Toon posts:

*.bin branden zonder *.cue file ?

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat in de FAQ staat hoe je een bin moet branden en dat wist ik zo ook wel
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/154131#iso

MAAR, ik heb dus enkel een bin file(van een PSX game en om te backuppen). Als ik deze laad in CDRwin en brand op cd krijg ik op meerder manieren een audioCD ...
reden hiervoor ? omdat ik geen cuesheet heb ziet hij het als 1 track dacht ik (en dat bevestig fireburner mij ook ongeveer)

de vraag blijft nu goed, schrijf ik deze bin op CD want er zit wel degelijk iets in als ik het bekijk met fireburner. Kan ik zelf een cue-sheet aanmaken ?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
je kan 'm uitpakken met WinImage (te krijgen bij Tucows of een andere download site) of een prog dat er op lijkt.. je krijgt 'm dan uitgepakt op je HD te staan, en je kan 'm dan met Nero of een ander brand programma branden..

Verwijderd

Topicstarter
zal dat geen problemen opleveren omdat het een playstation spel is ??

• .GoO
lijkt me niet?? heb zelf nog nooit een PS spel gebrand, maar als je 'm met cdrwin/fireburner kunt branden, dan zal het toch ook wel op deze manier kunnen??

Verwijderd

maak je eigen
code:
1
2
3
FILE "denaam.BIN" BINARY
  TRACK 01 MODE1/2352
    INDEX 01 00:00:00

zo maak je je eigen .cue file

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me inderdaad wel logisch als je het zo bekijkt, er zal niets anders opzitten dan te proberen waarschijnlijk. zal eens proberen met isobuster

Verwijderd

Je kan hem ook uitpakken met IsoBuster (www.isobuster.com). Dan kan je gewoon alle files branden.

Verwijderd

Wie zegt dat het filesysteem wat je aanmaakt na je extraction gelijk is aan het native filesystem dat de BIN bevat voor de PSX?

• .GoO
Op zaterdag 01 december 2001 09:59 schreef tharingmaster het volgende:
maak je eigen

FILE "denaam.BIN" BINARY
TRACK 01 MODE1/2352

zo maak je je eigen .cue file
Zou ook wel kunnen, maar met uitpakken moet ook gewoon lukken toch?
Op zaterdag 01 december 2001 09:59 schreef HlpDsK het volgende:
Wie zegt dat het filesysteem wat je aanmaakt na je extraction gelijk is aan het native filesystem dat de BIN bevat voor de PSX?
Weet ik ook niet helemaal zeker, daarom vroeg ik of iemand anders het misschien wel zeker wist.. maar het lijkt me wel..

Verwijderd

kan problemen opleveren met cd zou het gewoon met eigen .cue file doen dan heb je zekerheid

Verwijderd

let erop wel op deze manier
code:
1
2
3
FILE "denaam.BIN" BINARY
  TRACK 01 MODE1/2352

Verwijderd

Topicstarter
als ik die cue-sheet maak en inlaad krijg ik in het venstertje voordat ik brand dat er

1 track is
1 file !!!
en 1 cue-point

die 1 file = weer een audiocd volgens mij

• .GoO
Op zaterdag 01 december 2001 10:03 schreef Mr.ChronoM het volgende:
als ik die cue-sheet maak en inlaad krijg ik in het venstertje voordat ik brand dat er

1 track is
1 file !!!
en 1 cue-point

Denk het niet, dan zou er AUDIO oid in de cue file moeten staan.. volgens mij ziet ie altijd maar 1 of enkele files.. heb op deze pc ff geen iso en isoprogs om te proberen, dus weet niet helemaal zeker..

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 10:03 schreef Mr.ChronoM het volgende:

1 track is
1 file !!!
en 1 cue-point

nee is geen audio

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ga hem schrijven met die cue-file dan ... hopelijk nie weer een cd verneukt ...

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 09:29
Op zaterdag 01 december 2001 10:08 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ok, ik ga hem schrijven met die cue-file dan ... hopelijk nie weer een cd verneukt ...
daarvoor hebben ze nou CD-RW's uitgevonden :+

• aphrodisiac
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:03

aphrodisiac

*zzz*

Nog twee dingen waar je op moet letten:

1. Er bestaan ook PSX cd's met meer als één track: 'normale' -> 1x data, 10x audio o.i.d. en 'beveiligde' -> 1x data, 2x audio, 1x data (tracklayout weet ik niet zeker).
2. Gebruik je niet toevallig een illegale serial voor CDRWIN? Het is namelijk bekend dat als je er zo eentje gebruikt je na het branden één of twee audio tracks overhoudt.

pc specs | mijn specs

• .GoO
Op zaterdag 01 december 2001 10:11 schreef aphrodisiac het volgende:

2. Gebruik je niet toevallig een illegale serial voor CDRWIN? Het is namelijk bekend dat als je er zo eentje gebruikt je na het branden 1 of 2 audio tracks overhoudt.
Ja dat zuigt, daarom gebruik ik ook altijd Fireburner..

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel aan het schrijven op een CD-RW met CDRwin
Op zaterdag 01 december 2001 10:11 schreef aphrodisiac het volgende:

2. Gebruik je niet toevallig een illegale serial voor CDRWIN? Het is namelijk bekend dat als je er zo eentje gebruikt je na het branden één of twee audio tracks overhoudt.
Ik gebruik nu versie 4.0A en of de serial illegaal is, wat denk je zelf ?
straks fireburner dan maar

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Op zaterdag 01 december 2001 09:59 schreef HlpDsK het volgende:
Als je gaat extracten krijg je idd alleen je files en niet je bootsectors (eerste 16 blocks) die heel belngrijk zijn om de psx te laten booten.

Maar je kan ze wel extracten om te bepalen wat ongeveer de groote is van je toatle CD.
De eerste track bevat data maar heel vaak zijn er met de volgende tracks audio.

En zoals je al gebrand hebt 1 bin als data branden (zelfgemaakte ceu) dan krijg je een verminkte psx cd...

Je zou het eens kunnen proberen met YARC - Yet Another RAW2ISO Converter op: http://www.megagames.com/psx/psx_utils_misc.shtml

En dan met nero op 1speed branden... :9

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Ik kan .bin files gewoon branden met easy cd cretaor 4.02...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:10

Sick Nick

Drop the top!

En met Nero 5.0 & 5.5 kan dat ook gewoon, gewoon burn image en dan die bin kiezn. Sectorgrote kiezen en je bent klaar.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 17:27
Overigens kan je je psx waarschijnlijk geen cdrw's aan..
Moet je alsnog op een normale cd branden.

Verwijderd

Topicstarter
next step ...

met een zelfgemaakte cue file kan ik met CDRwin en Fireburner mijn bin bestand schrijven zodat ik ook de file op de CD zie
ik heb geen PSX dus kan ik nog nix testen (kan ik testen met bleem ?)
En zoals je al gebrand hebt 1 bin als data branden (zelfgemaakte ceu) dan krijg je een verminkte psx cd...
kan er dit nog iemand bevestigen ? want ik ben er heel zeker van dat mijn bin file kan geschreven worden zonder die te converteren ! de vraag is alleen hoe en op welke CD's ...

• kingnelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 08:56
Je kunt ook winbin proberen. Waar je het kunt downen weet ik niet precies (probeer iso tools bij edonkey).
Hiermee maak je va neen .bin een .iso.
Heb ik al bij diverse .bin files gedaan en ze werken allemaal. :)
Pagina: 1