internet delen met winxp lukt niet...

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Ik heb thuis twee pc's met een crosscabel ertussen. M'n server heeft twee netwerkkaarten. De ene voor internet, en de andere voor m'n lan.
M'n server heeft ip 192.168.0.1 en m'n andere pc heeft ip 192.168.0.2. M'n internet ip krijg ik van sonera.
Nu draai ik winxp NL en heb ik onder de eigenschappen van de netwerklocaties het internet verbinding delen aangezet. En op m'n andere pc (draait ook winxp nl op) is nu een icoontje met de naam 'internet verbinding' bijgekomen onder netwerkverbindingen. Maar toch doet internet het alleen op m'n server.
Wie weet een oplossing? :?

Aub geen slotje of search ofzo, dat heb ik allemaal al geprobeert en na uren kloten ben ik het zat... ;(

• Gardocki
  • Niet online
Probeer eens met Sygate Home Network te delen, dat gaat veel makkelijker IMO.

They made me do it.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Heb je dit correct gevolgd(lees vooral even over dhcp)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/8#8

En probeer het anders eens met winroute ofzo

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• gabberjoost
Ja, onder win 98 se gebruikte ik nat32, maar daarmee kon ik op de client met icq geen file transfers doen, dus wilde ik het eens met winxp proberen, zonder nat32.
En het moet toch kunnen om met windows internet te delen... :?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik geloof dat voor ics dhcp moet aanstaan op de client, dus geen vast ip (zoals ik hierboven al bijgezet had)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Gardocki
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/eseymour2/nt.jpg

Zo heb ik de instellingen staan. Let op dat jij 192.168.0.1 gebruikt en ik 192.168.1.1

They made me do it.

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Ik draai ook internet sharing onder XP, maar ik heb er geen enkele problemen mee. Gewoon geïnstalleerd via de wizard, en alles ging perfect. Is je UTP kabel niet brak, of zit er misschien een Firewall in de weg ?

in de winter is het kouder als buiten

• gabberjoost
Het wil nog steeds niet lukken. :(
Heb alles op automatisch ip adres verkrijgen gezet (ipv zelf instellen) en m'n internet delen aan staan. Ik snap niet waarom het niet werkt...

• gabberjoost
Erg vreemd. Ik start de boel voor de zoveelste keer opnieuw op, en plotseling werkt het gewoon... :?
Nou, het zal wel. Weet nog niet waar het eerst aan gelegen heeft, maar hij doet het nu :)...
Pagina: 1