ban 300 mhz celly naar 533 mhz

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
Op me mobo staan jumpers tot 333 mhz kan ik dan met een slot convertor 370>slot 1, die celly 533 mhz wel op me LX (d8 ik)
mobo laaten loopen want de jumpers gaan tot 333 mhz, zit nu een celly 300 mhz op, hoe moet ik dan me jumpers zeten ?? of gewooon laaten staan, en dat ie die proc zelf pakt want bedoel jumpers gaan tot 333 mhz,pakt ie dan wel die celly ??

(BTW) ik heb in search gekeken.

Verwijderd

Type/Merk MoBo ben je vergeten te vermelden, is erg belangrijk.

• Roberto
Merk ?? het is een OEM pc: ACER ASPIRE, maar ik denk dat het een LX mobo is, maar in me bios kan ik niks doen dus zeker geen pb6b ofzo.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
In principe moet een 533MHz Mendocino werken op jouw LX bord, het is dezelfde als de 300MHz variant afgezien van de multiplier. En aangezien de Celerons multiplier-locked zijn kun je spelen met multiplier settings tot je ons weegt; de Celeron trekt zich er niets van aan en zal op de fabrieksmatig ingestelde multiplier ('8' voor de 533) draaien.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Roberto
de Celeron trekt zich er niets van aan en zal op de fabrieksmatig ingestelde multiplier ('8' voor de 533) draaien.

maare de jumpers staan nu op 300 mhz, moet ik ze op 333 mhz zeten en dan herkent hij de celly 500 mhz he :? en dat is zo ook bij de 400 mhz en 533 mhz variant ??

• Roberto
BTW ik hoor net dat de celly 533 mhz A een lager voltage heeft dan de celly 533 mhz maar als ik er een converor op gooi want de geene die ik koop is een socket 370, (me mobo is slot 1 dus ik moet een convertor er op zeten) dan moet het luken en draait dat ding gewoon op 533 mhz ongacht de jumper stetings Right ??

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
nope niet right...
de 533a is een coppermine.
Weinig kans dat er voor een LX-boardje nog een bios geschreven is die Coppermines ondersteund.
je kunt als maximum een 533 (zonder a) proberen.
Mocht je board toch de coppermines ondersteunen, dan zou je zelfs de 700 a 766 kunnen proberen (800 niet, want die werkt op 100 MHz bus en dat kan de LX niet aan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Roberto
1e vraag: Ik kan zoizo niet aan een nieuwe bios komen en hoe herken ik een A model van een Zonder cache model ??

2e vraag: en er kan dus een 533 mhz op, en is A van af 533 mhz?

3e vraag: hij doet het op de cpu ongeacht de jumper setings right ?

• TD-er
of je BIOS te krijgen is hangt af van de fabrikant van je mainboard, dus je zult ff op de site van de fabrikant moeten kijken.
De CPU's zijn vrij makkelijk van elkaar te onderscheiden.

Bij de coppermines zie je een blauwe core (vrij klein) op een groene onderkant, waar de pennen uit komen.

De Klamath (voorlopen van de coppermine) heeft de celeron een zwart-plastic onderkant waar de pennen doorheen lijken te steken (ziet de pennen aan de bovenkant zitten) en is de core ongeveer 2*2 cm groot en heeft een tin-kleur.
De frequenties warin deze laatste is te krijgen loopt van 333 - 533 (kan ook vanaf 300 zijn, weet ik niet meer zeker.)
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/99q2/990510/images/ms6905.jpg
de oude Celeron op een slot-converter.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Roberto
Dus een celly wat op mijn bord kan doen mag geen blauwe core hebben ? en op welke setings moet ik nu die jumpers zetten ??

• TD-er
gewoon 66 MHz bus.
De multiplier is niet in te stellen op zo'n CPU.

• Roberto
Op zondag 02 december 2001 19:14 schreef TD-er het volgende:
gewoon 66 MHz bus.
De multiplier is niet in te stellen op zo'n CPU.
Um wat :? ik heb alleen CPU speed jumpers van 233 tot 333 mhz

maare op welke setings moet ik nu die jumpers zetten ??

• TD-er
ik zou de instellingen gewoon zo laten staan.
Je geeft al aan in je signature dat je op 66 MHz bus draait en ik probeerde net uit te leggen dat het de Celeron niets uitmaakt of je op 66*3.5(=233) danwel 66*5(=333) hebt staan, daar de multiplier instelling niet bekeken wordt door je CPU (alleen bij een paar oude CPU's was instellen van de multiplier mogelijk)
Dus de te nemen stappen zijn:
1) uitzoeken of d'r een BIOs te vinden is die CPU's tot 533 MHz support voor jou boardje. indien niet mogelijk ga verder met 5)
2) koop een celeron met PPGA-behuizing (zie plaatje) en een bijpassende convertor van Slot-1 naar PPGA (FCPGA-converter mag ook, FCPGA-2 converter niet)
3) frot alles in je mainboard (na het flashen van je nieuwe BIOS)
4) kijk of alles stabiel werkt en mogelijk zijn er schoonheidsproblemen zoals een BIOS wat aangeeft dat je een PIII hebt of dat de frequentie niet goed wordt weergegeven. indien alles OK, ga verder met 6)
5) koop een nieuw board (kosten: +/- f 180,--)
6) speel ze.

• Roberto
Thx hoor maar ik kan geen bios vinden voor me compu (OEM) :(
ene bij het plaatje staat een hamer met er op toms hardware guide, en ik heb helaas geen geld voor een nieuwe mobo en, me kast zit zo vol dat ik dan alles er kan gaan uit slopen maar dat zit dus weer vaste gelast, dus zijn er progje's die zeg maar je bios naar de beste versie :? ( of andere bios die optimaal werkt) flashen of dat je software matig je FSB kan OC'en zodat ik me celly 300 mhz op 400 mhz ofzo kan laaten loopen.

alvast bedankt voor de reacties :)

• Roberto
Op zondag 02 december 2001 20:11 schreef RS_003 het volgende:
ene bij het plaatje staat een hamer met er op toms hardware guide, en ik heb helaas geen geld voor een nieuwe mobo en, me kast zit zo vol dat ik dan alles er kan gaan uit slopen maar dat zit dus weer vaste gelast, dus zijn er progje's die zeg maar je bios naar de beste versie :? ( of andere bios die optimaal werkt) flashen of dat je software matig je FSB kan OC'en zodat ik me celly 300 mhz op 400 mhz ofzo kan laaten loopen.

`Nou zijn er bios'en die zich aan passen aan je sys want dit model is niet meer gespuport, (BTW) je mag er ijgenlijk niks in bouwen maar standaard 300 mhz celly A 32 mb pc 66 en ati rage pro 4 mb vid is nix u now :'(

• Roberto
Op zondag 02 december 2001 20:11 schreef RS_003 het volgende:

nou want ik heb iemand die het me kan verkoopen maar dan moet het wel werken :) maar zijn er dus bios'en die zich aan je sys aan passen of een soort blanco bios ? die je aan je sys aan past ??

• Roberto
^^^^^^KICK^^^^^^

Verwijderd

Ik heb zo'n LX chipset bord (Intel AL440LX)
En die gaat volgens Intel.com niet verder dan een PII-333MHz (die er nu in zit) of een 433MHz Celeron.
Ik zie dat er snelheden genoemd worden die nog flink hoger zijn dan die 433, maar ik vraag me heel erg af of dat wel zou werken!

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Alsjeblieft zeg...
Ik wil niet flamen of zo, maar hoe oud ben je eigenlijk?
(ik zie dat je 14 bent, als je profile klopt in ieder geval)

:+ a) Je kan totaal niet spellen,
(laaten loopen, converor, zoizo(?!), setings, gespuport)
:+ b) Je engels klopt niet,
(u now)
:+ c) Je bent gigantisch onduidelijk, zeg dan meteen :
"Ik wil weten of ik op mijn moederbord de processor kan upgraden van Celeron 300 naar Celeron 533. Ik weet niet wat voor moederbord ik heb, maar de pc is een Acer Aspire."
:+ d) Als je nu eens eerst je mobo/bios-ID hier neerzet, dan kunnen andere mensen kijken naar wat voor moederbord je hebt. Die ID zie je onderaan je scherm als je PC het geheugen telt (ik neem aan dat je dat ziet bij een Acer Aspire, maar misschien moet je op Esc drukken daarvoor).
:+ e) Blanco BIOS? BIOS die zich aan je systeem aanpast?????
Teveel naar science fiction gekeken? :P

Maar mijn eerste advies :
Kom wat vaker achter je PC vandaan en lees wat boeken, ga naar school, maak huiswerk, alles waardoor je je communicatieve vaardigheden wat verbetert...

Cruz
Pagina: 1