[php]preg_replace, maar dan voor php 307

Pagina: 1
Acties:

• lunar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08-2025
Beste mensen,

De situatie is de volgende:
Stel, je hebt een txt-bestandje met daarin:
#4# bla #4#
#5# bla #5#
#6# bla #6#
Dit is slechts een voorbeeld, dus je kan er vanalles voor invullen, maar het gaat ff om de logica.

Nou lees ik dat txt-bestandje in in een variabele en vervolgens wil ik dat hij met een replace-actie #5# t/m #5# weghaalt (dus replacen met nix) met preg_replace zeg je #5#.*?#5# in de replace, maar het probleem is dat dit strax moet draaien op een server met php 3.0.7 en die snapt dat nog niet. Voor de duidelijkheid: ik kan hoog en laag springen, maar een upgrade van php zit er waarschijnlijk niet in.:(

Nou ben ik een beetje met str_replace en ereg_replace aan het klooien geweest, maar die snappen datgeen wat tussen de #5#'s zit en bij preg_replace zit wel werkt, niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Heel graag.
Dank je en de groeten.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
$s = ereg_replace("#5#.*#5#5", "", $s);

Zou best moeten werken hoor :?

Je kunt in PHP3 trouwens ook PCRE gebruiken, alleen zit de library er niet standaard bij.

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

www.php.net/split

misschien kan je daar wat mee

Skill is when luck becomes a habit.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
_eek_: www.php.net/split

misschien kan je daar wat mee
Lijkt me niet echt voor de hand liggend in dit geval, maar zelfs in PHP geldt af en toe: TIMTOWTDI :)

Maar toch fijn dat er iemand nog op een regex topic reageert om 03:23 8-)

• lunar
Helleu mensen,

Hartelijk dank voor jullie respons. Het lukte idd met die .* ertussen. Maf, dacht dat ik die ook wel had geprobeerD. Blijkbaar ff over het hoofd gezien. Nogmaals dank.

Groeten

• lunar
oh ja, geprobeerd is nog altijd met een "d":)

daag

goh, wat handig. Had nog niet echt gezien dat je naderhand ook nog kon editten. zijn hier blijkbaar mensen aan de gang geweest die weten hoe het werkt. complimenten (dit is niet ironische ofzo) bedankt voor de tip onno

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif kun je je post wijzigen. :)
Pagina: 1