Toon posts:

warmte verschillen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik had eerst een abit kt7 en mijn broer een asus a7v.
Maar die heeft een nieuw mobo, en ik heb zijne nu.
Maar met die abit was mijn t-bird 1400 met }:O 38 graden, en met die asus word 43 graden met }:O hoe komt dat?? en als koeler heb ik een globalwin wbk38, en toen ik de mobo ging verwisselen heb ik de koeler geschuurd.
alvast bedankt. (ik ga nu wat :Y))

Verwijderd

koeler geschuurt er bestaan echt mafkezen

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Tja... schuren is beetje vaag.

Maar die moederborden/AMD''s geven echt de gaarste temperaturen aan. Die van mij loopt dus stressed 65 graden (volgens de sensor), maar het is dus 45 graden (test gedaan).

Gewoon gaar. Erg gaar.

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 15:23 schreef p_m het volgende:
Tja... schuren is beetje vaag.

Maar die moederborden/AMD''s geven echt de gaarste temperaturen aan. Die van mij loopt dus stressed 65 graden (volgens de sensor), maar het is dus 45 graden (test gedaan).

Gewoon gaar. Erg gaar.
hehe.. hoe heb je dat gedaan?? mijn athlon 900 word 45 graden stressed!! (MBM 5) op asus a7v-e

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zaterdag 01 december 2001 15:51 schreef slamm het volgende:

[..]

hehe.. hoe heb je dat gedaan?? mijn athlon 900 word 45 graden stressed!! (MBM 5) op asus a7v-e
Wat gedaan? Je bedoelt de juiste temperatuur?

Op twee manieren:

1) Laat comp stressen, doe kast open en voel aan de koelvin, zo dicht mogelijk tegen de Core van je proc aan (heb SuperOrb, die zit er echt dicht op)... wat voel je? Ik voel gewoon iets warms, maar niet heet. Nooit meer dan 50 graden dus. (terwijl ie 65 aangaf).

2) Ik heb het laten testen door profs, weet ik veel wat ze gedaan hebben. Maar ze zeiden dat ie maximaal 48 graden (was echt de top, weet niet hoe ze het voor mekaar hebben gekregen, maar het was echt een killerstresser), en zo meestal 45 graden stressed (na 120 minuten full load).

Met stressed bedoel ik dus na 120 minuten full load (sommige nep-tweakers starten hun comp op, checken biostemp en zeggen dan "stressed"... ja zo kan ik het ook: 18 graden!)

Overigens wordt hier altijd erg overdreven/opgeschept/gelogen over temperaturen (vooral van de Thunderbird, die je eigenlijk met luchtkoeling niet onder de 40 graden krijgt (na uptime van minimaal 2 uur, waarvan full load van minimaal 2 uur).

[edit]

Ik klok mijn comp af en toe over voor de gein, maar laat hem daar meestal niet lang opstaan. Ook al kan mijn systeem het aan (heb gelukkig goed geheugen, dus kan FSB naar 150 krijgen), en de hitte valt ook nog mee (zolang ie werkelijk onder de 60 graden (stressed) blijft is het goed), maar het blijft slecht voor je hardware. En de prestatiewinst die je hebt is nou ook weer niet van JEE! Daar heb ik het voor over.

Verwijderd

het komt gewoon door de verschillende tempsensors.

Ik heb gisteren ff een msi mobo in m`n kast gehad, en toen werd mijn processor 33C *D.. Op m`n normale mobo(een asus) is dezelfe processor met zelfde koeler en zelfde kast 44C. Zo`n groot verschil zit er dus in het meten van de temp..

Ik denk zelf dat de asus het meest acuraat is.

Verwijderd

tsja, dan blijft mijn tb ook onder de 40 graden!! als die van asus niet echt goed meten en ik had gehoord dat dat 10 graden hoger was dan in het echt zo is, blijf ik wel degelijk onder de 40 graden, 31 graden IDLE en na best wel flink quaken ofzow komtie niet boven de 51 graden uit.. maar ik heb ook een koeler voor een 1,6 ghz+ volgens mij, 7000 rpm :S beetje lawaaiig... ;)

zou wel flex zijn *D als dat waar is van die 10 graden, heb ik een tb die net zo heet word als een pentium III 800 *D alleen wel betere koeling :D

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zaterdag 01 december 2001 17:12 schreef slamm het volgende:
tsja, dan blijft mijn tb ook onder de 40 graden!! als die van asus niet echt goed meten en ik had gehoord dat dat 10 graden hoger was dan in het echt zo is, blijf ik wel degelijk onder de 40 graden, 31 graden IDLE en na best wel flink quaken ofzow komtie niet boven de 51 graden uit.. maar ik heb ook een koeler voor een 1,6 ghz+ volgens mij, 7000 rpm :S beetje lawaaiig... ;)

zou wel flex zijn *D als dat waar is van die 10 graden, heb ik een tb die net zo heet word als een pentium III 800 *D alleen wel betere koeling :D
Lees mijn verhaal en gij zult merken dat gij wordt bedondert door deen bozen temperatuursensors!

Verwijderd

Is dacht ik redenlijk bekent dat asus niet zo'n ster is met temp. sensors. Ik heb vanaf de tweede bios update het idee dat de waardes eindelijk gaan kloppen.
ps. A7V133

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 15:18 schreef klikodog het volgende:
koeler geschuurt er bestaan echt mafkezen
het help wel als je het goed doet, mijn broer heeft het ook gedaan en het scheekde bij hem 3graden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 15:51 schreef slamm het volgende:

[..]

ik heb een gat in de zijkant van mijn kast gemaakt, en daar bblaast een 120x120x38 fan in. ;)
Pagina: 1