nieuwe comp crasht op Gforce 2?

Pagina: 1
Acties:

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19
Hoi!
Ik heb een nieuwe comp. En hoewel ik niet van alle lijstjes houd met "dit is mijn config", hier nu toch ff de config, aangezien het me wel relevant lijkt :) :
MSI KT266 mobo (VIA 266A chipset).
2x Maxtor 60 Gb (1x 7200, 1x 5400 RPM).
Athlon XP 1,7+ Ghz (1,47 echte ghz).
1x 512 Mb ddr ram.
Verder nog een NICje, een SCSI kaartje (die het nog niet doet), een soundblaster audigy, een liteon brander. Niet echt relevant verder, denk ik.
En, dus een Daytona Gforce 2 MX/MX 400, met daaraan een 19" Iiyama. Het geheel draait onder windows XP professional.
Nu mijn probleem: Het geheel draait niet echt stabiel. Zoizo vind ik dat apz te vaak crashen, maar, en dat is nog vervelender, hij crasht zeer regelmatig geheel, met een reboot dus. Als hij dan weer boot zegt hij SOMS dat de reboot kwam door een probleem met die Gforce. Hij crasht ook vooral bij het afspelen van Flash animaties, Geiss, en b.v. het maximaliseren van een schermpje (1x). Duidelijk grafische dingen dus. Nu de vraag: HOE los ik dit op?
Ik heb al de nieuwste Nvidia drijvers geinstalled, uit de meuktracker van t.net. Ik heb geen VIA drivers geinstalled, ik had gehoord dat dat met winXP niet nodig was, dat ze daar al inzaten.
Ik ben ERG blij met alle mogelijke oplossingen.
BTW, ik hoop dat dit het goede forum is, misschien hoort het wel onder videokaarten, of onder windows. :). I'll see.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:31

WoutF

Hoofdredacteur
-spelen met AGP Aperture size in bios
-fast writes uitzetten

misschien dat dat helpt

• PanMan
En, die VIA drivers? Zijn die nou wel of niet nodig in XP? Kan ik nog andere dingen doen, om hem stabieler te krijgen?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Via drivers zijn niet nodig, die zitten idd al in XP ingebakken :)

Probeer je kaart eens op AGP 2x te zetten, of zet Sideband Adressing eens uit, dat wil ook nog wel eens problemen geven.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 01 december 2001 01:09 schreef woutf het volgende:
-spelen met AGP Aperture size in bios
jep, zet hem eens op 256mb :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 14:13 schreef Pollewob het volgende:
Via drivers zijn niet nodig, die zitten idd al in XP ingebakken :)

Probeer je kaart eens op AGP 2x te zetten, of zet Sideband Adressing eens uit, dat wil ook nog wel eens problemen geven.
Je kan voor de zekerheid toch wel even de nieuwste installeren lijkt me.

En hoezo ligt dit aan je videokaart?

• PanMan
Tja, soms kwam XP met het booten na zo'n crash met de melding dat het aan de Gforce lag. Zou het ergens anders aan kunnen liggen? brak geheugen oid?? En, hoe test/verbeter ik dat dan? Thnx voor alle input. Baal beetje dat comp van > 4k het zo slecht doet dat ik nu op m'n oude werk :(

Pagina: 1