Ik heb geen idee waarom het niet werkt, maar ik had mijn PC geupgrade en ik heb gewoon stroom kabelen IDE kabel erin gestopt in mijn philips (ja ik weet lompste merk)en heb met Nero geprobeerd werkt niet... iemand zelfde probleem of ben ik iets vergeten?
Verwijderd
kloppen je master slave instellingen nog wel? en heb je stiekem niet je ide kabels per ongeluk omgewiseld zeg maar?
Verwijderd
ja dat maakt zeker uit, waarschijnlijk heb je je HD op primary master staan, en cdromspeler op primary slave, en je cd brander op secundairy slave, nou als je je ide kabel eraan hangt heb je 2 plaatsen om hem in de achterkant van je cd brander te steken, ik geloof dat degen aan het uiteinde slave is en degene halverwege de ide kabel master ( ik weet het niet zeker dus als ik het verkeerd om zeg zeg het dan ff
) nou als je je jumpers achterop je brander op master staan, en je stopt er de slave uiteinde in van je kabel dan doet ie het niet meer, snap je me nog?
Dus, meot wat moet ik waar zetten?
HD - primary master?
CD-rom secondary master
writer secondary slave?
HD - primary master?
CD-rom secondary master
writer secondary slave?
andersom 
uiteinde is master midden is slave
maar dat maakt tegenwoordig niet zoveel meer uit
uiteinde is master midden is slave
maar dat maakt tegenwoordig niet zoveel meer uit
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Het is slim als je even vertelt wat je bedoelt met "pc-geupgrade" en "cd-brander doet het niet".....Op zaterdag 01 december 2001 11:41 schreef BoboChan het volgende:
Ik heb geen idee waarom het niet werkt, maar ik had mijn PC geupgrade en ik heb gewoon stroom kabelen IDE kabel erin gestopt in mijn philips (ja ik weet lompste merk)en heb met Nero geprobeerd werkt niet... iemand zelfde probleem of ben ik iets vergeten?
(Heb je een compleet nieuwe pc, heb je alleen een nieuwe processor erin of heb je geheugen erbij geprikt??)
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Ik kan me vergissen maar een cd-brander doet het volgens mij alleen maar als je hem op Master zet hoor
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Je vergist je
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Je vergist je inderderdaad ...Op zaterdag 01 december 2001 12:27 schreef BYM het volgende:
Ik kan me vergissen maar een cd-brander doet het volgens mij alleen maar als je hem op Master zet hoor
Bobochan ...
Staat de writer nog wel in Device Manager?
Heeft ie mischien een driveletter conflict ??
Of is ie wel goed herkend maar geeft ie een foutmelding in Nero ???
Zo ja , welke ??
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Verwijderd
Maakt niet uit... Werkt ook als slave.Op zaterdag 01 december 2001 12:27 schreef BYM het volgende:
Ik zie alleen maar mijn normale CD controller (G) en (h) zie ik niet meerOp zaterdag 01 december 2001 12:32 schreef violator_ het volgende:
[..]
Je vergist je inderderdaad ...
Bobochan ...
Staat de writer nog wel in Device Manager?
Heeft ie mischien een driveletter conflict ??
Of is ie wel goed herkend maar geeft ie een foutmelding in Nero ???
Zo ja , welke ??
Nee niet meeren mijn bios is zooooo langzaam geworden
Verwijderd
Hier worden een paar zaken door elkaar gehaald in deze disc
1. Er bestaan soorten edi kabels. Bij de meest gebruikte kabels maakt het niet uit of je een device op midden of einde prikt.
echter : er bestaan ook cable select kabels, vaak het geval bij snellere ultra dma 100 hardisks en ook sommige merken (Dell bijvoorbeeld).
Als je een cable select kabel gebruikt, dan bepaald de kabel welke master en welke slave is. Op de diskdrives zelf moet de jumper staan op CS (cable select). Bij een hebben de twee connectoren vaak 2 verschillende kleuren, blauw en zwart of grijs en zwart. Ook staat vaak op de kabel zelf, naast de connector geprint : "board", "device 1"
"device 22"
2. Heb je te maken met een "gewone" kabel, dan bepalen jumpers aan de achterkant van de drive welke drive master en welke slave is.
3. Een cd brander kan als slave geconfigureerd worden, maar zlef geef ik ik er de voorkeur aan om de brander als master te configureren op het 2de kanaal. Echter, dit maakt geen verschil in het al dan niet zien van de drive, maar is beter qua prestaties.
Hoop dat je hier iets aan hebt,
Groeten,
JeePee
1. Er bestaan soorten edi kabels. Bij de meest gebruikte kabels maakt het niet uit of je een device op midden of einde prikt.
echter : er bestaan ook cable select kabels, vaak het geval bij snellere ultra dma 100 hardisks en ook sommige merken (Dell bijvoorbeeld).
Als je een cable select kabel gebruikt, dan bepaald de kabel welke master en welke slave is. Op de diskdrives zelf moet de jumper staan op CS (cable select). Bij een hebben de twee connectoren vaak 2 verschillende kleuren, blauw en zwart of grijs en zwart. Ook staat vaak op de kabel zelf, naast de connector geprint : "board", "device 1"
"device 22"
2. Heb je te maken met een "gewone" kabel, dan bepalen jumpers aan de achterkant van de drive welke drive master en welke slave is.
3. Een cd brander kan als slave geconfigureerd worden, maar zlef geef ik ik er de voorkeur aan om de brander als master te configureren op het 2de kanaal. Echter, dit maakt geen verschil in het al dan niet zien van de drive, maar is beter qua prestaties.
Groeten,
JeePee
Thanks alot maar mjn device manager herkent het niet meer eens... ik heb het op cable select gezetOp zaterdag 01 december 2001 13:06 schreef jeepee2 het volgende:
Hier worden een paar zaken door elkaar gehaald in deze disc
"device 22"
Groeten,
JeePee
Verwijderd
Ik krijg de indruk dat je een Philips brander hebt gekocht. Dat je die gewoon aan je bestaande IDE-kabel hebt aangesloten en natuurlijk aan een voedingskabel.
Dat gaat waarschijnlijk niet goed.
Het beste kan je je schriver dan met een andere IDE-kabel met de tweede IDE-aansluiting verbinden. Dat zou als er verder niets op die kabel zit, moeten werken. Als er wel bijvoorbeeld een CDRom-drive op die aansluiting zit dan kan je het best de brander als master en de CDRom als slave instellen.
Dat gaat waarschijnlijk niet goed.
Het beste kan je je schriver dan met een andere IDE-kabel met de tweede IDE-aansluiting verbinden. Dat zou als er verder niets op die kabel zit, moeten werken. Als er wel bijvoorbeeld een CDRom-drive op die aansluiting zit dan kan je het best de brander als master en de CDRom als slave instellen.
Worden wij hiervoor betaald? Heb eens een beetje geduld zegOp zaterdag 01 december 2001 13:06 schreef BoboChan het volgende:
Krijg ik nog een reactie?
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Pagina: 1