Toon posts:

winroute mail server en norton antivirus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met winroute mailserver splits ik binnenkomende emails naar 3 users, die ik dan met outlook kan ophalen.
Nu wil ik dat norton antivirus 2002 die emails gaat scannen, maar dat doet ie dus niet. Alleen wanneer ik direct vanaf outlook emails binnenhaal van de mailserver van de isp.
Is er een manier om hier wat aan te doen?

Verwijderd

Je moet Norton gewoon op autoprotect zetten dan scand hij alles wat je computer open of wegschrijft.
Bij mij pikt hij de virussen er dan gewoon uit.

Verwijderd

Topicstarter
wil je daarmee zeggen dat norton automatisch de binnenkomende emails naar de winroutemailserver scanned? (als norton staat ingesteld op emnails scannen of course)

Verwijderd

nope , je zal dan een mailserver moeten hebben die mail scanning ondersteund, anders alleen op clients laten scannen.

ik geloof dat exchange scanning aankan.

edit : mdeamon met mailscan :)
anywise.com
edit2: deerfield.com

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
hmm werkt hier anders toch echt wel :) heb een oude NT4 workstation bak draaien als router/mailserver. gebruik ook de mailserver-functie van winroute om pop-boxen te checken en deze over wat users te verspreiden. op het moment dat er mail binnenkomt of uitgaat via winroute scant norton antivirus (2002) het (stom icoontje verschijnt ook netjes in systray)
heb hier niks voor moeten instellen; gewoon nav geinstalleerd met email scanning...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ware het niet dat dat geen email scan functionaliteit gebruikt van NAV maar 'gewoon' de auto-protect filescan, een binnenkomend/gemuteerd bestand wordt dan net zoals een flop gescand.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
hmm niet dus he >:) heb het net nog ff een keer bekeken om er zeker van te zijn dat ik gelijk had...
als ik vanaf een andere pc een mail verstuur dan verschijnt op de server wel degelijk een nav-dialoogje "now checking outgoing mail". op het moment dat er een mail binnenkomt verschijnt wederom het "scanning e-mail" icoon in de systray.
blijkbaar houdt nav zelf de poorten voor pop en smtp in de gaten ofzo maar hij heeft dus wel degelijk door als er via winroute mails worden verstuurd/ontvangen :D

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oops my bad..

Was vergeten dat winroute eigenlijk een veredelde mailclent is die als proxy-mail'server' fungeert.

* alt-92 draait Mdaemon als echte mailserver, daar gaat dat wel mee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Microworld heeft een virusscanner die onder winroute de mail scant.

http://64.23.32.244/mailscanprwr.asp

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
* DJSmiley heeft ook MDaemon (5). Scant vrolijk alle mail, op de server op virussen.

Mailscan voor MDaemon was het vroeger, tot v4. Bij v5 van MDaemon heet t nu KAV plugin, gewoon een plugin. Die mailscan was/is een apart proggie, en is er iid ook voor Exchange, winroute enz. Zie link hierboven.

Zelf ook met winroute gewerkt, alleen voor mail is ie te basic imho. MDaemon kan veel meer. (en ook die webclient is verrotte handig, lekker overal mail checken.. webmail)
Pagina: 1