Toon posts:

RAM vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC van 2 jaar oud met dit moederbord P6LX-A+.

In deze PC zit 64 mb ram. Dit wil ik graag verhogen naar 256 + 64 mb omdat ik win2000 erop wil gaan zetten (PII266).

Alleen nou weet ik niet precies welk RAM geheugen ik nodig heb. Ik heb al zitten kijken in het boekje wat erbij zit en daar staat ongeveer dit.

There are three memory module sockets on the mainboard which use 168-pin DIMM memory modules. blablabla..... that allows the use of a variety of memory options up to a total of 512 MB SDRAM or 1 GB EDO RAM.

dan staat er verderop nog wat.

All modules should have the same operating speed, e.g. 60ns EDO or 100MHZ SDRAM.

Ik heb niet echt veel ervaring met RAM geheugen en daarom vraag ik het nog ff voordat ik iets koop waar ik geen reet aan heb. Maar ik kan in deze PC dus iets flikkeren als 256MB PC100 SDRAM (Dane-Elec)????

Dat is de enige vraag, misschien beetje dom en heb ik het antwoord voor de helft al maar ik wil het gewoon ff zeker weten.

Bedankt

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Aangezien je geheugen waarschijnlijk op 66 zal gaan draaien kan je er best een PC100 module in prikken.
Als het problemen geeft, haal dan die 64MB er gewoon uit, dat verschil zal je toch niet merken. Het ligt namelijk aan je bios of die je juiste keuzes maakt en dat doet ie niet altijd goed heb ik gemerkt bij enkele vage borden.

De hoeveelheid maakt trouwens ook niet uit, of je er nu 16MB of 512MB bij prikt, het gaat meestal wel goed.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

moved HA >> PMG

Verwijderd

'Gewoon' PC100 of PC133 non-ECC ongebufferd SDram (bvb Dane-elec of Infineon of Kingston enz.)

Verwijderd

Topicstarter
dank voor alle reacties, ik weet het nu zeker.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zoiezo moet je checken of er nu een EDO DIMM in zit. Waarom? Omdat het moederbord EDO en SDRAM ondersteunt, en volgens mij betekent dit:
All modules should have the same operating speed, e.g. 60ns EDO or 100MHZ SDRAM
dat je ze niet mag mixen (EDO en SDRAM) ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ik heb ooit gehoord dat de LX-chipset moeite heeft met meer dan 192 MB RAM. Hij schijnt het dan niet meer goed te kunnen adresseren. Ik betwijfel echter de waarheid hiervan. Toch wil ik het even vermelden, dat je er toch rekening mee kunt houden en het natuurlijk slim is om te zorgen dat je de garantie hebt dat je kunt omruilen.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Goed, update!

Uit de handleiding van het bordje:
"You can use module sizes from 8MB to 128MB, either single or double sided"

Verder mag EDO wel gemixed worden met SDRAM maar het wordt afgeraden...

Een 256MB module gaat je dus niet lukken, dat kan de Intel LX chipset niet aan... Ik neem aan dat het bord 4 slots heeft zodat je op 4 x 128MB = 512MB SDRAM kunt komen... Hoe ze ooit 1GB aan EDO DIMMs erin willen stoppen is me (nog) een raadsel...

Ik wacht ff een tijdje op abbadon :D

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Op zaterdag 01 december 2001 14:47 schreef limoentje het volgende:
... Hoe ze ooit 1GB aan EDO DIMMs erin willen stoppen is me (nog) een raadsel...
Door er 4 double-sided buffered EDO DIMM's (32Mx72) op te prikken :)

Volgens mij werken single-sided 128MB DIMM's niet en moet je dus double-sided 128MB DIMM's nemen met 64Mbit chips (8Mx8), maar dat weet ik dus niet helemaal 100% zeker.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

nee doublesided mag ook aldus het moboboekje ... zullen we dat geloven of geloven we de Intel 440LX support site, daar wordt namelijk ook gesproken over single en doublesided. Volgens mij is die "side issue" meer iets wat om de hoek komt kijken bij 256MB (en grotere) DIMMs ...

Pagina: 1