Toon posts:

Stelling: Op een tafel gaat hardware sneller kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Stelling: Als je PC dus op een tafel staat, gaan de dingen zoals HD's erin sneller kapot. Als een PC op een tafel staat, en ELKE keer als de tafel een stootje krijgt, krijgt de PC dat ook (licht), vooral de Harde-Schijf, die krijgt dus elke keer een tikje.

Dat merk ik bijv. hier thuis, ik heb nog NOOIT een kapotte HD gehad, mijn PC staat op een betonnen vloer met vloerbedekking, dus hij krijgt nooit een schok. Mijn pa zijn PC staat op een buro, hij heeft al twee kapotte schijven gehad, en een andere PC hier die ook op een buro staat heeft ok al een keer een kapotte HD gehad. Ik heb hetzelfde ook al gehoord bij vrienden/kennissen. Die hadden ook alleen maar kapotte HD's waar de PC op een tafel/buro stond.

Klopt dit :? Of lul ik nou maar wat? :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Gaat misschien wel op voor een betonvloer, maar op mijn slaapkamer met houten vloer denk ik dat er nix van je stelling heel blijft...

* _JGC_ heeft al zoveel dode disks gehad, dat ie nooit meer anders wil dan seagate
(alles wat niet seagate was ging dood)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 16:13 schreef _JGC_ het volgende:
Gaat misschien wel op voor een betonvloer, maar op mijn slaapkamer met houten vloer denk ik dat er nix van je stelling heel blijft...

* _JGC_ heeft al zoveel dode disks gehad, dat ie nooit meer anders wil dan seagate
(alles wat niet seagate was ging dood)
Ja, maar een houten vloer is wel nog steviger dan een tafel/buro.

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 16:15 schreef iefje het volgende:

[..]

Ja, maar een houten vloer is wel nog steviger dan een tafel/buro.
Maar iedere stap die je zet trilt door. Ach, dan bouwen we toch gewoon anti-schok vering in onze kast ofzo, dan kunnen ze em moven naar OCM :)

• Nowhere
  • Laatst online: 09-07 10:24
ik heb nog nooit een dode disk gehad.
PC staan hier op tafel en op betonvloer/tapijt

terwijl ik toch nog regelmatig tegen mijn kast aankick met m'n poten
(2 minuten geleden nog)

www.kuiphuis.nl

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op zaterdag 01 december 2001 16:18 schreef Nowhere het volgende:
ik heb nog nooit een dode disk gehad.
PC staan hier op tafel en op betonvloer/tapijt

terwijl ik toch nog regelmatig tegen mijn kast aankick met m'n poten
(2 minuten geleden nog)
inderdaad, ik heb eigenlijk GEEN ruimte op mijn buro maar eronder dat overleeft hij NOOIT !!!>:)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42

Keida

wysiwyg

volgens mij klopt dat niet, je moet eens weten hoeveel computers er op buro's staan, volgens mij veel en veel meer dan op de grond. Dan zouden er veel meer kapotte onderdelen zijn... over de hele wereld dan

IJsdikte op de Elfstedentocht Check of zwemshort mag op camping in Frankrijk

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 16:21 schreef Redkef het volgende:
volgens mij klopt dat niet, je moet eens weten hoeveel computers er op buro's staan, volgens mij veel en veel meer dan op de grond. Dan zouden er veel meer kapotte onderdelen zijn... over de hele wereld dan
Het gaat SNELLER kapot op een buro. Ik zei niet het gaat NIET kapot op een buro.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Een beetje moderne harde schijf kan 20G hebben, dat is een behoorlijke tik tegen je tafel...dat weet ik wel...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De nieuwere harde schijven kunnen er wel tegen. Die hele oude gaven nog wel eens problemen. Ik heb eens een keertje van 2 meter een harde schijf laten vallen (|:() maar deze werkt nog steeds perfect zonder enkele problemen (het was dan ook een Seagate)

• Ramon
  • Laatst online: 20:27
Op zaterdag 01 december 2001 16:09 schreef iefje het volgende:
Stelling: Als je PC dus op een tafel staat, gaan de dingen zoals HD's erin sneller kapot. Als een PC op een tafel staat, en ELKE keer als de tafel een stootje krijgt, krijgt de PC dat ook (licht), vooral de Harde-Schijf, die krijgt dus elke keer een tikje.

Dat merk ik bijv. hier thuis, ik heb nog NOOIT een kapotte HD gehad, mijn PC staat op een betonnen vloer met vloerbedekking, dus hij krijgt nooit een schok. Mijn pa zijn PC staat op een buro, hij heeft al twee kapotte schijven gehad, en een andere PC hier die ook op een buro staat heeft ok al een keer een kapotte HD gehad. Ik heb hetzelfde ook al gehoord bij vrienden/kennissen. Die hadden ook alleen maar kapotte HD's waar de PC op een tafel/buro stond.

Klopt dit :? Of lul ik nou maar wat? :)
staat die pc toevallig dichtbij een speaker of een andere sterke magneet? ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

:Y)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Er hebben al 2 computers op me bureau tafeltje gestaan voor in totaal al 3 jaar en nog nooit iets met me hd gehad, Soms een virus maar die krijg je niet van je bureau :P

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Jah.. ik denk dat dat voor een stuk wel zo is... Maar de levensduur van je hardisk hangt van zoveel meer af als alleen trillingen dat dat niet altijd opgaat..

Die dingen crashen gewoon weleens.. en 't enige wat je er tegen kan doen om je te wapennen is gewoon backups maken..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Pagina: 1