Op zaterdag 01 december 2001 15:51 schreef slamm het volgende:
[..]
hehe.. hoe heb je dat gedaan?? mijn athlon 900 word 45 graden stressed!! (MBM 5) op asus a7v-e
Wat gedaan? Je bedoelt de juiste temperatuur?
Op twee manieren:
1) Laat comp stressen, doe kast open en voel aan de koelvin, zo dicht mogelijk tegen de Core van je proc aan (heb SuperOrb, die zit er echt dicht op)... wat voel je? Ik voel gewoon iets warms, maar niet heet. Nooit meer dan 50 graden dus. (terwijl ie 65 aangaf).
2) Ik heb het laten testen door profs, weet ik veel wat ze gedaan hebben. Maar ze zeiden dat ie maximaal 48 graden (was echt de top, weet niet hoe ze het voor mekaar hebben gekregen, maar het was echt een killerstresser), en zo meestal 45 graden stressed (na 120 minuten full load).
Met stressed bedoel ik dus na 120 minuten full load (sommige nep-tweakers starten hun comp op, checken biostemp en zeggen dan "stressed"... ja zo kan ik het ook: 18 graden!)
Overigens wordt hier altijd erg overdreven/opgeschept/gelogen over temperaturen (vooral van de Thunderbird, die je eigenlijk met luchtkoeling niet onder de 40 graden krijgt (na uptime van minimaal 2 uur, waarvan full load van minimaal 2 uur).
[edit]
Ik klok mijn comp af en toe over voor de gein, maar laat hem daar meestal niet lang opstaan. Ook al kan mijn systeem het aan (heb gelukkig goed geheugen, dus kan FSB naar 150 krijgen), en de hitte valt ook nog mee (zolang ie werkelijk onder de 60 graden (stressed) blijft is het goed), maar het blijft slecht voor je hardware. En de prestatiewinst die je hebt is nou ook weer niet van JEE! Daar heb ik het voor over.