Mijn computer is voor de zoveelste keer vastgelopen, dat gebeurt zo om de 6 maanden, ik weet niet of dit een harware fout is maar ik denk het niet. Volgens mij ligt het gewoon aan Windows. En nu ben ik het zat. Zou het helpen om met Linux te beginnen? Welke moet ik hebben. Ik weet niet of het helpt, wat is jullie ervaring met Linux? Ik heb al gezocht, maar vond niks nuttigs hier. Please help.
Verwijderd
Dat ligt aan je wensen m.b.t. je computer. Als je veel spellen wil spelen, doe het dan niet.
Als je alleen webdesign doet, dan kan het uitstekend.
Of probeer een multi-boot, kun je altijd nog terugstappen naar je oude keuze. Tevens kun je op die manier meer uit je computer halen omdat je een ruimere keuze aan software hebt.
Als je alleen webdesign doet, dan kan het uitstekend.
Of probeer een multi-boot, kun je altijd nog terugstappen naar je oude keuze. Tevens kun je op die manier meer uit je computer halen omdat je een ruimere keuze aan software hebt.
Ik gebruik linux 3 jaar, en zou niet anders meer willen. Feit is wel dat het iets langer duurt voor je het door hebt (in vergelijking met windows). Als je de basis snapt, snap je alles
Dat is wel leuk.
Ik zou zeggen: begin met een dual boot (Windows en Linux naast elkaar) zodat je het kunt proberen..
Ik denk dat mandrake wel handig voor je is
Verder denk ik toch dat je moet gaan zoeken, want NOS staat er BOM vol mee.. met deze vragen..
Soeksoek!
Ik zou zeggen: begin met een dual boot (Windows en Linux naast elkaar) zodat je het kunt proberen..
Ik denk dat mandrake wel handig voor je is
Verder denk ik toch dat je moet gaan zoeken, want NOS staat er BOM vol mee.. met deze vragen..
Soeksoek!
Lees, om te beginnen [topic=163843] maar eens, en volg de verschillende links daarin maar.
.
.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Oke zal ik doen, maar ik speel best veel spellen, maar is het nou gewoon vet stabiel dat Linux? En ik heb gehoord dat SuSe ook niet te moeilijk is. Maar geschikt voor spellen?
Geen Mandrake!!! Geeft veel te veel vage problemen. Ik zou als beginner RH 7.2 nemen. Heerlijk stabiel en installeert toch standaard al vrij compleet!
* x-wolf raadt iedereen af ooit Mandrake te gebruiken.
Voor meer info. over mijn Mandrake 'haat' moet je maar eens in mijn oude postings kijken. Heb dit al vaker toegelicht.
* x-wolf raadt iedereen af ooit Mandrake te gebruiken.
Voor meer info. over mijn Mandrake 'haat' moet je maar eens in mijn oude postings kijken. Heb dit al vaker toegelicht.
Verwijderd
maandag 23 juli 2001 00:17 schreef x-wolf:
Ik kan je overigens aanraden Mandrake te gebruiken als newbie, is nog wat makkelijker [dan redhat -slierp] en de install is standaard nogal wat completer.
edit: linkje
he een nieuwe faq!Op zaterdag 01 december 2001 15:25 schreef moto-moi het volgende:
Lees, om te beginnen [topic=163843] maar eens, en volg de verschillende links daarin maar.
.
waar is de diff -u?
PSN: Houtvlot
Het punt is dat Windows-programma's (dus ook games) niet draaien onder GNU/Linux.Op zaterdag 01 december 2001 15:27 schreef zaren het volgende:
Oke zal ik doen, maar ik speel best veel spellen...
Er is wel een programma dat heet Wine, daarmee kun je windows-programma's onder GNU/Linux draaien, maar dat werkt nog niet heel goed/snel/stabiel. Halflife kun je er (naar het schijnt) behoorlijk mee aan de praat krijgen, en ikzelf heb er Starcraft mee gespeeld.
Een aantal populaire spellen (bijvoorbeeld q3a en UT) zijn geport naar GNU/Linux, dus deze draaien ook zonder gebruik van Wine, maar voor de spellen die niet geport zijn werkt Wine misschien, maar waarschijnlijk niet goed, dus een groot aantal spellen zijn vrijwel niet te spelen...
Laat ik het zo zeggen: Het is heus wel aan het crashen te krijgen....maar is het nou gewoon vet stabiel dat Linux?
Maar als je geen vervelende dingen als instabiele drivers hebt, dan is het zo dat een programma crasht, maar dat dan niet je hele OS meecrasht of raar gaat doen - het programma crasht en dat was het.
SuSE, Mandrake en Red hat zijn waarschijnlijk de distro's die het geschikst zijn voor beginners.En ik heb gehoord dat SuSe ook niet te moeilijk is. Maar geschikt voor spellen?
Ikzelf heb onderhand de indruk gekregen dat SuSE een vrij compleet en stevig geheel is (kweet niks zeker - ik heb het nooit gebruikt).
Wat betreft de geschiktheid voor games - dit verschilt op zich niks per distro, alleen is het bij sommige distro's misschien makkelijker om een spelletje te installeren ofzo.
euhm klopt SuSe 7.1 lijkt veel op windows... dus lijkt mij geschikter dat je als beginner ermee begint.....SuSE, Mandrake en Red hat zijn waarschijnlijk de distro's die het geschikst zijn voor beginners....
En als je wat langer ermee bezig gaat en goed kent raad ik je Debian aan.. veel beter dan de rest
Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."
Hehe, I agree: Debian roelt, maar je moet niet bang zijn om 'under the hood' te moeten werken.Op zaterdag 01 december 2001 18:03 schreef Kwai_gon_jinn het volgende:
En als je wat langer ermee bezig gaat en goed kent raad ik je Debian aan.. veel beter dan de restmaar das weer persoonlijk(?)
Er zijn verschillende soorten beginners.
Type 1 wil graag iets Windows-achtigs omdat ze gewoon snel een werkend Linuxsysteem hebben, of is totaal onbekend met UNIX-achtige systemen. Voor hen is inderdaad SuSE, Mandrake of RedHat het beste.
Type 2 weet al wel een beetje hoe een UNIX-achtig systeem in elkaar zit (basiscommando's enzo) en wil het graag vanaf het begin doen "zoals het hoort". Ook is hij bereid er wat tijd in te steken om de boel beter te doorgronden, is niet bang om zelf in mans en HOWTOs te zoeken, en weet waar irc.debian.org #debian is - voor hen is Debian het beste.
Ik hoorde tot type 2, en heb een aantal jaren geleden dus Debian geïnstalleerd. Die zelfde installatie draait nu nog steeds, en heeft dingen als een HD-crash (de opslagschijf - niet de systeemschijf), vele malen stroomuitval, en dagelijks updaten overleefd. Perfect OS, als je het mij vraagt.
Type 1 wil graag iets Windows-achtigs omdat ze gewoon snel een werkend Linuxsysteem hebben, of is totaal onbekend met UNIX-achtige systemen. Voor hen is inderdaad SuSE, Mandrake of RedHat het beste.
Type 2 weet al wel een beetje hoe een UNIX-achtig systeem in elkaar zit (basiscommando's enzo) en wil het graag vanaf het begin doen "zoals het hoort". Ook is hij bereid er wat tijd in te steken om de boel beter te doorgronden, is niet bang om zelf in mans en HOWTOs te zoeken, en weet waar irc.debian.org #debian is - voor hen is Debian het beste.
Ik hoorde tot type 2, en heb een aantal jaren geleden dus Debian geïnstalleerd. Die zelfde installatie draait nu nog steeds, en heeft dingen als een HD-crash (de opslagschijf - niet de systeemschijf), vele malen stroomuitval, en dagelijks updaten overleefd. Perfect OS, als je het mij vraagt.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
En sommigen zijn type 1 en worden later type 2Op zaterdag 01 december 2001 20:26 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
Er zijn verschillende soorten beginners.
Ikzelf was ook type 2, alleen wist ik dus helemaal niks van Unices. Maar ik vond het iig leuk om met de console te prutsen enzo, het hoefde niet a la windows te zijn
Om de 6 maanden vastlopen is tog niet zo erg.
Ik vind het zelfs weinig ,toen ik nog winME had ,liep die elke dag wel een keer vast. Nu een dualboot winXP en Suse7.2 ,suse is nog nooit vastgelopen en windowsXP heel zelden.
Ik vind het zelfs weinig ,toen ik nog winME had ,liep die elke dag wel een keer vast. Nu een dualboot winXP en Suse7.2 ,suse is nog nooit vastgelopen en windowsXP heel zelden.
Pagina: 1