Ik heb hier voor jullie een behoorlijk vaag probleem.
Ik heb een tabel producten met daar in de gegevens cat_id en leverancier.
Deze slaan respectievelijk op de categorie waar het product in staat en het nummer van de leverancier.
Nou heb ik ook een tabel 'categorie', waarin alle product-categorieën instaan, dus bijvoorbeeld 'behuizingen', 'koelers' enz.
Ik heb ook een tabel 'leverancier' waar alle leveranciers instaan.
Nou is mijn vraag:
Als ik op een bepaalde categorie klik, dan moet ie een lijstje met alle leveranciers weergeven die een product in die categorie hebben staan.
Als bijvoorbeeld in de categorie moederborden het volgende staat:
Nou krijg ik het wel voor elkaar om een lijstje met alle leveranciers te krijgen, maar nou krijg ik dus asustech dubbel. Ik moet dus alle leveranciers in die categorie maar één keer krijgen.
Tnx in advance.
Ik heb een tabel producten met daar in de gegevens cat_id en leverancier.
Deze slaan respectievelijk op de categorie waar het product in staat en het nummer van de leverancier.
Nou heb ik ook een tabel 'categorie', waarin alle product-categorieën instaan, dus bijvoorbeeld 'behuizingen', 'koelers' enz.
Ik heb ook een tabel 'leverancier' waar alle leveranciers instaan.
Nou is mijn vraag:
Als ik op een bepaalde categorie klik, dan moet ie een lijstje met alle leveranciers weergeven die een product in die categorie hebben staan.
Als bijvoorbeeld in de categorie moederborden het volgende staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Table 'Producten' Naam Cat_id Leverancier MOBO1 2 1 MOBO2 2 1 MOBO3 2 2 Table 'Categorien' Naam id Geheugen 1 Mobo's 2 Behuizing 3 Table 'Leveranciers' Naam id Asustech 1 Blaatech 2 |
Nou krijg ik het wel voor elkaar om een lijstje met alle leveranciers te krijgen, maar nou krijg ik dus asustech dubbel. Ik moet dus alle leveranciers in die categorie maar één keer krijgen.
Tnx in advance.