5.1, Windows Xp en een dubieuze speakerset

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Hee allemaal,

Ik heb een sb live 5.1 (hoe kan het ook anders) en ik heb net een nieuwe speakerset gekocht....speciaal voor pc's.
Een 5.1 speakerset met een mooie subwoofer. Krijg ik allemaal snoeren erbij maar niet de goeie.

Ik heb 3 inputs op de subwoofer, er staat letterlijk:

1. Surround Speakers
2. Center Speaker
3. Subwoofer

Alledrie hebben ze het formaat van een kleine koptelefoonstekker.

Nu zaten er snoeren bij met aan de ene kant zo'n koptelefoonstekker en aan de andere kant 2 tulpplugjes (rood en wit je kent het wel). Maar die passen dus niet in de SB Live. Het lijkt er dus op dat het een set is voor een gewone Digital versterker. Nu heb ik 3 snoeren gekocht met aan beide kanten zo'n koptelefoonstekker. Ik kan hem dus nu aansluiten.

Vraag 1: Welk snoer in welk gat in de sb?
Vraag 2: Ik heb al wat geprobeerd , maar elke keer als ik de speakers aansluit, krijg ik: of 1 lange piep, of korte piepjes, in beide gevallen loopt de pc daarna vast...
Het is een SB Live 5.1 onder Windows XP met de standaard XP drivers. Nu kan ik uiteraard hier in het forum wel andere drivers vinden, maar vraag 1 houd me nog steeds erg bezig en ik snap gewoon niet dat hij vastloopt als ik speakers aansluit.

Driverprobleem, speakerprobleem? zeggen jullie het maar

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat je PC vastloopt na het aansluiten van de speakers is inderdaad ERG ERG wazig.

De rest is gewoon handleidingwerk :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MacDokie
ja, nou ben ik erachter dat de pc vastloopt als je iets met geluid gaat starten. Of de sb kapot, of een driverprobleem. In device manager zegt ie dat ie niet kan starten. Ik heb de sb update van windows gebruikt. Helpt niet.

Trouwens, in de handleiding van de speakerset is niet te vinden hoe hem aan te sluiten op een sb live 5.1. maar dat zoek ik wel uit. ik wil eerst weten hoe het komt dat het dings steeds vastloopt. Kijk naar onderstaande specs, is er een apart geval met dit mobo ofzo of samen met een athlon?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

komt door die via chip op je moederbord
dit gezijk heb ik ook gehad met mijn asus a7v
een thunderbird

er is een patch voor bij creative en dat werkt het nog niet altijd

ik heb geen athlon en geen creative meer wegens deze gezijk

verder is een athlon een goede proc helaas niet met een via chip

het zelfde gezijk heb je ook met een intel moedrbord met de een via chip

veel succes gewenst (heb je ook nodig)

• MacDokie
mmhmhz ik merk het kheb net een patch geinstalleerd van een topic hiero, maar ik blijf hetzelfde gezeik houden.

[/edit]

zucht hetzelfde gezeik met dce nieuwe drivers die zo trots op tweakers staan.

Conclusie: SB kapot want: 2 winxp patches gehad, 1 driverupdate, win2k drivers geprobeerd, Athlon + SB fix geprobeerd, athlon + via fix geprobeerd...

Conclusie 2: Na de speakers geprobeerd te hebben op de SB Live van mijn huisgenoot; kutgeluid morgen terug naar de winkel met mijn sb en speakerset.

Er zijn van die dagen dat je gewoon echt beter in je bed kan blijven liggen. Weltrusten dan maar :Z

Verwijderd

mijn sb live werkte zelfs zonder meegeleverde drivers al.. kan goed zijn dat die via chipset je ligt te fucken..
Pagina: 1