Toon posts:

plextor 16*10*40 en 24* cds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week mijn cd bestelling binnengekregen en ik merkte al meteen op dat ze de nieuwe thats write cd's hadden opgestuurt die 24* speed ondersteunt. Leuk maar niet echt boeiend voor mij d8 ik. Nu kan ik die cds alleen niet fikken, geeft een of andere hardware error aan :'(.
Ik heb het ook al op andere brander (liteon 12*10*32) geprobeert maar geen resultaat. OOk frmware heb ik geupgrade maar nog steeds niks. Wat kan ik hier nu aan doen???

Voorbaat dank ;)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Je begrijpt natuurlijk wel, dat wij de exacte hardware error willen zien. Ook mag je wel vertellen hoe je de brander hebt aangesloten en welke software je gebruikt.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 18:59
the problem is that's write :P

That's write zijn gewoon 1 van de slechtste cd's die je kan krijgen....
Neem dan Platinum ofzo, met 1.20 per cd inc. case zijn die niet (veel) duurder :)

Verwijderd

Topicstarter
Software: Nero,cdrwin,easycd creator, feurio,clone cd en winoncd
Beide zitten op andere ide. Plextor op 1 (master) en liteon op 2e (master). Bij liteon zit ook nog dvd speler als slave. Hd zit aan raid controller op mijn vp6 plankje

Error in cdrwin:

error:"start dao recording" comand failed on device 0:0:0
Unrecoverable hardware error (04h 00h 02h 04j 09h 01h)

Meeste andere programma's gooien de cd's er gewoon uit :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 12:45 schreef Cutebritney het volgende:
the problem is that's write :P

That's write zijn gewoon 1 van de slechtste cd's die je kan krijgen....
Neem dan Platinum ofzo, met 1.20 per cd inc. case zijn die niet (veel) duurder :)
Platnium zijn veel slechter. Gebruik al 4 jaar thats en zijn allemaal perfect te lezen En dat kan je nu niet zeggen van de paar platniums die ik heb liggen. En daar gaat het nu ff niet om. Ik heb er 250 bestelt en het geld groeit me niet op mijn rug om die weg te kieperen!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Op zaterdag 01 december 2001 12:50 schreef gouranga het volgende:

[..]

Platnium zijn veel slechter. Gebruik al 4 jaar thats en zijn allemaal perfect te lezen En dat kan je nu niet zeggen van de paar platniums die ik heb liggen. En daar gaat het nu ff niet om. Ik heb er 250 bestelt en het geld groeit me niet op mijn rug om die weg te kieperen!
Platinum is ook lekker dik :P Je kijkt er zo door heen, nee dat is kwaliteit :o

• Liqued
  • Laatst online: 09-01 18:51

[..]

[off topic]
Nu we het toch over goed of slechte cd's hebben. De beste cd's die je als particulier persoon kan kopen zijn de TDK cd's. Deze komen (bijna) altijd het beste uit testen.
[/off topic]

• Xandrios
  • Laatst online: 22-04 18:59
Op zaterdag 01 december 2001 12:54 schreef Liqued het volgende:

[..]

[off topic]
Nu we het toch over goed of slechte cd's hebben. De beste cd's die je als particulier persoon kan kopen zijn de TDK cd's. Deze komen (bijna) altijd het beste uit testen.
[/off topic]
wat dacht je van taiyo Uden? NOG beter :P

Taiyo Uden = philips

[..]

ben ik het niet mee eens. De That's write die ik heb liggen "vallen" allemaal uit elkaar na een tijdje :( Het laagje "bladderd" eraf :(

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zaterdag 01 december 2001 12:57 schreef Cutebritney het volgende:
wat dacht je van taiyo Uden? NOG beter :P

Taiyo Uden = philips
[..]

ben ik het niet mee eens. De That's write die ik heb liggen "vallen" allemaal uit elkaar na een tijdje :( Het laagje "bladderd" eraf :(
True en true, maar nu gaan we weer back on topic, want slechte CD's of niet, die melding is niet echt goed.

gouranga, begrijp ik het nou goed en zitten beide CD bakkers in hetzelfde systeem? Zo ja, dan ben ik weleens benieuwd of de Lite-on in het verleden wel goed gewerkt heeft. Heb je ook op lagere snelheden geprobeerd te bakken?
En als die foutmelding verschijnt, kun je dan die schijf meteen wegbeppen, of is er nog nix gebeurd, zodat de CDR iig nog gered is?

[wilde gok]
Misschien een DMA kwestie?
[/wilde gok]

Wat voor OS draai je eigenlijk? En heb je nog hardware spex waar wij vanaf zouden moeten weten?

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
Draai winXp en heb ook win2k erop staan -> Beide zelde resultaat
2 fikkers werkte perfect altijd, als ik nog mijn laatste ouwe thats write cd erin gooi die nog 16 speed aan kan brand die gewoon. Nu begint ie niet eens, dus cd is nog intact. Het heeft gewoon iets met die cd te maken dat de hardware er niks mee kan maar ik wil weten hoe ik het kan oplossen

Verwijderd

Topicstarter
dma is het trouwens ook niet, heeft het altijd gedaan en nu nog steeds ;)

Heb verder als hardware config wat van enig belang zou zijn dus een vp6 met 2* pIII 800@933 erop. Maar dit maakt ook niks uit want alles doet het als ik die ouwe cds gebruik

Verwijderd

Ik snap het probleem niet helemaal, maargoed. Ik zou toch even een ander type cdtje erin leggen, je weet het niet...
Heb zlef trouwens al 30 thats write's gebakken, nooit een probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat mijn branders de cd niet willen branden omdat de drives de cd waarschijlijk niet als cdr herkent ofzo. Andere cd's helpen wel maar het gaat om deze cds. Ik heb er net 250 van gekocht en die wil ik toch wel gebruiken :+

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Ik begrijp jouw frustratie. Was er niet zo een progje, die CDR's scande en daar meer info over leverde. Info over de maker van de CDR en de mogelijkheid tot overburnen enzo?
Misschien, dat je met zo een util wat wijzer over jouw CDR's wordt.
Anders zit er nix anders op dan de hele lading, zonder kosten van de ontvanger, naar Almere te sturen! :P :+

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt cdr identiefier . Kan je downloaden bij oppussuplies. Heb je weinig aan. Ik zal ze maandag wel bellen om mijn lading om te ruilen want hier heb ik niks aan

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Hmmz heb je wel je ASPI-layer geinstalleerd onder XP? Anders kan ik er inkomen dat ie niet werkt |:(

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Heb die aspi layer die je me gepasst had geinstaleert en tot mijn grote verbazing werkt het nu. Kut adaptec. Installeer nooit meer die orginele :(

Thnx voor alle sugesties >:)

Verwijderd

Topicstarter
had blijkbaar te vroeg gejuigt. Na 1 cd te hebben gebrand weer precies hetzelfde resultaat :(. is er niet ergenes een nieuwe layer te vinden (4.6 heb ik nu, forceaspi_17.zip)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

4.6 is volgens mij laatste... en ik denk toch echt dat het aan je cd's ligt gezien ander merken het wel bij je deden :(

probeer anders eens contact op te nemen met de winkel waar je de zooi hebt besteld/gekocht :r

Hoi

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

*frons*

Klopt het dat je Ez-CD 4.6 gebruikt onder XP?
Dan gaat het inderdaad nooit werken want die is niet geschikt en zal ook niet geschikt worden.

ForceASPI heeft alleen zin voor brandprogramma's die geen eigen ASPI driver hebben zoals CDRwin, Fireburner en de oudere versies van CloneCD.

Ez-CD gebruikt sinds de 3x versies al een eigen dll net als Nero dus forceASPI is voor die programma's zinloos.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar krijg deze error zoals gezegd onder cdrwin!! en ik heb ook eac 5 platnium gebruikt maar hielp niet echt veel.

Kan het aan het probleem van de highpoint controller liggen. Die heeft namelijk als probleem dat geluid erg kut is met de xp drivers van micorsoft. Nu heb ik deze drivers gedowngrade naar de meegeleverde 2k drivers en alles het doet perfect.

Verwijderd

Oplossing:
That's Write CD's -> Prullenbak -> Rechtermuisknop -> Prullenbak leegmaken

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 23:47
Op zondag 02 december 2001 10:50 schreef gouranga het volgende:
Ja maar krijg deze error zoals gezegd onder cdrwin!! en ik heb ook eac 5 platnium gebruikt maar hielp niet echt veel.

Kan het aan het probleem van de highpoint controller liggen. Die heeft namelijk als probleem dat geluid erg kut is met de xp drivers van micorsoft. Nu heb ik deze drivers gedowngrade naar de meegeleverde 2k drivers en alles het doet perfect.
BIOS van je Highpoint updaten naar 1.2.0919 (laatste officiele) of 1.2.1025 met drivers 1.2.0919 resp. 1.2.1019.
Als je branders daar niet aanhangen (wordt niet eens meer ondersteund bij nieuwere bios/drivers) zal dat niet de oorzaak zijn.

Werken beide branders wel met ander (beter!) merk cd's (bijv. flips silver premium 80, kodak silver 80)? Zoja lekker die cd's terugsturen! Zonee dan pas aan je machine gaan twijfelen...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de 16 speed thats write variant er in gooi doet ie het gewoon. Pas als ik de nieuwe doe weigert die. Ik heb net onder 2k geprobeert en daar doet ie het wel gewoon :?. Ik denk dat ik mijn xp eens ga herinstaleren en dan kijk ik wel naar die highpoint controllers of het daar aan ligt en flash ik hem wel en installeer ik nieuwe drivers

Verwijderd

Tayo Yuden = Philips...... wat een onzin!

Het is namelijk omgekeerd. De Philips CDRs komen van Tayo Yuden. Tenminste een aantal daarvan. Philips gebruikt nl ook andere gabrikanten, o.a. Ritek.

Ik snap niet dat mensen zich telkens weer blind staren op opgedrukte merknamen, die vrijwel niets zeggen. het gaat om de fabrikant, en zelfs dan (ingeval van Ritek) zijn er grote kwaliteitsverschillen.

Met Tayo Yuden sit je echter vrijwel altijd goed.

Voor een gemiddelde writer zou ik niet direct voor highspeed 24x CDRs kiezen omdat deze ongeschikt zijn om op lage snelheden te branden.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-03 20:14
"Tayo Yuden = Philips" is niet waar

Vroeger gebruikte Philips wel Tayo Yuden (de oudere Philips premiun cd's) maar tegenwoordig Mitsui (de nieuwe Philips premium's en de 24 speeds cd's)

Overigens zijn Tayo Yuden cd's wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 13:54 schreef Coen het volgende:
Tayo Yuden = Philips...... wat een onzin!

Het is namelijk omgekeerd. De Philips CDRs komen van Tayo Yuden. Tenminste een aantal daarvan. Philips gebruikt nl ook andere gabrikanten, o.a. Ritek.

Ik snap niet dat mensen zich telkens weer blind staren op opgedrukte merknamen, die vrijwel niets zeggen. het gaat om de fabrikant, en zelfs dan (ingeval van Ritek) zijn er grote kwaliteitsverschillen.

Met Tayo Yuden sit je echter vrijwel altijd goed.

Voor een gemiddelde writer zou ik niet direct voor highspeed 24x CDRs kiezen omdat deze ongeschikt zijn om op lage snelheden te branden.
Heb ik dit dan gezegd. Ik had 250 thats write cds (16*) op spindel van 50 cd's besteld (dus 5 spindels ;)). Hiervoor kreeg ik 250 nieuwe thats write cds in jewelcase van 24*. Dus heb 250 jewelcases extra zogezegd en veel plastic :(.

Anyway net xp op nieuw geinstalleerd en met standaard highpoint drivers door xp meegleverd brand die wel. Alleen nu is geluid kut en zodra ik icq gebruik is mijn klote isdn verbinding maar 2k ipv 8 :(. Dus ik ga eerst alles wel ff branden wat nog gebrand moest worden en dan ga ik wel klote met die nieuwe bios en winxp updates van highpoint zelf :'(.

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk werkt het na behoren.

Thnx voor de replies (slotje)
Pagina: 1