Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Ik probeer vanavond nog het een en ander uit....
keep u posted!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
Ik moet toch een vastere hand hebben,of statiefje
iddOp zaterdag 01 december 2001 23:26 schreef SainteR het volgende:
plz post foto's in wat hogere resolutiekun je ook es een paar macro shots pakken?
enne, hoeveel kost deze cam?
wel heftig gecomprimeerd:

en een op de hei vanmorgen, ook heftig gecomprimeerd:
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
nog 1 dan ook van de heide vanmorgen:
Verwijderd
Verwijderd
De reacties op deze site zijn nogal negatief over scherpstellen in donkere omstandigheden, zelfs binnenshuis. En men zegt dat de elektronische viewfinder al bij wat minder licht niets meer laat zien. Heb jij hier ook ervaring mee?
Hoe zit het met batterijduur? En hoe is de kwaliteit van foto's genomen op de automatische instelling?
Trouwens, ik haal mijn informatie op de volgende sites:
www.dpreview.com
www.digital-imaging.com
www.steves-digicams.com
www.megapixel.net
Damn! Ik twijfel tussen precies dezelfde camera's en de Coolpix 880. (3.3 megapixels) Die van Nikon zijn wat compacter, maar de Fuji heeft 6x zoom. En hij ziet er errug cool uit!Op vrijdag 21 december 2001 13:45 schreef DolfM het volgende:
psygho, leuk dat je hier een topic over start, ik twijfel nl. nog steeds tussen de Nikon 775 en de Fuji 2800z.
De reacties op deze site zijn nogal negatief over scherpstellen in donkere omstandigheden, zelfs binnenshuis. En men zegt dat de elektronische viewfinder al bij wat minder licht niets meer laat zien. Heb jij hier ook ervaring mee?
Hoe zit het met batterijduur? En hoe is de kwaliteit van foto's genomen op de automatische instelling?
Trouwens, ik haal mijn informatie op de volgende sites:
www.dpreview.com
www.digital-imaging.com
www.steves-digicams.com
www.megapixel.net
Heb de vlgd prijzen gezien:
- Coolpix 775: 1166,- http://www.webvoordelig.nl
- Coolpix 880: 1320,- http://www.kinorama.nl
- Finepix 2800: 1095,- http://www.diga4u.nl
Als ik de foto's van deze camera's op http://www.steves-digicams.com vergelijk, valt me wel op dat de Fuji de helderste kleuren (flitser?) heeft.
Moeilijk...
When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...
Scherpstellen klopt, daar zeurt die al gauw dat die out of range is, maar goed schiet je dan de foto is die als nog haarscherp, wat bij mij hielp was het helderheid niveau wat omhaag gooien, kun je zelf ook wel zien of die echt onscherp is, mijn conclusie, hij zeuu=rt wel wat vroeg, maar levert 100% pics, en doet niet onder voor de rest van de cams, dit worde overigens ook nog eens aangehaald op steves pages als ik meniet vergis...Op vrijdag 21 december 2001 13:45 schreef DolfM het volgende:
deze site zijn nogal negatief over scherpstellen in donkere omstandigheden, zelfs binnenshuis. En men zegt dat de elektronische viewfinder al bij wat minder licht niets meer laat zien. Heb jij hier ook ervaring mee?
Battery duur met 1300mah gps ongeveer 300 pics op 2mpix met flits en met lcd, dus ruim voldoende, helemaal dus bij 1600 of beter 1800mah..
Dat klopt, en heeft nix met de flits te maken, hij produceert gewoon kleurechte reproducties, waarschijnlijk door de betere lens en de techniek die de kleuren zo echt mogelijk moet laten lijken, ofwel een geslaagd ietsOp vrijdag 21 december 2001 17:24 schreef curry het volgende:
...vergelijk, valt me wel op dat de Fuji de helderste kleuren (flitser?) heeft.
2mpix 4x zoom stand auto, no flits aleen rezised

stand manual,6x zoom, no flits,aleen rezised

Hier wat met de laaghangende zon, en water, DE combinatie:
wederom aleen rezised

Verwijderd
Ik vindt die eerste twee nachtfotos toch wel erg donker. Misschien komt dat door de felle lichten in het beeld?
Auw, je trapt mij op mijn zieltje,Op zaterdag 22 december 2001 02:37 schreef DolfM het volgende:
Psygho bedankt voor de info.
Ik vindt die eerste twee nachtfotos toch wel erg donker. Misschien komt dat door de felle lichten in het beeld?
Verwijderd
Nee dat niet maar je kan kiezen uit verschillende scenes, waarbij je dus uiteindelijk, deels grip op de sluitertijden hebt..Op zaterdag 22 december 2001 21:56 schreef DolfM het volgende:
Ik dacht dat het toestel volautomatisch was, of is het mogelijk om sluitertijd handmatig in te stellen?
Verwijderd
Verwijderd
/me wilde hiervoor geen nieuwe topic aanmaken dus maar ff een oude kicke..
ik meld over 4 dagen wel ff of ze de foto's bijgesneden/uit fatsoen getrokken/of op ander formaat papier hebben gedrukt !
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Nee inderdaad, niet de 2800Z, maar de 2600Z. Identiek dezelfde camera's, op de 6x zoom na. Is het misschien daarom handig dit topic te hernoemen naar 'Het grote " Fuji FinePix 2800Z/2600Z" topic !' ?
Ik heb pas m'n foto's naar de hema gestuurd en was ook de verhouding vergeten. maar het resultaat is niet schokkend ofzo:Op dinsdag 12 maart 2002 11:10 schreef xychix het volgende:
ik heb net foto's naar kruidvat geupload zonder rekening te houden met verhoudingen !
ik meld over 4 dagen wel ff of ze de foto's bijgesneden/uit fatsoen getrokken/of op ander formaat papier hebben gedrukt !
foto van de foto
orgineel
hmmm
Verwijderd
En de foto is dan 10 * 15 ??Op dinsdag 12 maart 2002 11:24 schreef joep_k het volgende:
[..]
Ik heb pas m'n foto's naar de hema gestuurd en was ook de verhouding vergeten. maar het resultaat is niet schokkend ofzo:
foto van de foto
[afbeelding]
orgineel
[afbeelding]
Edit: volgens mij is tie wel iets kleiner geworden..waarschijnlijk doen ze dat dan bij de fotoservice..
van de boven-en onderkant is ongeveer 1cm weg gehaald schat ik.
hmmm
in de PW staat hij bij de eerste 3 goedkoop aangeboden alleen deze zijn in duitsland en ik zou hem graag uit nederland willen halen.
dus weet iemand misschien een zaak waar hij rond de €400 kost (minder mag natuurlijk altijd).
Ik had trouwens nog een vraagje, ik heb 128 MB bijbesteld voor de camera, maar hoeveel foto's kan ik daar eigenlijk op kwijt. Kan iemand mij een schatting geven. Liefst een schatting voor hoogste kwaliteit en voor 'normale' kwaliteit.
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
en welke smartmediacard kun je hier het beste bij hebben? ik d8 zelf aan een 128mb is misschien wel het verstandigst of niet?
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
kun je vertelen waar je hem hebt besteld en hoe je ervaring is met die zaak en daarna met de camera? dankjeOp woensdag 20 maart 2002 19:25 schreef getty het volgende:
Kan die iemand ze dan ook meteen naar mij mailen. Ik heb hem al wel besteld maar ik ben nog wel nieuwsgierig. Email: j.leermakers@hccnet.nl
sotty heb ik overheen gelezen. de foto's zijn wel mooi.Op woensdag 20 maart 2002 20:22 schreef getty het volgende:
Zoals 4 reply hierboven al staat heb ik hem bij www.foto-video-shop.nl besteld.
Hij maakt echt hele mooie foto's. Ik zal morgen een paar foto's op internet zetten.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
maar heeft mr. computer hem niet op voorraad dan?
Ik had hem dan ook als eerste mag ik concluderen
Hier wat pics genomen met flits, ja met flits!, en velen achter een glazen plaat.
Annyway, pics...
Was wel ff vogelen hoe ik nu het beste achter glas kon fotograferen, met flits omdat zonder flits geen optie was ivm het weinige licht... Alle pics zijn met flits, behalve die buiten zijn genomen (dhuh!)
Pics Fuji finepix 2800Z ONBEWERKT van 1600x1200--->640x680, en heftig compressed, eingelijk te veel, maar goed had geen ruimte meer op webspace...
Grote klapschelp in Aquarium

Berg Haaietanden in een doorzichtige cubus van plexi glas

Versteende hagedis achter glas

Haai in Aquarium

Macro mode van een leuke vlinder

Schedel van homo nog wattus, in glazen cubus

Nieuwschierig stokstaartje in de buitenlucht

Schedel van tijger achtig beest achter glas
De 2600 is bijna de helft dunner, maar die heeft natuurlijk een mindere zoomlens.
Ik wil de camera gebruiken voor vakantie/huis/tuim/keuken foto's en mischien waneer het goed bevalt nog wel meer.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Ik heb zelf grote "klauwen" en een voorwaare was voor mij dat je hem goed vast kon houden, ik wilde eerst voor de 2600z gaan, maar die lag niet lekker in mijn hand, toen viel me oog op de iets duurdere 2800z, en die lag perfect in de hand....Op dinsdag 16 april 2002 23:26 schreef Metzie het volgende:
Ik zou graag willen weten of de grootte van de 2800 niet erg lastig is. Ik heb hem bij dixons gezien, hij is al erg klein, maar bijna vierkant. (erg dik)
De 2600 is bijna de helft dunner, maar die heeft natuurlijk een mindere zoomlens.
Ik wil de camera gebruiken voor vakantie/huis/tuim/keuken foto's en mischien waneer het goed bevalt nog wel meer.
Ik leen me cam ook wel eens uit aan vrienden en bekenden, en ik moet zeggen dat ze niet erg onder de indruk zijn van wat betreft afmeting, wel echter over de zoom en kwaliteit
Wat zijn jullie ervaringen met binnenhuis opnames of opnames met weinig licht. De camera schijnt daar wat moeite mee te hebben, vooral omdat de EVF dan niet goed werkt dus dat je op de gok een plaatje schieten moet?
Hoe hebben jullei dat ervaren/opgelost?
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
De AF werkt niet tot nauwlijks onder slechte belichtingsomstandigheden. Voorbeeld: huiskamer met alleen schemerlampen etc, om 12 uur 's nachts: focussen op personen kun je wel vergeten. Dit moet je oplossen door dingen te zoeken op ongeveer de zelfde afstand als het object dat je wil gaan fotograferen waarop de camera wel focussed, bijvoorbeeld een lamp.Op woensdag 17 april 2002 13:54 schreef Metzie het volgende:
Ok, ik zit er inderdaad hard over te denken om de 2800z te kopen. Is een goede startcamera voor niet al teveel geld, maar goede specs.
Wat zijn jullie ervaringen met binnenhuis opnames of opnames met weinig licht. De camera schijnt daar wat moeite mee te hebben, vooral omdat de EVF dan niet goed werkt dus dat je op de gok een plaatje schieten moet?
Bij weinig licht zie je bijna niets maar dan knip ik maar op de gok, je hebt ze toch zo weer gewist he. En op 128 MB kunnen redelijk wat foto'sOp woensdag 17 april 2002 13:54 schreef Metzie het volgende:
Ok,je heb geen problemen met de auto focus gehad, of doe je hetzelfde als Lonegunman? Hoe zit het met rode-ogen reductie? Ik las dat de 2600 daar nog wel last van had, is dat bij de 2800 wel al opgelost..?Op woensdag 17 april 2002 14:43 schreef getty het volgende:
Bij weinig licht zie je bijna niets maar dan knip ik maar op de gok, je hebt ze toch zo weer gewist he. En op 128 MB kunnen redelijk wat foto'sDe foto's lukken wel gewoon altijd goed.
Sorry voor de vele vragen, maar ik wil een goed beeld van de camera hebben voordat ik hem daadwerkelijk koop.
De rode-ogen functie werkt bij mij gewoon goed.Op woensdag 17 april 2002 16:25 schreef Metzie het volgende:
[..]
Ok,je heb geen problemen met de auto focus gehad, of doe je hetzelfde als Lonegunman? Hoe zit het met rode-ogen reductie? Ik las dat de 2600 daar nog wel last van had, is dat bij de 2800 wel al opgelost..?
Sorry voor de vele vragen, maar ik wil een goed beeld van de camera hebben voordat ik hem daadwerkelijk koop.
De 2600Z en de 2800Z zijn identiek het zelfde.....behalve dan de 3X extra zoom.....waar je > €100 voor betaald. Maar de rode ogen fuctie is prima.Op woensdag 17 april 2002 16:25 schreef Metzie het volgende:
[..]
Ok,je heb geen problemen met de auto focus gehad, of doe je hetzelfde als Lonegunman? Hoe zit het met rode-ogen reductie? Ik las dat de 2600 daar nog wel last van had, is dat bij de 2800 wel al opgelost..?
Verwijderd
Wacht nu met spanning af. 'k heb ook veel positieve dingen over dit cameraatje gehoord!!
Alleen hij heeft geen TV-out
Via je dvd speler, of via tv out va je graf. kaart.Op woensdag 01 mei 2002 00:01 schreef --MO-- het volgende:
Ik heb bij Technikdirekt.de ook de 2800Zoom besteld.
Wacht nu met spanning af. 'k heb ook veel positieve dingen over dit cameraatje gehoord!!
Alleen hij heeft geen TV-out.....weet iemand hoe ik de genomen foto's toch op 1 of andere manier op de tv kan krijgen??
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de 2800Z een modernere lens had, die ook in de 6800 gebruikt werd? Weet iemand een vergelijkings review te vinden waar de 2600 en de 2800 met elkaar vergeleken worden?Op woensdag 17 april 2002 22:10 schreef LoneGunman het volgende:
De 2600Z en de 2800Z zijn identiek het zelfde.....behalve dan de 3X extra zoom.....waar je > €100 voor betaald. Maar de rode ogen fuctie is prima.
Dt denk je idd goed, dat is ook zoOp zondag 05 mei 2002 16:07 schreef Metzie het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de 2800Z een modernere lens had, die ook in de 6800 gebruikt werd?
Verwijderd
HA Ha,Ja, je hebt gelijk maar deze staat in de tuin en krijgt nie zo veel aand8.Op zaterdag 18 mei 2002 12:46 schreef getty het volgende:
Je moet die spiegel een keer schoonmaken
Kanm ik hier niets tegen doen? De prijzen zijn belachelijk hoog....
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Hoe is het gebeurt dan,lijkt me dat daar wel iets voor nodig is om dat voor elkaar te krijgen.Op woensdag 29 mei 2002 11:21 schreef Japie_17 het volgende:
Onze camera is kapot. De lens is ontzet. Hij is opgestuurd en vandaag kregen we een email waarin de camera voor 280 EURO gerepareerd kan worden. Andere opties zijn de camera ongerepareerd terugkrijgen voor 54 euro of de camera 'achterlaten', wat gratis is.
Kanm ik hier niets tegen doen? De prijzen zijn belachelijk hoog....
Hier de vijver met een laafje
Groot exemplaar
En hieronder een zoom-in van het laafje...
Groot exemplaar
Heeft iemand er nog een oplossing gevonden ofzo?
Lucky Goldstar
kom je beetje laat 8er, vind je niet?...die oplossing is er namelijk nietOp donderdag 18 juli 2002 22:28 schreef DJkim het volgende:
Ik heb ook inderdaad FujiFinepix 2800 besteld. Alleen ik zag dat veel mensen klagen over nightshot.
Heeft iemand er nog een oplossing gevonden ofzo?
Je moet gewoon een digicam met handmatige Iso-instellingen en sluitertijd-instellingen hebben!
MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
[url="http://home.planet.nl/~venro108/TEMP/home.htm"]http://home.planet.nl/~venro108/TEMP/home.htm[/url]
Meeste zijn genomen op manual stand, hetzij met of zonder flits, maar dat zie je vrij snel. Ook zijn sommige redelijk gezoomd
Athlonkmf is met slotjes aan het gooien!!!
maar aangeboden is:
Het Fuji digicam topic
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dit topic is gesloten.
![]()