5 gig kwijt onder XP

Pagina: 1
Acties:

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi, ik heb het volgende probleem:
ik heb onlangs een 60gig maxtor gekocht.
Deze heb ik met het bijgeleverde Maxblast gepartitioneerd in 40/20.Tot zover ging alles goed.Ik had hem op Fat 32 geformatteerd.
Ergens kreeg ik de optie om een image van de oude schijf op de nieuwe te zetten, nadat ik dit had gedaan startte XP dus niet meer op met de nieuwe schijf als Master.
Dus moest ik XP opnieuw installeren, alleen kreeg ik in het setup menu alleen nog de mogelijkheid om hem NFTS te formatteren, ook met de oude schijf als Master in de Device manager geprobeerd te formatteren naar Fat 32 maar ook hier geen resultaat.
Ik heb dan uiteindelijk maar vanuit de XP setup NFTS gedaan, en ook de D:partitie in NFTS gezet.
Achteraf vond ik dat 20gig voor een backup partitie wel veel was en wilde hem met Partitionmagic 7 wat verkleinen tot 10gig (en dus 50 voor C)
Alleen ben ik nu dus 5 gig kwijt, ik heb dus nu een partitie van 45gig en een van 10.
In de device manager staat geen unallocated of unformatted space, Partition Magic geeft ook geen vrije ruimte aan en de diverse diagnostische programma's geven aan dat de schijf 100% in orde is.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
5 gig raak je toch niet zomaar even kwijt, dacht ik.
Alvast bedankt.
Alex

• Fantomas
  • Niet online
Niemand?

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
ZIet partitiion magic wel unallocated space of misschien staan er nog wel operations pending :?

• Fantomas
  • Niet online
Nee, niets van dit. Gewoon geen problemen of vrije ruimte of zo.
Ik heb nu wel ineens drie Gigabyte teruggekregen.(volgens Partition Magic)
Iemand vertelde me dat het aan NFTS kon liggen
Enig Idee?
|:(

Verwijderd

Ik denk dat die 60 gig van jou door het systeem worden gezien als 60/1.024 = 58.5 Waar de berekeningen op gebasserd zijn weet ik niet meer. Maar iedereen loopt er tegen aan. ;)

NTFS slaat bestanden veel efficienter op. Het kan wel tientallen procentjes schelen in verhouding met FAT32

BTW Wist je niet dat WinXP XTRA PROBLEMS betekent?
Met Win2k zit je komende 5 tot 10 jaar goed voor regelmatige ServicePacks en SecurityPatches. Voor WinME is er bv. nog nooit iets gedaan, en is na nog geen jaar vervangen voor XP. Thuis gebruikers zijn blijkbaar makelijker te naaien dan zakelijke gebruikers.