Diskette station doet super aso

Pagina: 1
Acties:

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 19:15
Mijn diskette station doet allemaal schraal. Want ik kan geen opstartdiskette lezen hij begint wel maar zegt dan dat de schijf niet geformateerd is. Wil dan gaan formateren doet het ook niet. Want dan zegt hij dat de schijf grote niet overkomt met de werkelijke grote ofzoiets. In Win98se, WinME, WInXP doet hij het dus niet en als alles geformateerd ook niet.

Ik heb al goed naar de kabel enzo gekeken. Naar de bios gekeken. Heb daar al de diskette stations geswapt en weet ik het.

Mijn moederbord is de MSI K7T266 pro-R. Heb al ander station en kabel geprobeerd.

Ik denk dus dat het aan mijn moederbord ligt. Dat daar dus iets kapot op is. Maar het komt nite door geklooi van mij, want ik zat te werken en van het ene op het andere moment doet hij het nite mee.

Wie oh wie kan mijn helpen.

P.S. ik heb search gebruikt maar niets kunnen vinden als jullie linken hebben zie ik die ook graag.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

heb in je BIOS...

- het ding op het goede formaat staan...
- mode3 uitstaan...
- swap in de goede stand staan...
- staat de controller wel aan
- geen beveiling op de flop geactiveerd als bijv. alleen lezen

en verder
- zitten de kabels nog goed vast... (op de drive en mobo)
- is de disketter wel goed... (test ff in een andere machine)
- is de drive niet vuil...

als al het bovenstaande niet werkt dan zou ik ff opzoek gaan naar een vervanger voor je drive...

[edit: niet goed gelezen... maar dit is mijn diskdrive trouble shooter lijstje... pik eruit wat je kunt gebruiken]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• svanzon
Ik zal even kijken naar die bios instellingen. Maar de rest heb ik al gecontroleerd. Heb er ook al ees een ander diskette station uit een ander werkende PC gehaald.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Probeer het eens met een nieuwe diskette, de drive gaat ook wel eens vaag doen als ie diskettes moet lezen met beschadigde sectoren...

🖥️ | 🚗

• svanzon
Ik heb nu een nieuw doosje diskettes gekocht doen het allmaal niet. Heb een ander werkende diskette drive erin gezet. Nu alleen nog de Kabel vervangen. En wat voor iets is die "mode3" waar ze het over hadden. En wat is de goede swap stand (heb trouwens allebei geprobeerd). En de controller aanzetten doe ik toch bij dat scherm waar je ook de harde schijf enzo in mot stellen.

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op zaterdag 01 december 2001 01:25 schreef svanzon het volgende:
En wat voor iets is die "mode3" waar ze het over hadden. En wat is de goede swap stand (heb trouwens allebei geprobeerd).
Die mode3 is een andere norm, waardoor er op een 3,5" hd-diskette o.a. maar 1.2 mb past...
Die norm wordt/werd in het verrr oosten nogweleens gebruikt. En in sommige BIOSsen kun je die mode afdwingen maar dat levert vaak wel problemen op met naar 1.44 of 2.88 floppen schrijven.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb ooit bij klant van me wel eens zo'n zelfde probleem gehad. Wat bleek, zat er aan de achterkant van de 'frontkap' van de pc een palletje wat het floppy telkens heel iets naar buiten drukte. Doordat het floppy er niet gewoon inpaste gaf die van die rare illegal format meldingen.

Wegbreken van dat palletje was dus de hele oplossing.
Zal wel toevallig zijn als het bij jou ook zo is, maar ja.. je kan natuurlijk altijd eens kijken hè..

Verwijderd

hey dat heeft die van mij ook,
bij mij brand de led van de floppy ook de hele tijd en bij een andere computer alleen als je een floppy in de drive doet.

Verwijderd

Dat mobo heb ik ook, zonder RAID weliswaar. En de foutmelding heb ik ook al wel gehad! Heb hem net geprobeerd en hij doet het nu wel. (Win XP)

Heel vaag dus, misschien een BIOSresetje, default ofzo. Doet soms wonderen... Ik heb de performance mode geladen op dit moment trouwens.

[*Coolcase haat fdd's! :( ]

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op zaterdag 01 december 2001 11:15 schreef SilenSer het volgende:
bij mij brand de led van de floppy ook de hele tijd en bij een andere computer alleen als je een floppy in de drive doet.
Dit is het symptoom van een verkeerd om aangesloten kabel...

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 12:16 schreef Duur het volgende:

[..]

Dit is het symptoom van een verkeerd om aangesloten kabel...
Denk het niet, want heb ik de kabel al op meerdere manieren aangesloten. hij doet of niks of de led brand de hele tijd |:(

Verwijderd

Met die kabels: ik heb es geleerd: Rrrood naar de voeding, en op de controller: rood op 1. En dat klopt eigenlijk altijd. Dus als je die even goed legt weet je zeker dat het daar niet aan ligt. Ik denk namelijk dat het hier niet aan ligt.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 01 december 2001 14:02 schreef Coolcase het volgende:
Met die kabels: ik heb es geleerd: Rrrood naar de voeding, en op de controller: rood op 1. En dat klopt eigenlijk altijd. Dus als je die even goed legt weet je zeker dat het daar niet aan ligt. Ik denk namelijk dat het hier niet aan ligt.
hehehe...mijn voeding aansluiting zit boven de kabel >:)
ik heb het ook een keer gehad (op de compu van me vriendin) en heb er toen een nieuwe ingezet, en had er geen last meer van :)
hij zei ook iedere keer dat ie geformateerd moest worden terwijl er iets opstondt.
had je dit gedaan dan zei die weer hetzelfde :(
en ik kon gelijk de diskette's niet meer op de andere compu lezen of gebruiken :(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

een floppy kabel kan op 4 manieren aan gesloten worden (als je de goede connectors gebruikt)

en er is er maar één de goede...

en da's de merkdraad op pen1 van je mobo en op pen1 van je floppy... alleen die laatste is moeilijk te vinden...

(en ja er zijn ook kabels met de merkdraad op pen36.. ik heb er hier een partijtje van, maar dan moet je ff pen 36 ipv pen1 lezen)

• svanzon
Op mij kabels zit ook z'n verbreed stukje in het midden dus ik kan de kabels er eigenlijk maar op 1 manier in steken. De enige manier waarop ik het verkeerd zou kunnen doen is de kabel in z'n geheel omdraaien ofzo.

Wat iemand ook zei zo van de diskette zit er maar voor de helft in dat is het ook niet. Want heb de diskette station naast de computer gelegd en lag dus helemal vrij.

Iemand nog meer dingen.

Zou een bios flash misschien lukken. Ook al kan ik dat niet met een diskette doen en dus via dat programmatje.

• svanzon
Zou du een bios flash helpen

• svanzon
kan niemand nu reageren

Verwijderd

Is het je al gelukt? mij nog niet. als het je al gelukt is, hoe is het gelukt? :?

• svanzon
Het is nog niet gelukt want ik kan mijn bios niet flashen want ik heb geen diskette station. En die Live update van MSI heeft nog geen nieuwere versie dan 1.4. Iemand een ander idee hoe ik mijn bios kan flashen.

Verwijderd

Das lastig! Misschien door een hddtje te gebruiken als bootdisk. Moet ook kunnen lijkt me. (gaat ook nog es retesnel!)
Pagina: 1