Toon posts:

[OC] TB 1GHZ @ 1050

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dus.. dit is mijn verhaal. Mijn trouwe 1ghz (zie specs) heeft de eerste tijd dat ik hem had gelopen op 1050 mhz d.m.v een fsb van 140( idle temp 48C). Ik had er toen nog maar 1 reepje ddr van 256 mb in. Deze configuratie liep erg stabiel. Na een poosje heb ik er nog een reepje ddr bijgezet en daarvoor de fsb weer op 133 gezet. systeem: Rock stable.

Nu kreeg ik vanavond toch weer de tweak kriebels. Ik bedoel, er komt pas een xp in huis als de proc. die ik nu heb kapot of totaal achterhaald is :*. Dus ik eerst m`n fsb weer wat omhoog. Niet dus, bij een fsb van 136 kreeg ik tijdens het opstarten al de BSOD`s van win XP voor m`n neus. Aangezien dit pas was nadat ik het 2e 256 MB bankje erbij had geplaatst gaf ik (misschien terecht) de schuld aan een brak norrod geheugen chippie.

Ik ging dus zwaar teleurgesteld maar m`n multiplier wat opkrikken. fsb 133, voorzichtig aan de MP op 8 gezet, niks veranderd aan de vcore. 1064 mhz, zou zonder problemen moeten kunnen dacht ik zo. Ook niet dus, na +/- 30 seconden in xp een bsod en vastloper. Vcore omhoog -> nog sneller bsod.

Na meerdere mogelijkheden te hebben geprobeerd blijkt dat m`n systeem alleen maar stabiel is rond de 1 Ghz, en als hij ook maar in de buurt komt van de 1050 mhz vastloopt.

Ik vind dit echt wel een jammere score aagezien mijn doel toch minimaal de 1100 Mhz is. De temp is prima in orde(46C-52C), en ook m`n voeding 300watt lijkt me voldoende. Heb ik gewoon een zeer brakke TB? of weet iemand wel wat er fout is gegaan?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 21:53
ik weet niet hoelang je dat ding al hebt, maar ik had een 1ghz uit dec 2000, dat ding was op een core van 2v net stabiel op 11*105, op een asus a7v.

Als ik em op 1,85v draaide kwam ik ook niet hoger dan 1100, dit was zelf op iets van 35/40 graden.

De eerste batch 1ghz cpu's waren slechte overklokkers, toen kwam de axia en avia en weet ik wat, die gingen probleemloos naar 1333 of hoger.

Verwijderd

Topicstarter
ik vergeet elke keer als ik m`n koeler eraf heb op de core te kijken(hmmm was het nu AVIA?), maar hij is maar een paar maandjes oud dus lijkt het me niet dat ik zo`n eerste serie heb. Of ik moet 1 uit de oude doos hebben gekregen :?

Verwijderd

/me is de trotse bezitter van een AXIAR - Y T-Bird 1.0 @ 1.463 .. :)

maar ff on-topic.. kan het niet aan je reepje memory liggen? boot eens met 1 reepje merkgeheugen.. want een overclock score van 5% vind ik wel erug laag..

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

misschien kan windows XP wel niet goed werken als je overclockt. Zoiets als 3dmark, die werkt ook niet goed soms als je overclockt, terwijl je cpu het eigenlijk gewoon aankan.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
hmm. wat rebootjes later heb ik nu op fsb 133 MP 8,5@VCORE 1,850 geen last meer van BSOD`s. Ik ga maar ff wat testjes draaien om te zien of het zo blijft.

En nOVa: ik heb hem op 133 mhz fsb draaien, dat zou m`n ram toch wel aan moeten kunnen.

edit:

Gambit: ik heb dit nog nergens gehoord of gelezen. lijkt me niet een logische oplossing.

voor de freaks/ kenners:
Deze foutmelding geeft win xp:
STOP: 0x0000000000C5 (0x0000000000001 0x000000000000002 0x00bla bla ...)

[2e edit (ik wil niet schoppen , want ik ga toch lekker pitten)]
helaas loopt het niet stabiel op 8,5 en V1,85.. wel 10-15 minuten volgehouden>:) het begint er toch echt op te lijken dat m`n TB gewoon zuigt :r en alleen 1000 mhz aan wil
[/2e edit]

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op zaterdag 01 december 2001 02:25 schreef pietersg het volgende:
het begint er toch echt op te lijken dat m`n TB gewoon zuigt :r en alleen 1000 mhz aan wil
[/2e edit]
dat is waar je m voor hebt gekocht :) 1000MHz, kan je AMD niet de schuld geven dat hun CPU's zuigen :D

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hun cpu's zuigen niet. Ze werken zelfs uitstekend en nog sneller dan INTELS ook, so shut up.

Verwijderd

temps? idle 48c is al hoog, dan is ie stressed al gouw ergens achterin de 50, en dat kan de vastlopers verklaren....... beetje airflow door je kast kan geen kwaad

ow en vlabak moet beter leren lezen, hij heeft et aleen over ZIJN TB........

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

140x10 is no prob hier. Hij boot tot 10,5x150. Maar windows hij is niet meer stabiel vanaf 1420-1430.
Hij kan dat wel worden door een schakelaar om te zetten en de fans op 12 volt te zetten ipv 7. Maar dat is me veel te veel herrie.
Dit is trouwens een AVIA 1GH 200 FSB

Geen inspiratie

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op zaterdag 01 december 2001 10:39 schreef Vlabakje90 het volgende:
Hun cpu's zuigen niet. Ze werken zelfs uitstekend en nog sneller dan INTELS ook, so shut up.
Zo bedoelde ik het niet. Ze zuigen niet, die ene zuigt toevallig. Heb hier een Duron800@1050, de vorige Duron800 kwam niet boven de 1000 stabiel, die liep al vast op 1032. Deze kan zelfs op 10.5*103 draaien met SoftFSB

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
Koop dan ook Merk geheugen. Ik heb 256MB DDR Kingston, dat gaat tot 147 MHz CAS 2 Ultra settings zo stabiel als een rots. 150 heeft m'n systeem wel eens gedaan, maar daarna wou ie het niet meer (systeem wil niet meer posten, softwarematig loopt het meteen vast, etc.).

Verwijderd

Topicstarter
de temp is het niet. Kast open -> 2 casefans. 48C is echt bijlange na niet te hoog. En gasten: ik heb m`n fsb op 133 en ook al heb ik dan geen kingston of crucial mem, dat kan m`n geheugen echt wel aan hoor...

Op 1000 mhz loopt`ie btw ook niet meer stabiel nu :? Het lijkt er inderdaad op dat XP er een beetje moeite mee heeft. Ik ga nu een image terug zettten en dan maar weer overnieuw beginnen hopen dat het dan wel lukt...

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 10:39 schreef Vlabakje90 het volgende:
:Z Hij heeft het ook niet over alle Cpu's :Z

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-05 10:42

Chakotay

Lick here to continue

Probeer het voor de grap is met win98/2k, XP houd niet echt van OCen...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekeken en het is een ASHHA core. De search hierna leverde 1 resultaat op :).. Beetje zeldzaam lijkt het dus wel. Misschien is het toch een brakke serie ofzow :? Ik heb nieuwe koelertje geplaatst temp nu 45 C. (in m`n msi mobo is die met dezelfde opstelling 33C .. :z ).

Ik ga maar kijken hoe stabiel die nu blijft onder linux. I`ll keep u informed.

Verwijderd

Topicstarter
dus..
Ik heb vanochtend een schone image van win XP teruggezet. En ben toen weer van voor af aanbegonnen. Zonder m`n fsb te verhogen.

Ik heb hem nu 9 MP @ 1,80 Vcore( volgens bios. Probe zegt 1,84 volt) en hij is weer stabiel als vanouds. Pcburn al een halfuurtje op de achtergrond draaien, cdtje aan`t branden en internetten. No problemmo.

Het was dus win XP die de boel aan`t verzieken was en niet m`n trouwe TB`tje. Ode aan AMD (voor de mensen die dachten dat ik amd maar bagger vond :) )
Mission accomplished! 1000@1200(and counting..).
Pagina: 1