welke software voor het maken van drukwerk?

Pagina: 1
Acties:

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Hoi,

Grafici, vertel mij eens welke software gebruikt men om folders, boekjes en tijdschriften te maken?

ThanX!

Verwijderd

echte die-hards gebruiken QuarkXpress, maar Adobe Indesign mag er ook weze..

(QuarkXpress kost rond de 2400,-- dacht ik zo)

• palloquin
Quark ken ik (d.w.z. heb ik wel eens gebruikt...) Adobe ga ik ook eens bekijken...

Illiustrator wordt echt alleen gebruikt voor logo's e.d.?

• palloquin
Adobe heeft zelf een aardige link naar een document over hun 3 layout pakketten:

http://www.adobe.com/products/pdfs/pagelayoutds.pdf

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Quark.

't Is niet anders, helaas.

• palloquin
Welke versie van quark is het "best"?

Verwijderd

je doet er goet aan om redelijk up to date te blijven maar x.0 vesies te ontwijken.. dus vanaf x.1 (dan heb je minder kans op kinderziektes in de pakketten terwijl je er wel flink voor heb lopen lappen)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Hoi,

Voor webdesign, fotobewerking, collages en dat soort dingen gebruik ik Adobe Photoshop. Voor logo's, illustraties en cliparts gebruik ik Adobe Illustrator.

Voor de opmaak van brochures, dus het bij elkaar voegen van al deze dingen gebruik ik QuarkXPress. (PS. een kale versie kost geloof ik rond de 3500,- )

Er zijn al een hoop draadjes over DTP (en Quark vs Indesign) geweest, wel interessant om even te lezen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Je moet Illustrator (of Freehand) en Photoshop niet vergeten. Want eigenlijk ontwerp je in Photoshop, en in Quark plaats je ze op de juiste posities en voegt er waar nodig tekst bij.

Ik ontwerp de achtergrond van mijn folders meestal helemaal in Photoshop en importeer het als EPS in Quark.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Op zaterdag 01 december 2001 16:58 schreef Cool_Duck het volgende:

[...]

Ik ontwerp de achtergrond van mijn folders meestal helemaal in Photoshop en importeer het als EPS in Quark.
Melp ?

Waarom een Bitmap als .EPS ?
Ik zou zeggen, hou je aan de standaards:
* .EPS voor vectoren
* .TIFF voor bitmaps

- no offence

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:27
adobe indesign.. in februari komen ze met een nieuwe versie (versie 2), deze schijnt 'native' te zijn. Dus zal wellicht ook op Linux draaien. Ze zitten nu bij versie 1.5, werkt goed. En het is ook nog eens goed te scripten.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

indesign..ik werk met beide op school Ik ben zelf meer Quark favoriet...
maar wat je ook kan doen, ..als ej iets meer geld heb,. gewoon kale text. En een voorbeeldje.. scheelt meer geld dan een nieuw programma kopen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Quark is het pakket maar gaat wel 4000 gulden ongeveer kosten zonder Xtensions. Indesign is een leuke poging maar gaat het nooit maken aangezien de meeste mensen met quark werken.

Photoshop voor beeldbewerking(pixel georienteerd)
Illustrator voor logo's e.d. (vector georienteerd)
QuarkXpress om alles in elkaar te zetten. Wordt tenminste door elk fatsoenlijke prepress bedrijf geaccepteerd. Als je iets met Indesign aanleverd dan moet er eerst testen gedaan worden aangezien de kans op fouten veel groter is. Makkelijker is het om geript en al aan te leveren maar dat gaat meestal lastig dus het makkelijkste is het om een pdf aan te leveren waardoor de kans op fouten het kleinst is en bovendoen is het een klein bestandsformaat. (moet je wel een moderne drukkerij hebben anders moet je notg eerst films maken)

Verwijderd

mensen begrepen mij waarschijnlijk verkeerd.. 2400 euro bedoelde ik, maar t euro teken doet t nie :(
Pagina: 1