Toon posts:

Hoe kopieeren via het netwerk optimaliseren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak nogal eens een kopie van grote files over het netwerk. Ik copy en paste het dan van gesharede mappen naar mijn eigen pc. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat dit zo snel mogelijk gaat?
Ik heb nl nogal eens last van het feit dat de gesharede map dicht gaat en dan kan ik weer opnieuw beginnnen... :'(

(Ik gebruik WinXP trouwens)

Verwijderd

Ik zelf open gewoon over het lokale netwerkje een FTP sessie. Dat gaat lekker.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nog een optie is koop een switch in plaats van een hub..gaat ook vet relaxed..

Heb er 1 gekocht op de hcc dagen...16 poorts 100mbit switch ...zette 800mb binnen 2 minuten over naar de andere pc... >:)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:27
Ik heb zelf ook problemen met copieren van pc -> pc, de 1 is windows 2k en de andere windows XP

Bij mij gaat de share dan wel niet dicht, maar ze hebben allebei 200MBit tot hun beschikking en ze kopieren maar op 8 MB/s (terwijl dit dus 24MB/s kan zijn)

Ik heb wel gezien dat als je IPX/SPX weghaalt en alleen TCP/IP gebruikt (NETBIOS enabled) dan werkt het wel aardig.

P.S. Ik gebruik ook een switch

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
Op zaterdag 01 december 2001 09:08 schreef XTracer het volgende:Bij mij gaat de share dan wel niet dicht, maar ze hebben allebei 200MBit tot hun beschikking en ze kopieren maar op 8 MB/s (terwijl dit dus 24MB/s kan zijn)

Ik heb wel gezien dat als je IPX/SPX weghaalt en alleen TCP/IP gebruikt (NETBIOS enabled) dan werkt het wel aardig.
200Mbit ??? wat heb jij voor un opgefokte NIC's ???
Lijkt me toch een tiepvout van jou...

[/off topic]
Switch is normaal sneller dan HUB.
1 protocol is ook sneller dan 3 of 4 protocollen.
Verder zijn er een paar register settings qua time out enzo die je kunt optimaliseren voor "big data transfers on LAN's" zoek eens op speedguide.net, daar zijn ze wel te vinden.

greetz and good luck.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Een switch is toch gewoon een HUB die ook asymetrische verbindingn kan 'spreken' ofwel een hybride (10/100mbit) netwerk?

Rare zin maar volg je me nog ;)

maareh de max snelheid van 10 of 100 mbit verandert in principe toch niet met een switch?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 01 december 2001 13:58 schreef OG_outlaw het volgende:
Een switch is toch gewoon een HUB die ook asymetrische verbindingn kan 'spreken' ofwel een hybride (10/100mbit) netwerk?

maareh de max snelheid van 10 of 100 mbit verandert in principe toch niet met een switch?
Een switch heeft als voordeel boven een hub dat niet alle computers in je netwerk worden lastiggevallen met packets die helemaal niet voor die computers bedoeld zijn. Vergelijk het maar met een shared kabelnetwerk tegenover een ADSL-netwerk. Als klant 1 naar klant 2 data stuurt, wordt klant 3 in een kabelnetwerk ook langzamer. Bij een ADSL netwerk heb je dat probleem niet en dit is te vergelijken met een switch.

Bovendien kan je met een switch fullduplex werken, dus 100Mbit van user 1 -> 2 en tegelijkertijd 100Mbit van 2 -> 1. En ook dat doet een hub niet.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1