TV Out: Hoe zet ik TV op SCART-kanaal zonder AB?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 16:06
Hoi,

De tuner van mijn TV is kapot, en de afstandbediening ook :'( . Om die reden zap en kijk ik altijd via de video. Via SCART pin 8 geeft de video een signaal aan de TV, die daardoor naar het videokanaal schakelt. >:)

Nu wil ik mijn TV-Out in de 2e SCART-ingang van de TV stoppen. Maar helaas... Pin 8 wordt niet gebruikt, en zonder afstandbediening kan ik de TV niet omschakelen :( . Iemand een idee? (Ik gebruik een Composite --> SCART kastje).

Groeten,
Hans
----

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
TV-out in de SCART ingang van de video stoppen?

• Specy
Ja, dat werkt... Maar de video heeft maar 1 SCART aansluiting, en via de antenneuitgang heb ik de kapotte tuner van de TV weer nodig. Dus kan ik nog niets zien. (Wel opnemen en later kijken)

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Een SCART aansluiting heeft video-in en video-uit. Maak een speciale SCART stekker voor de video met de input naar de TV-out en de output naar de TV. Daarmee moet het gaan. Andere mogelijkheid: een SCART schakelkastje waarmee je de SCART van de TV kunt omschakelen tussen TV-out en video.

• Specy
Briljant! That's it! Bedankt!

(Die 2e oplossing werkt overigens niet; zodra het signaal van de video verdwijnt verdwijnt ook het seintje naar de TV dat 'ie op het videokanaal moet blijven staan, en schakelt de TV terug naar een ander kanaal. Ik heb al geprobeerd om de SCART-aansluitingen om te wisselen; kan dus niet.

• Specy
Wel een vraagje: Ik zie de volgende pinnen:

17 - CVBS Earth
19 - CVBS Out
20 - CVBS In

Ok, dus zou ik 17 en 20 moeten aansluiten op de TV out. Maar OOK 17 en 19 als uitgang naar de video. Geeft het dubbele gebruik van de aarde geen problemen?

Groeten,
Hans
----

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op zaterdag 01 december 2001 21:16 schreef Specy het volgende:
Wel een vraagje: Ik zie de volgende pinnen:

17 - CVBS Earth
19 - CVBS Out
20 - CVBS In

Ok, dus zou ik 17 en 20 moeten aansluiten op de TV out. Maar OOK 17 en 19 als uitgang naar de video. Geeft het dubbele gebruik van de aarde geen problemen?

Groeten,
Hans
----
Dat kan zonder meer, hij is ervoor bedoeld.
Pagina: 1