeg aan weinig dus :)

Ik kan die fan wel op 5 of 7 volt laten lopen maar helemaal stil is natuurlijk beter (dat is de bedoeling, een zo stil mogelijke pc maken)

Verwijderd

Ik denk dat het wel gaat. Je komt er vanzelf achter door zo af en toe even de temp van de koelprofielen in die voeding te meten. Boven de 70 graden moet je op gaan passen.

Let wel op: er zijn voedingen waar gewoon een ader van de 220V op de profielen hangt.