Als ik een java-applicatie onder windows xp uitvoer (zelf gemaakt) die Swing gebruikt, heeft ie moeite met afsluiten. System.exit(-1) doet het niet, en uitzetten is alleen mogelijk via Ctrl-alt-del. Ik gebruik J2SE 1.4 Beta. Heeft Bill het stiekum moeilijker gemaakt om swing te gebruiken ipv zijn eigen UI ??
Lijkt mij een GC probleem. Ik geloof dat JFrame wat problemen had, maar die zouden ondertussen opgelost moeten zijnMisterData: Als ik een java-applicatie onder windows xp uitvoer (zelf gemaakt) die Swing gebruikt, heeft ie moeite met afsluiten.
Weet je dat heel zeker? Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat System.exit(..) niet werkt...System.exit(-1) doet het niet
Mwah, lijkt mij meer een probleem van Scott McNealyHeeft Bill het stiekum moeilijker gemaakt om swing te gebruiken ipv zijn eigen UI ??
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
En wie is Scott mcNealy dan 
Maareh, ik gebruik inderdaad een klasse die is afgeleid van een JFrame. Ik heb al verschillende dingen met System.gc() geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Het is erg vervelend, want onder W98 en Windows ME werkt het gewoon WEL.Ik heb hier Windows XP Professional en heb ook de XP versie van de J2SE.
Maareh, ik gebruik inderdaad een klasse die is afgeleid van een JFrame. Ik heb al verschillende dingen met System.gc() geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Het is erg vervelend, want onder W98 en Windows ME werkt het gewoon WEL.Ik heb hier Windows XP Professional en heb ook de XP versie van de J2SE.
MisterData: En wie is Scott mcNealy dan

Scott McNealy is the chief executive of Sun Microsystems
even snuffelen naar je probleem...
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Hum ik heb ff gekeken in de bug database, maar kan niets vinden. Het is dus vrij onwaarschijnlijk dat dit echt een probleem in de JRE is...
1 .Heb je al met System.outs of debugging gekeken of de System.exit statement wel echt wordt bereikt? Het verschil zou misschien ergens anders kunnen liggen (verschillende events oid).
2. Start je het vanuit een Command-Prompt?
3. Werkt Ctrl-C daar nog?
4. Krijg je rare exceptions of meldingen in de Command-Prompt?
1 .Heb je al met System.outs of debugging gekeken of de System.exit statement wel echt wordt bereikt? Het verschil zou misschien ergens anders kunnen liggen (verschillende events oid).
2. Start je het vanuit een Command-Prompt?
3. Werkt Ctrl-C daar nog?
4. Krijg je rare exceptions of meldingen in de Command-Prompt?
- Ctrl-C doet het niet
- Ik krijg in de prompt geen exceptions
- Als ik een java-applicatie (servertje) zonder gui draai gaat alles gewoon goed en werkt ctrl-c wel.
- Ik neem aan dat System.exit wordt bereikt, aangezien het op een Windows 98 of ME computer wel werkt.
Echt een heel vaag probleem
- Ik krijg in de prompt geen exceptions
- Als ik een java-applicatie (servertje) zonder gui draai gaat alles gewoon goed en werkt ctrl-c wel.
- Ik neem aan dat System.exit wordt bereikt, aangezien het op een Windows 98 of ME computer wel werkt.
Echt een heel vaag probleem
Verwijderd
System.exit(-1)
probeer System.exit(0) eens...
edit:
Tot nu toe alle java-apps die ik met swing gemaakt hebben werken perfect onder alle versies van windows en onder linux... Het ligt dus niet aan XP (draai ik zelf ook)
Tot nu toe alle java-apps die ik met swing gemaakt hebben werken perfect onder alle versies van windows en onder linux... Het ligt dus niet aan XP (draai ik zelf ook)
-1 of 0 laat het systeem weten waarom dat ding ermee kapt. -1 staat voor exception en null voor gewoon zonder fouten. maar ik heb nul ook al geprobeerd 
btw mbravenboer:waar staat die bug database ergens ??
btw mbravenboer:waar staat die bug database ergens ??
Wauw, das wel heel vaag. De applicatie leeft nog wel als Ctrl-C niet meer werkt?MisterData: Ctrl-C doet het niet
En je eet uiteraard nergens je exceptions op?Ik krijg in de prompt geen exceptions
Hum dan is het mij echt een raadsel. Ik de bug-database staat echt niks. Hercompileer ze anders eens? Ik heb daarmee weleens problemen gehad.
Mwah, das een wat positieve aanname. Ik zou het toch maar even proberen.Ik neem aan dat System.exit wordt bereikt, aangezien het op een Windows 98 of ME computer wel werkt.
Dat zeker.Echt een heel vaag probleem
Op de site van Sun.MisterData: :waar staat die bug database ergens ??
Omdat je die zo makkelijk vind:
http://developer.java.sun.com/developer/bugParade/index.jshtml
Verwijderd
Lol @ mbravenboer
Maaruh, werk je toevallig met meerdere threads in je programma, daar heb ik 'vroeger' (kuch) ook wel eens probs mee gehad dat het programma niet wilde afsluiten..
Maaruh, werk je toevallig met meerdere threads in je programma, daar heb ik 'vroeger' (kuch) ook wel eens probs mee gehad dat het programma niet wilde afsluiten..
Goed, ik heb nog een Swing applicatie van mij gecompiled en gedraaid, en hij doet precies hetzelfde !!
Ik heb het al tig keer gehercompiled, maar het werkt niet
Gewoon raar, als ik op het kruisje rechtsboven van de prompt druk vraagtie eerst of ik "java" wil afsluiten, en dan druk ik op "End Now" en dan vraagtie of "command" uit moet, ik druk op cancel en ik ben gewoon terug in de prompt en mijn java-app is WEL uit
Ik denk echt dat het XP is
Ik heb het al tig keer gehercompiled, maar het werkt niet
Gewoon raar, als ik op het kruisje rechtsboven van de prompt druk vraagtie eerst of ik "java" wil afsluiten, en dan druk ik op "End Now" en dan vraagtie of "command" uit moet, ik druk op cancel en ik ben gewoon terug in de prompt en mijn java-app is WEL uit
Ik draai de Swing applicatie niet in een Thread, dat kan het dus niet zijn. Wel wordt ie geinstantieerd vanuit een andere klasse, dus zoiets :Op zaterdag 01 december 2001 13:55 schreef Stoned-cow het volgende:
Lol @ mbravenboer
code:
1
2
3
4
| public static void main(String[] args) {
JDBClient myClient = new JDBClient();
MyClient.show();
} |
In dit geval is JDBClient een afgeleide van JFrame.
Hum raar
Bij de tweede app doet Ctrl-C het wel gewoon. Hij vraagt dan "Terminate Batch Job ? (Y/N)" (omdat ik het geheel start met een batchfiletje) en als ik Y intik dan sluit Java gewoon. Nou iig thnx allemaal
Nou moet ik weer al die code doorspitten om de fout te vinden 
Edit : Zie net dat de public static void main hier gewoon in dezelfde klasse staat. Zal dat es ff met die eerste app proberen
Edit : Zie net dat de public static void main hier gewoon in dezelfde klasse staat. Zal dat es ff met die eerste app proberen
En gechecked of System.exit wordt bereikt?MisterData: Ik heb het al tig keer gehercompiled, maar het werkt niet
Ik zit hier op een beter OS
Mwah, als er echt een probleem is zal het denk ik eerder een combinatie van de JRE en jouw config zijn.Ik denk echt dat het XP is
Dat klinkt al wat beterMisterData: Hum raarBij de tweede app doet Ctrl-C het wel gewoon. Hij vraagt dan "Terminate Batch Job ? (Y/N)" (omdat ik het geheel start met een batchfiletje) en als ik Y intik dan sluit Java gewoon. Nou iig thnx allemaal
Nou moet ik weer al die code doorspitten om de fout te vinden
Hum, dat zou niet veel uit mogen maken zou je zeggen, maar goed: het is natuurlijk het proberen waardZie net dat de public static void main hier gewoon in dezelfde klasse staat. Zal dat es ff met die eerste app proberen
Linux ???Op zaterdag 01 december 2001 14:07 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
En gechecked of System.exit wordt bereikt?
Ik zit hier op een beter OSdus kan helaas weinig meer erover zeggen...
maar es mee gaan spelen
Zou best kunnenMwah, als er echt een probleem is zal het denk ik eerder een combinatie van de JRE en jouw config zijn.
Verwijderd
couldn't agree more...Op zaterdag 01 december 2001 14:07 schreef mbravenboer het volgende:
Mwah, als er echt een probleem is zal het denk ik eerder een combinatie van de JRE en jouw config zijn.
* Stoned-cow draait ook winXP en daar werken alle appz probleemloos..
't werkt nog steeds niet
Het ligt gewoon aan swing, want dit gaat dus weer wel :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| public static void main(String[] args) {
System.out.println("blaat");
System.gc();
System.out.println("Trying exit...");
System.exit(-1);
System.out.println("Done -1");
System.exit(0);
System.out.println("Done 0");
} |
<off-topic>
.
In ieder geval mis ik niks: Jext, Ant, Mozilla, LaTeX werkt allemaal uitstekend of beter onder Linux.
</off-topic>
Yep, Suse 7.2 Prof. Over de distro zelf ben ik achteraf iets minder te spreken, maar hij is wel erg newbie vriendelijk.MisterData: Linux ???Wat voor distrib ?
De eerste overstap is even schrikken omdat je onder MS Windows natuurlijk een bekende en makkelijke omgeving hebt opgebouwd, maar ik heb na wat doorbijten nu werkelijk een fantastisch systeem en zou nooit meer terug willenMisschien moet ik daar ook maar es mee gaan spelen
In ieder geval mis ik niks: Jext, Ant, Mozilla, LaTeX werkt allemaal uitstekend of beter onder Linux.
</off-topic>
En zodra je er tussendoor even een simpel JFrame opent gaat het mis? Vaag. Zeer vaag.MisterData: 't werkt nog steeds nietHet ligt gewoon aan swing, want dit gaat dus weer wel
Zeker vaag ! Probeer nu m'n code een beetje aan te passen (alle sockets sluiten enzo allerlei objecten op null zetten)Op zaterdag 01 december 2001 14:17 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
En zodra je er tussendoor even een simpel JFrame opent gaat het mis? Vaag. Zeer vaag.
Maar ik weet niet of het werkt
Pagina: 1