Fout in pricewatch

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wil net nog even de prijs checken van de Sony DSC-F707 die ik maandag ga aanschaffen. Zie ik ineens dat 77% van de leveranciers weg zijn en dus de prijs 200 piek hoger.

Is er iets fout gegaan misschien ?

Ik meld het maar even voor het geval er écht iets is, een aankomend BC3 ofzo door dataverlies nu :o

EDIT: Linkje http://www.tweakers.net/pricewatch/20552

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:19
Op zaterdag 01 december 2001 14:28 schreef FerryHeibrink het volgende:
Ik wil net nog even de prijs checken van de Sony DSC-F707 die ik maandag ga aanschaffen. Zie ik ineens dat 77% van de leveranciers weg zijn en dus de prijs 200 piek hoger.

Is er iets fout gegaan misschien ?

Ik meld het maar even voor het geval er écht iets is, een BC3 ofzo :o
een BC4 zal je bedoelen :P

• Fairy
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 14:29 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

een BC4 zal je bedoelen :P
Heb ik iets gemist :D

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> [forum=43]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xandrios
Op zaterdag 01 december 2001 14:30 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist :D
ikke niet :( 800 post waren weg :'( maarja, ze zijn gelukkig weer terug :)

/offtopic

het gebeurd geloof ik wel vaker dat de pricewatch ineens nietmeer klopt, dat er een berg leveranciers wegzijn....vaag idd jah

• Fairy
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 14:32 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

ikke niet :( 800 post waren weg :'( maarja, ze zijn gelukkig weer terug :)

/offtopic

het gebeurd geloof ik wel vaker dat de pricewatch ineens nietmeer klopt, dat er een berg leveranciers wegzijn....vaag idd jah
Oo ja ik was er ook 1000 kwijt, ik d8 dat dát BC2 was :) .

Ik zit weer te :Z :o

• Fairy
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 14:31 schreef JvS het volgende:
>> [forum=43]
Owja, ik zit écht te :Z :z

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vanaf heden geldt er voor de bedrijven die gratis in de pricewatch vermeld staan een limiet van maximaal 5 prijzen per categorie per bedrijf. Bij het toevoegen van een nieuwe prijs wordt de oudste prijs in de categorie verwijderd indien een bedrijf er meer dan 5 heeft. Dit is vannacht ingegaan en daardoor zijn er veel (vooral ook verouderde prijzen) uit de pricewatch verdwenen.

Verwijderd

Misschien komt het door de pricewatch veranderingen die vandaag zijn ingegaan. Ik denk dat Femme zeer binnenkort met een .plan komt waarin het e.e.a. wordt uitgelegd.

[-1 te laat]

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 14:40 schreef Femme het volgende:
Vanaf heden geldt er voor de bedrijven die gratis in de pricewatch vermeld staan een limiet van maximaal 5 prijzen per categorie per bedrijf. Bij het toevoegen van een nieuwe prijs wordt de oudste prijs in de categorie verwijderd indien een bedrijf er meer dan 5 heeft. Dit is vannacht ingegaan en daardoor zijn er veel (vooral ook verouderde prijzen) uit de pricewatch verdwenen.
Jammer, dat maakt de pricewatch toch een stuk minder bruikbaar, nu vaak alleen betalende bedrijven vermeld zullen worden.

• Xandrios
Op zaterdag 01 december 2001 14:49 schreef dev het volgende:

[..]

Jammer, dat maakt de pricewatch toch een stuk minder bruikbaar, nu vaak alleen betalende bedrijven vermeld zullen worden.
het is natuurlijk de bedoeling dat de NU niet betalende bedrijven OOK gaan betalen :)

Mischien is het een ideetje om behalve het abbo van nu (ik meende zo uit m'n hoofd iets van hfl 150 per maand? ) nog een abbo in te voeren die bijv. alleen het (nieuwe) limiet van 5 prijzen per category opheft ?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het goedkoopste abo is 150 euro per kwartaal (110 piek per maand) en daarmee hebben bedrijven niet de limiet van 5 prijzen en kunnen ze hun prijzen ook nog eens sneller invoeren. Daarboven hebben we nog wat accounts met allerlei extra's zoals database imports, backups, pricewatch click-through en pageview statistieken e.d. De 150 euro abbotje moet voor ieder bedrijf op de brengen zijn.

De pricewatch valt nu even terug in aantal prijzen, maar als bedrijven merken dat ze nu opeens veel minder verkopen zullen ze wel een acountje overwegen. Dankzij de database imports wordt de diversiteit en de actualiteit van de prijzen beter en dat is ook een groot voordeel. Het is nu geen probleem voor een bedrijf om 1000 prijzen in de pricewatch te hebben en om die twee keer per dag automatisch te laten updaten. Uiteindelijk zal de pricewatch er alleen maar completer door worden.

[Edit By Floris] Foutje gewijzigd.

• Fairy
  • Niet online
Nou, wel raar dat de prijzen dan meteen maar zijn verwijderd.
de F707 kost 2984 maar de laagste prijs op tney is nu 3198.

Dit betekend ook dat ik de pricewatch niet meer ga gebruiken om de laagste prijs te vinden :(

Jammer.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Alle bedrijven in de pricewatch zijn vooraf ingelicht dat dit op 1 december zou gebeuren. Een aantal bedrijven heeft al gereageerd door een PWManager accountje te nemen en de bedrijven die dat nog niet hebben gedaan zullen wij uiteraard proberen over te halen, zodat de pricewatch zou compleet mogelijk wordt.

Prijzen van de Sony 707 uit backup:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
+------------------------------+-------+
| Naam               | Prijs |
| Diga 4 U             |  2984 |
| WebVoordelig           |  2987 |
| PlanetPhoto           |  2990 |
| Budgetfoto             |  2999 |
| Foto Video Shop         |  3198 |
| Media markt           |  3249 |
| Kinorama             |  3299 |
| MisterSuper.com         |  3336 |
| Internet Cameras Direct   |  3350 |
| ACES Online           |  3361 |
| Kamera Express           |  3395 |
| Buy It Direct         |  3481 |
| Henk Booms Foto Electronicum |  3499 |
| Informatique           |  3549 |
| SWW Computer           |  3566 |
| Foto Quelle           |  3749 |
| Dixons                 |  3998 |
| Combi-Foto             |  3999 |

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:49

Floor-is

5.2

Op zaterdag 01 december 2001 16:21 schreef Femme het volgende:
Alle bedrijven in de pricewatch zijn vooraf ingelicht dat dit op 1 december zou gebeuren. Een aantal bedrijven heeft al gereageerd door een PWManager accountje te nemen en de bedrijven die dat nog niet hebben gedaan zullen wij uiteraard proberen over te halen, zodat de pricewatch zou compleet mogelijk wordt.

Prijzen van de Sony 707 uit backup:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Naam               | Prijs |
| Diga 4 U             |  2984 |
| WebVoordelig           |  2987 |
| PlanetPhoto           |  2990 |
| Budgetfoto             |  2999 |
| Foto Video Shop         |  3198 |
| Media markt           |  3249 |
| Kinorama             |  3299 |
| MisterSuper.com         |  3336 |
| Internet Cameras Direct   |  3350 |
| ACES Online           |  3361 |
| Kamera Express           |  3395 |
| Buy It Direct         |  3481 |
| Henk Booms Foto Electronicum |  3499 |
| Informatique           |  3549 |
| SWW Computer           |  3566 |
| Foto Quelle           |  3749 |
| Dixons                 |  3998 |
| Combi-Foto             |  3999 |
Klein verschilletje :P

Bericht hierboven

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Ik vraag me af hoeveel bedrijven serieus gaan betalen om in de pricewatch te mogen, vooral de kleinere bedrijfjes zullen het denk ik niet doen (110 per maand is best wel veel)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:49
110 per maand veel? Hoeveel denk je dat het kost om een prijslijst neer te zetten in een blad als Computer Totaal oid?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als ze niet betalen kunnen ze nog altijd gratis 29*5=145 prijzen in de pricewatch zetten. De bedrijven die veel traffic krijgen via de pricewatch verdienen die 110 piek echt wel terug.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 17:22
Op zondag 02 december 2001 16:45 schreef hielko het volgende:
110 per maand veel? Hoeveel denk je dat het kost om een prijslijst neer te zetten in een blad als Computer Totaal oid?
Ct mankeert dan ook een hoop prijslijsten/advertenties van de kleinere (vaak concurrentiëlere en prijsgunstigere) bedrijfjes.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Reclame en marketing kost nu eenmaal geld, of je nu in C!T adverteert of in de t.net pricewatch wil staan. Als de kosten voor de pwmanager te hoog zijn dan hanteren die bedrijven onrealistische prijzen die niet rekening houden met de kosten van reclame en marketing :) .

Valt me trouwens op dat die kleine bedrijfjes met ultralage prijzen vaak ook erg slecht scoren in de shop survey. Ik denk dat de meeste tweakers toch liever bestellen bij een bedrijf met een goede reputatie.

• CV_SmileY
  • Laatst online: 11:18

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op maandag 03 december 2001 00:25 schreef Femme het volgende:
Valt me trouwens op dat die kleine bedrijfjes met ultralage prijzen vaak ook erg slecht scoren in de shop survey. Ik denk dat de meeste tweakers toch liever bestellen bij een bedrijf met een goede reputatie.
EN die ultra goedkope shops hebben altijd Torenhoge verzendkosten

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Je kan toch ook nog steeds als user prijzen invullen, dus echt een probleem is er niet, toch?

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 09:59 schreef LuCaS het volgende:
Je kan toch ook nog steeds als user prijzen invullen, dus echt een probleem is er niet, toch?
denk ik wel, want zoals ik het lees mag een bedrijf maximaal 5 items per categorie in de pricewatch hebben staan. Dus als er 5 users wat adden en later user 6 ook wat add gaat dat van user 1 eruit. Toch? :?

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:49
Klopt, indien er al 5 entries in de caterogie staan gaat de oudste eruit.
Pagina: 1