Toon posts:

battery blues - compaq armada laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn compaq laptop wil niet starten als de batterij er in zit. Geen lampjes, geen schijfbeweging ... helemaal niets.

Haal ik de batterij er uit, dan kan ik hem gewoon opstarten (als de kabel van de voeding adaptor er in zit natuurlijk). Plaats ik de batterij weer terug dan blijft ie gewoon werken.

De batterij is niet slecht (denk ik) want als de laptop eenmaal draait, dan kan ik de voedings kabel er uit trekken en ongeveer 3 kwartier op de laptop werken.

Wie kent dit verschijnsel en wie weet hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt,

JeePee :7

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 09:00

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

misschien handig als je typenummer Armada ff vermeld ?

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

dus je zet de laptop aan, dan stop de de accu er in en na enige tijd laten laden kan je 3 kwartier werken op de laptop? lijkt me toch een geval van minder goede accu

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Juggernaut, je hebt gelijk 3 kwartier is niet echt goede accu, maar als de laptop er zolang mee kan werken, waarom kan deze er dan niet mee starten. En waarom start ie ook niet met netstroom als de accu er in zit.

Ik weet dat hedendaagse lithium baterijen een klein ingebouwd processortje hebben (voor het calibratie gebeuren) en vraag me af of hier iets mee aan de hand is).

Dus de ceremonie bij het opstarten is als volgt. Batterij er uit, opstarten en dan batterij er weer in.

Het betreft een Armada V300

Gegroet,

JeePee

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 13:14 schreef jeepee2 het volgende:
Juggernaut [.....]
Het is Stropdas :)

Heb je al een andere batterij geprobeerd ?

Want bij het opstarten moet de batterij iets meer stroom leveren dan wanneer ie eenmaal draait. Dus het zou toch aan de baterij kunnen liggen denk ik

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 13:14 schreef jeepee2 het volgende:
Gegroet,

JeePee
Dit is ongewenst, lees de faq @ www.slotje.com

Verwijderd

Topicstarter
Wat is ongewenst ? Kun je wat specifieker zijn ?

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08

Potatoman

koniwa

Ik zag een tijdje terug ook een nieuwbericht op t.net over defecte accu's van compaq, misschien heb je daar wat aan ivm inruilzooi.

The cyclographing developer

Verwijderd

Topicstarter
De defecte accu's recall heb ik gevonden. Mijn serie nummer zat er niet bij. Jammer.
Pagina: 1