[Win2K] Erg vaag installatie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
Als ik Win2K prof. installeer dan gaat alles goed (dus hij kopieert alle files en start opnieuw op) totdat ik moet kiezen wat voor pc ik heb. Dus een standard pc of standard pc step-c i486 of Cmg (ofzow) of Overig. Als ik kies Standard pc dan gaat hij files laden en nadat hij Windows NFTS heeft gehad krijg ik zwart beeld met een blinkertje en dan gebeurd er helemaal niks meer en Ctrl+Alt+Del werkt ook niet meer. :( (hetzelfde gebeurd ook als ik als ik die i486 kies en als ik Cmg doe kan hij een file niet vinden en overig kan niet want dan moet ik een diskette van de fabrikant hebben)

Pc :

IBM PC Server 320
-Dual P133
-32Mb int. (erg weinig maar daar wordt aan gewerkt)
-1 Gig SCSI schijf
-SCSI Cd-Rom

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
Niemand een idee ;( ?

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Kan het niet zijn dat waar je selecteerd voor standaard PC je de HAL van IBM moet instaleren?

In het Nederlands: kijk bij IBM of ze een HAL voor deze server hebben (HAL+Hardware Abstraction Layer). Deze is speciaal voor dat type machine. IBM is net even iets anders dan een standaard PC, zeker als je het over een SERVER 3xx hebt.

I play my enemies like a game of chess...

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Hier is een link met een aantal documenten, lees deze door, misschien zit er iets bij:

http://www.ibm.com/search?v=11&lang=en&cc=us&q=hal+%2B+320&cat=1018072

I play my enemies like a game of chess...

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
In NT 4 zitten die HAL dingen al in maar voor 2000 kan ik jammer genoeg niks vinden

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Zou eerst maar kijken of er bij IBM een BIOS update beschikbaar is en of het uberhaupt mogelijk is om 2000 hierop te draaien, dit is een model wat ver voor 2000 is uitgebracht.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
Ok ik heb eindelijk een HAL. Maar als ik dan dat 'overige' kies en dan MPS Multiprocessor PC (MicroChannel) kies dan gaat ie wat laden en dan zegt ie dat ie ntkrnlmp.exe niet kan laden en dan sluit hij het setup af. Ik heb die file al eens geexpand en overal neer gezet (behalve op de diskette maar daar pas ie niet op want hijs 1,6 MB) maar dat helpt niet... Ik kan ook niks vinden op IBM of Microsoft

Verwijderd

Ik zal me wel vergissen maar ik meen ergens gehoord te hebben dat Windows 2000 alleen maar door Microsoft op de markt word gebracht voor Intel's?

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 12:40 schreef Taruka het volgende:
Ik zal me wel vergissen maar ik meen ergens gehoord te hebben dat Windows 2000 alleen maar door Microsoft op de markt word gebracht voor Intel's?
En waar denk je dat die dual P133 vandaan komt dan :? ;)

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 12:42 schreef Courage het volgende:

[..]

En waar denk je dat die dual P133 vandaan komt dan :? ;)
Dat zeg ik, ik zal me wel vergissen... Maar wat ik eigenlijk bedoelde, en soms denk je aan iets maar typ je de helft, is dat de Hardware Bouwer wellicht met een HAL kan komen die werkt met Win2k. Echter, blijf je dan support houden van MS, als je support wilt natuurlijk? Enne, soms moet je niet alles geloven wat ze zeggen, geloof ik? ;-)
Pagina: 1