waarom wordt je dar niet gelukkig vanOp zaterdag 01 december 2001 15:25 schreef klikodog het volgende:
neem 7 volt 5 word je niet gelukkig van
geen
Nou, dan gaat ie niet draaien, en dat is dus niet tof. Net geprobeerd, gebruik 7 volt. + op 12v en - op 5.Op zaterdag 01 december 2001 15:26 schreef Ozzi het volgende:
[..]
waarom wordt je dar niet gelukkig vanlekker stil toch
Verwijderd
Gaat ie op 5 volt niet draaien??? das wel minder, wou net een soort schkelsysteem met 12V/off/5V gaan maken. Maar als je + 12 neemt en - 5, ipv aarde dan zit ie op 12 V??
Sorry, hier nog niet zo ervaren in.
Voor 7v moet je de +12 en de +5 hebben, potentiaalverschil van 7 volt dus. Enne 5v werkt soms prima maar dat verschilt per fan, probeer gewoon zou ik zeggen. Ik heb ze hier prima draaien op 5v, maar elke fan heeft nou eenmaal een ander voltage nodig om te starten want dat is het probleem.Op zondag 02 december 2001 13:35 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Gaat ie op 5 volt niet draaien??? das wel minder, wou net een soort schkelsysteem met 12V/off/5V gaan maken. Maar als je + 12 neemt en - 5, ipv aarde dan zit ie op 12 V??![]()
Ook al starten jouw fans niet op 5v, als je met een baybus werkt en de PC aanzet met de stand op 12v, en daarna terugschakelt naar 5v zal de boel hoogstwaarschijnlijk perfekt draaien.
Overigens, dit zal best wel een keer of 100 in de search te vinden zijn
Bnet pindle#2913
Op 5V gaan ze wel draaien hoor. Draaien ja. Draaien. Maar lucht verplaatsen? Nauwelijks
Verwijderd
OK dus 7 v, maar als je nou een schakelaartje wil maken met 12V-7V-off, welke draad moet je dan onderbreken, want je moet de + onderbreken.
Verwijderd
Is het ook mogelijk om -5 vol te te gebruiken als de min, dan is het potentiaalverschil 17 v :-). Maar trekt een fan wel 17v ?
als het niet uitmaakt welke van de zwarte draadjes je neemt waarom zitten er dan 2?
Mijn oude shitfans gaan nieteens draaien op 7v. Ik eb nu dus een baybus met een spanningsregelaar. Laagste stand is dus 8v
Pagina: 1