Toon posts:

welke adsl nemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 2 jaar wachten is het dan eindelijk zover, er komt hier adsl.

maar ik heb hier dus niet zoveel verstand van, dus wou ik vragen wat nou de beste adsl provider is:

http://www.adslmetacrawler.nl/search/results.asp?id=2,8&month=2,12&zn=3991&zl=vh&sale=1

ook cistron komt er aan
en ik hoor ook dat er een nieuwe is metiaDSL, dat komt ook in februari, (btw heeft iemand daar al ervaring mee?)

mijn vraag is dus welke is het beste, dus welke et minst vaak problemen heeft, welke de snelheden ECHT haalt
dat soort dingen

de providers nog ff op een rijtje
planet
xs4all
euronet
wanadoo
scarlet
cistron
metiadsl

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2
Alhoewel dit soort zaken van tijd tot tijd veranderen zijn XS4ALL en Planet Internet het meest populair onder de Tweakers, wat natuurlijk niet wil zeggen dat je een aanbieding van een andere provider af moet slaan! Snelheden van ADSL Basic zijn downstream rond de 50 kbyte/s (theoretisch 64) en upstream 6 à 7 kbyte/s (theoretisch 8). Precieze snelheidsresultaten en ervaringen kun je vinden op www.mordax.nl, www.speedtest.nl en www.kieskeurig.nl
Dus neem eens een kijkje op de 3 genoemde sites onderaan het stukje. :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ok..
maar daar staat alleen welke de snelste is....
ik wil ook weten of het vaak offline is.
ik wil gewoon een paar mensen horen die het zelf al hebben

Verwijderd

Planet heb ik en bevalt wel, in het verleden hebben ze wel storingen gehad maar dat heeft iedere provider.
Ik vindt ze altijd heel goed in het melden als er een storing is, daar zijn ze erg snel mee.
Iets wat XS4ALL nog al eens wil verwaarlozen.
Enigste minpunt is dat de helpdesk niet gratis is, maar die heb ik nog maar 1x nodig gehad gelukkig :Y)

ADSL is gewoon vet betrouwbaar.

Verwijderd

Topicstarter
dit is goed!! tnx!!
hier heb ik wat aan

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou van mij dan ook een user ervaring. Ik heb ADSL van XS4ALL (basic, dus 512/64 versie) en ben er zeer tevreden over. We hebben op 29-11 een storing gehad van een half uur, waardoor geen dataverkeer nodig was. Daarvoor had ik ongeveer 760 uur (ong 31 dagen) gewoon verbinding en dataverkeer. Tijdens de storing heb ik de verbinding verbroken en opnieuw ingelogd, wat niet lukte door de storing. Dat was eigenlijk nutteloos. Na het halve uurtje was de storing opgelost, en stond er ook een melding van de storing:
http://www.xs4all.nl/nieuws/storingen/index.php3

Groot voordeel van XS4ALL voor ons is het bSMTP verhaal, omdat wij meer dan 4 emailadressen willen, en dat nu op onze eigen server (die tevens internet deelt) kunnen ontvangen. Zoiets heeft Planet Internet weer niet namelijk. bSMTP was voor ons ook de voornaamste reden waarvoor we voor XS4ALL hebben gekozen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

ik heb zelf xs4all adsl.

heb het nu ongeveer 3 maanden, en bevalt me prima! met download accelerator of kazaa zit ik bijna altijd op de 54kb/s, dat is ongeveer de max voor basic ivm de grote overhead. de ping is met het spelen van spelen altijd laag, zo rond de 50 met counterstrike(speel niet veel andere spellen :z )

tot nu toe nog maar 1 keer een storing gehad, en dat was gisteren. toen lag de verbinding ff een half uurtje op zijn gat :( , verder nooit problemen gehad, altijd gelijk verbinding enzo, helpdesk nog niet nodig gehad :Y)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Metia DSL is verreweg de goedkoopste als je naar een 2048/512 abbo zoekt.. :)

Cistron vraagt er per maand 190 voor, Metia 170
Bij Cistron krijg je 30 GB download limiet (deze zal streng gehanteerd worden) en bij metia krijg je een Faire Use Policy.

MXstream heb ik hier van planet, was er et eerste half jaar erg tevreden mee, nu niet meer, storing van een week gehad in onze centrale, en planet zegt gewoon nix, met analoge modem gemaild, komen ze met het verhaal of alles wel in orde is met mijn pc.... :r
De hele wijk hiero kon niet via MXstream inlogge, en planet zegt dat gewoon niet ff op hun site :(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Op zaterdag 01 december 2001 12:10 schreef thesith het volgende:
Metia DSL is verreweg de goedkoopste als je naar een 2048/512 abbo zoekt.. :)

Cistron vraagt er per maand 190 voor, Metia 170
Bij Cistron krijg je 30 GB download limiet (deze zal streng gehanteerd worden) en bij metia krijg je een Faire Use Policy.

MXstream heb ik hier van planet, was er et eerste half jaar erg tevreden mee, nu niet meer, storing van een week gehad in onze centrale, en planet zegt gewoon nix, met analoge modem gemaild, komen ze met het verhaal of alles wel in orde is met mijn pc.... :r
De hele wijk hiero kon niet via MXstream inlogge, en planet zegt dat gewoon niet ff op hun site :(
dat lijkt me een duidelijk geval van miscommunicatie tussen KPN en planet....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
maar heeft iemand al ervaring met metia!?!?!
want als ik een adsl provider neem wil ik wel een goede :P

Verwijderd

Ik zou voor die twee tientjes voor zekerheid kiezen en bij een gerenomeerde provider gaan. Kwaliteit is niet iets waar je op moet bezuinigen!

Zelf heb ik XS4ALL ADSL Fast en dat bevalt me prima... ik heb het nu alweer ruim een half jaar en alleen in het begin een paar keer problemen gehad omdat de capaciteit niet goed geregeld was. nu alweer een half jaar dik tevreden over mijn abonnement.

• Atteman146
  • Laatst online: 15-08 11:45
Voor mij lijkt de keuze simpel het zal of planet of Xs4all worden simpelweg omdat ik daar het meeste vertouwen in heb. Maar ja, dan moet je onderling nog kiezen en da's toch moeilijker dan ik dacht.... :)

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 13:23 schreef Atteman het volgende:
Voor mij lijkt de keuze simpel het zal of planet of Xs4all worden simpelweg omdat ik daar het meeste vertouwen in heb. Maar ja, dan moet je onderling nog kiezen en da's toch moeilijker dan ik dacht.... :)
Dan kan je gaan kijken naar:
- bSMTP (zoals ik ook heb bij XS4ALL)
- aantal email adressen
- helpdesk gratis / niet gratis
- storingsmeldingen e.d. up to date?
evt:
- kortingen /aanbiedingen
- behouden van je huidige planet/xs4all abonnement dus ook je mail adressen

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

AteLLa is errug blij met ADSL/Planet
Sinds 95 abo, dus ook nog eens 30%korting.
Een te betalen Helpdesk, maar ff anders dan ik bij Kwello gewend was.
Comfort abo en dan je modempje Tweaken naar 1024 :P

Wmb ga voor Planet

Verwijderd

Doe mij die tweak ook ff dan :)
Maar i don't think you're serious are you ??? ;)
Modem tweaken naar de Pro versie werkt in ieder geval perfecto...

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:59

Martijn02

/* No Comment */

Op zaterdag 01 december 2001 16:56 schreef AteLLa het volgende:
Comfort abo en dan je modempje Tweaken naar 1024 :P
Jammer dat je hiermee nou meteen je geloofwaardigheid weer onderuit schopt... Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord dat je ook de snelheid van je abbonnement kan tweaken, en volgens mij is dat ook onzin, dit wordt in de KPN centrale geregeld.

Ikzelf ben voorzien van XS4ALL, en dat bevalt perfect, nog nooit een probleem gehad eigenlijk (afgelopen 5 maanden) oh wel, een keertje aan het begin is de verbinding verbroken, maar even opnieuw inbellen loste dit op, nu ben ik al weer 4.5 maanden online

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 16:45 schreef TheWillyMeister het volgende:
Doe mij die tweak ook ff dan :)
Maar i don't think you're serious are you ??? ;)
Modem tweaken naar de Pro versie werkt in ieder geval perfecto...
Dat laatste gaat prima :) En nee ik was niet serieus over 1024 :+ zou al te mooi zijn toch ?

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 17:09 schreef Martijn02 het volgende:

[..]

Jammer dat je hiermee nou meteen je geloofwaardigheid weer onderuit schopt... Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord dat je ook de snelheid van je abbonnement kan tweaken, en volgens mij is dat ook onzin, dit wordt in de KPN centrale geregeld.
Ja, ik weet het; morgen ga ik vragen of KPN mijn abo ga wijzigen in Advanced, een soort betaalde tweak :)
Sorry, ben waarschijnlijk, neen zeker, een beetje over mijn schreef gegaan.
Als je weet wat ik in een aantal maanden heb gedaan!
Kwam gewoon niet aan normaal I-netten toe.
Ben nu erg blij met mijn ADSL en ik als mensen op een verkeerd spoor heb gezet spijt het me oprecht.
Zal het echt nooit meer doen :)

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:59

Martijn02

/* No Comment */

Op zondag 02 december 2001 17:19 schreef AteLLa het volgende:

[..]

blablablabl

Zal het echt nooit meer doen :)
Ach joh, het is alweer goed... sorry voor mijn reactie

• Xandrios
  • Laatst online: 16-08 10:38
Scarlet !
ADSL Basic 1024/512
Downstream: 1024 / Upstream: 512
Prijs: fl. 165,17 / 74,95

goede upstream, en redelijke downstream (geloof me, in de prectijk heb je meer echt NIEt nodig. Ik heb @home, met bijna 4096kb Downstream, maar echt, het is dikke onzin, aan 1 mbit heb je MEER dan zat. De upstream mis ik wel, dat is nu 128kb, en die 512 is wel HEEL erg lekker :)

enne, 165 piek per maand is niet duur hoor :) idd iets duurder als bijv. @home, maar je hebt zoooveel voordelen....
(eigen servers draaien met GOEDE snelheid etc)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
voor 5 piek meer heb je verdubbeling van je download bij Metia :)

• Atteman146
  • Laatst online: 15-08 11:45
Wat een gore K*T ellende zeg! :(
Vandaag ingeschreven bij XS4all en wat denk je... krijg ik net de melding dat ik te ver van de centrale woon. Meer dan 3.7 km. Hoe de F*CK kunnen ze dat nou ooit weten zonder te meten? Die centrale staat hooguit een kilometer hiervandaan (hemelsbreed).

/me gaat ze morgen es bellen en vragen hoe dat zit...
:(

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 17:52 schreef Martijn02 het volgende:

[..]

Ach joh, het is alweer goed... sorry voor mijn reactie
O+

• Expander
  • Niet online
Ik zit bij Euronet en heb nog nooit problemen gehad. Verder kan ik er niets over zeggen want heb geen verdere ervaringen met ADSL providers.

Maar in iedergeval geen downtime, geen snelheidsproblemen, geen andere problemen, gewoon goed internet..

Expanding the inexpandable

Pagina: 1