Toon posts:

[beetje ot] midifiles, rechten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tja tis offtopic misschien maar omdat het wel met websites te maken heeft en er hier vast mensen in dit topic koekeloeren die er mee te maken hebben gehad, doe ik het toch maar even in deze topic.

Als ik MIDI-files wil gebruiken in me website, moet ik daar copyright over betalen? Zo ja, hoe kom ik in hemelsnaam te weten wie die MIDI geprogged heeft etc.

Graag beetje info, plz? :)

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 19:10

Virgil

We're not alone

Neh, je hoeft niets te betalen, gewoon die midi importeren huppakee klaar niemand die er last van heb.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Ja, je moet idd lappen voor het publiceren van COVERS van bestaande liedjes.

Mocht het eigen composities betreffen, dan hoef je alleen toestemming te hebben van de maker van het bestand.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 02:14 schreef GraveR het volgende:
Ja, je moet idd lappen voor het publiceren van COVERS van bestaande liedjes.
ennuh hoe gaat dat in z'n werk dan? moet ik daar contact opnemen met bumabende of platenmaatschappij of is het meer zoiets van "het moet wel, maar met midi maakt het niet veel uit"

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 02:11 schreef SeRRveR het volgende:
Neh, je hoeft niets te betalen, gewoon die midi importeren huppakee klaar niemand die er last van heb.
Lul niet zo slap man! :+ ;)
Je weet best dat je daar meestal flnk voor moet lappen.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gaat het om een enkele midi die je veel wilt gebruiken, of om iedere dag tig nieuwe midi's? Aan wat voor soort moet ik denken (Top 40, klassiek, jaren 50, eigen compositie, etc)?

Verwijderd

Topicstarter
kijk nou eens, waarom heb ik niet eerder op de buma site gekeken? Dom dom dom, voor de mensen die de search gebruiken:
Info en tarieven Buma/Stemra
Muziek op internet (inclusief beltonen)

Voor het gebruik van muziek is toestemming nodig van de auteursrechthebbenden (d.w.z. de componisten, tekstdichters, bewerkers en muziekuitgevers). Ook als het muziekgebruik op internet betreft. Want ook daar is sprake van (mengvormen van) vastlegging, verspreiding en openbaarmaking van muziek. Veruit de meeste rechthebbenden hebben de werkzaamheden m.b.t. het verlenen van toestemming overgedragen aan Buma/Stemra. Buma/Stemra hanteert verschillende regelingen en tarieven voor verschillende vormen van muziekgebruikop internet:
achtergrondmuziek:
achtergrondmuziek
Downloadbare of gestreamde muziek kan dienen ter verfraaiing van een website die niet distributie of uitzending van muziek tot doel heeft. Muziek speelt in die gevallen een ondersteunende, niet-prominente rol. Echter, prominent of niet, voor het op deze wijze openbaar maken, vastleggen en verspreiden van muziek is auteursrechtelijke toestemming nodig. Veruit de meeste auteursrechthebbenden hebben de exploitatie van hun rechten overgedragen aan Buma/Stemra. Buma/Stemra verleent toestemming tegen een vergoeding.

Tarieven per site per maand (excl. BTW) :

SOORT GEBRUIK GEBRUIK VAN: < 10 MIN.
MUZIEK > 10 MIN MUZIEK
(MAX. 90 MIN.)

bedrijfsmatig
· iedere bij een KvK ingeschreven entiteit (bedrijf, organisatie, stichting, VOF, etc.)
· particulieren met sites die inkomsten genereren
complete werken, evt. met fragmenten 125,-
( 56,72) 250,-
( 113,45)
alleen fragmenten 50,-
( 22,69) 125,-
(56,72)

particulier
particulieren met sites die geen inkomsten genereren
complete werken, evt. met fragmenten 25,-
11,34 50,-
( 22,69)
alleen fragmenten 10,-
(4,54) 25,-
( 11,34)

Hierbij geldt:
· complete muziekwerken mogen alleen worden aangeboden als ze voldoen aan minimaal één van de volgende criteria:
Ø sampling frequency max. 11,025 kHz
Ø sampling frequency max. 22,1 kHz bij een sample size van max. 8 bits
Ø bitrate max. 96 kbps
Onder een compleet werk wordt verstaan: een compleet muziekwerk, een muziekwerk korter dan 1 min. en fragmenten langer dan 1 min.

· Fragmenten van muziekwerken mogen in iedere gewenste kwaliteit worden aangeboden. Onder een fragment wordt verstaan: een deel van een muziekwerk van max. 1 min.

In de tabel genoemde bedragen gelden voor alle muziek, zijn per maand, per site en excl. BTW.

Overeenkomst
Het verlenen van auteursrechtelijke toestemming gaat op basis van een rechtsgeldige overeenkomst. Zo'n overeenkomst wordt gesloten met een in Nederland gevestigd rechtspersoon. Een van de voorwaarden die Buma/Stemra verbindt aan het verlenen van toestemming is een periodieke opgave (per maand, evt. per kwartaal) van de gebruikte muziekwerken, de auteursrechthebbenden van die werken, de herkomst van de opname en de uitvoerende(n) en producent van de opname etc. Over de frequentie en de precieze inhoud van de informatie die Buma/Stemra van u verlangt, zijn individueel afspraken te maken.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op zaterdag 01 december 2001 02:23 schreef DaGuru het volgende:

[..]

Lul niet zo slap man! :+ ;)
Je weet best dat je daar meestal flnk voor moet lappen.
Dat kan best: sommige MIDI-sites werden door platenmaatschappijen "vriendelijk doch dringend" verzocht MID-files van nummers van "hun" artiesten te verwijderen.

Dat "vriendelijke verzoek" kwam uiteraard van een advocatenkantoor!

Kortom, het ligt eraan: zet je er alleen je eigen nummers op (wat niet het geval zal zijn, gezien je vraag), hoef je niet te dokken, en anders moet je BUMA-rechtem betalen. Officieel hebben de schrijvers/componisten namelijk recht op een vergoeding.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Ferdo

Ferdo

Op zaterdag 01 december 2001 02:25 schreef woeitje het volgende:
kijk nou eens, waarom heb ik niet eerder op de buma site gekeken? Dom dom dom, voor de mensen die de search gebruiken:
[..]

achtergrondmuziek:
[..]
Edit
Ah, je weet inmiddels hoe en wat?
/Edit

Audioscrobbler profile

• Ferdo

Ferdo

Opes, foutje!

Audioscrobbler profile

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 02:31 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Edit
Ah, je weet inmiddels hoe en wat?
/Edit
Jah, ik heb ze wel even gemaild voor beetje duidelijke info over waar ik het voor nodig heb.
Natuurlijk hebben die artiesten recht op vergoeding, maar als ik 25piek per maand moet betalen voor een gare midi dan maar geen midi :9

• tomato
  • Niet online
woeitje: Jah, ik heb ze wel even gemaild voor beetje duidelijke info over waar ik het voor nodig heb.
Natuurlijk hebben die artiesten recht op vergoeding, maar als ik 25piek per maand moet betalen voor een gare midi dan maar geen midi :9
Had je al bedacht dat veel mensen helemaal niet zo gecharmeerd zijn van een MIDI die begint te spelen wanneer ze een website betreden? ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 15:51

Sick Nick

Drop the top!

Geluid op een site is toch kut :)

En midi klinkt bij de huis-tuin-en-keuken-gebruiker toch voor geen meter. Zelfs die SB Audigy kan niet normaal midi weergeven....

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 02:36 schreef tomato het volgende:

[..]

Had je al bedacht dat veel mensen helemaal niet zo gecharmeerd zijn van een MIDI die begint te spelen wanneer ze een website betreden? ;)
uiteraard :) maar muziekje bij een kaartje is vaak wel grappig, je kan altijd nog mensen de keuze bieden het af te spelen ja/nee.

Wel beetje vreemd dat je per muziekstuk moet betalen en niet per hoeveel bezoekers het horen :)

Jij bent trouwens nog laat wakker tomato, die stomme MIME dinges werkt nog steeds niet :( Ben er verder ook niet aan toe gekomen, heb nieuwe inkomsten branche gevonden, VIRUSsen verwijderen :)

• tomato
  • Niet online
woeitje: uiteraard :) maar muziekje bij een kaartje is vaak wel grappig, je kan altijd nog mensen de keuze bieden het af te spelen ja/nee.
Ah, bij een ecard is het soms wel aardig ja (als je tenminste aardige MIDI's hebt) :)
Wel beetje vreemd dat je per muziekstuk moet betalen en niet per hoeveel bezoekers het horen :)
En hoe gaat de BUMA controleren aan hoevel mensen jij je MIDI laat horen?
Jij bent trouwens nog laat wakker tomato
* tomato heeft enigzins afwijkend ritme
(alleen jammer dat externe factoren daar nooit zoveel rekening mee houden ;( ;))
, die stomme MIME dinges werkt nog steeds niet :( Ben er verder ook niet aan toe gekomen
Ik heb het idee dat het toch aan je software ligt. PHP/sendmail/anders :?
, heb nieuwe inkomsten branche gevonden, VIRUSsen verwijderen :)
wAV (woeitje AntiVirus) :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 02:45 schreef tomato het volgende:

[..]

Ah, bij een ecard is het soms wel aardig ja (als je tenminste aardige MIDI's hebt) :)
[..]

En hoe gaat de BUMA controleren aan hoevel mensen jij je MIDI laat horen?
[..]

* tomato heeft enigzins afwijkend ritme
(alleen jammer dat externe factoren daar nooit zoveel rekening mee houden ;( ;))
[..]

Ik heb het idee dat het toch aan je software ligt. PHP/sendmail/anders :?
[..]

wAV (woeitje AntiVirus) :+
wAV.... moet je daar ook bumabende voor betalen :?
nouja genoeg offtopic geouwebuma-ed ik ga :Z

truste
Pagina: 1