uit de search werd ik ook niet veel wijzer, misschien kan iemand me help met hoe ik ./configure command kan uitvoere en misschien waar of heb ik gewoon te weinig packages geinstalleerd.....
??
??
Op zaterdag 01 december 2001 15:19 schreef Glock het volgende:
ben met ehmz, erg lang tijdje trug, linux staat op zelfde com... lol
Volgens mij kun je met linux ook internettenOp zaterdag 01 december 2001 15:25 schreef Glock het volgende:
whoops, typo's
bedoelde, heb linux en windows op zelfde pc, dus tweaken en linux editen gaat traag, computer steeds opnieuw opstarten
PSN: Houtvlot
Nouwja, altijd...Op zaterdag 01 december 2001 15:27 schreef dinges het volgende:
als je de source van een programma hebt gedownload staat daar altijd een bestand tussen dat configure heet.
1
2
| [root@nikita /opt/src/gd-1.8.4]# ls configure ls: configure: No such file or directory |
Da's mooi, dan kun je die stap uit het rijtje van dinges overslaanOp zaterdag 01 december 2001 15:34 schreef Glock het volgende:
[..]
neej komt neer op: klote packe zonder configure erbij....
Dan is het niet per definitie een klote package.Op zaterdag 01 december 2001 15:34 schreef Glock het volgende:
[..]
neej komt neer op: klote packe zonder configure erbij....
de readme zei dak ./configure moest gaan gebruikeOp zaterdag 01 december 2001 15:36 schreef Phantom_ het volgende:
[..]
Dan is het niet per definitie een klote package.
Niet alle programma's maken gebruik van configure scripts e.d. Daar hebben ze de README en INSTALL file voor uitgevonden, daarin staat hoe de package geinstalleerd moet worden.
sorry hoorOp zaterdag 01 december 2001 15:32 schreef RemcoX het volgende:
[..]
Nouwja, altijd...
Om GD maar eens als voorbeeld te nemen:
code:
1 2 [root@nikita /opt/src/gd-1.8.4]# ls configure ls: configure: No such file or directory
![]()
</muggezift-mode>
PSN: Houtvlot
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| tar xvzf package-i386.tar.gz cd package/ ./configure make make install |
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
die kon ik nog nietOp zaterdag 01 december 2001 16:51 schreef moto-moi het volgende:
Staat er toevallig een file genaamd autogen.sh in die sourcefile ? If so, start die ff op, dan genereerd hij automatisch (Jajaja autogen he), de file configure voor je..
Post anders ff over welke sourcefile het gaat, en een listing daaruit ofzo, hier komen we ook niet veel verder mee geloof ikOp zaterdag 01 december 2001 16:57 schreef Glock het volgende:
maar kan me ook niet herrineren dat dat erbij stond en om dat te bevestigen, had al voor de zekerheid elk bestandje getest![]()
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
sorry, maar zoals ik hierboven al geplaatst heb, heb het pakketje al weggegooidOp zaterdag 01 december 2001 17:02 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Post anders ff over welke sourcefile het gaat, en een listing daaruit ofzo, hier komen we ook niet veel verder mee geloof ik
Trouwens, je hebt al geprobeerd gewoon make in te voeren ? Bij sommige kleine programma's werkt dat nog wel eens
Ik denk niet dat er veel programma's 'i386' in de naam van de source hebben staanOp zaterdag 01 december 2001 16:47 schreef Sebas het volgende:
tar xvzf package-i386.tar.gz
* sebas vraagt zich af wat RemcoX's reactie aan een oplossing bijdraagt ...Op zaterdag 01 december 2001 17:16 schreef RemcoX het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel programma's 'i386' in de naam van de source hebben staan
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Totaal nietsOp zaterdag 01 december 2001 21:18 schreef Sebas het volgende:
[..]
* sebas vraagt zich af wat RemcoX's reactie aan een oplossing bijdraagt ...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq